Friday, December 10, 2010

14 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בעיראק; נוצריה נרצחה בסומליה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חייל אמריקאי נהרג בעיראק; 400 סומלים נעצרו בקניה; 93,537 בני-אדם נהרגו בקשמיר ב-21 השנים האחרונות; מאבק באסיה נגד ברוני הסמים; קניה נאבקת נגד ארגוני הטרור; הטבח בדרפור נמשך;
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום-המדינה בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים עיראקים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים בצפון בגדאד.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בארה"ב מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הריגתו של חייל אמריקאי במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הריגתם של 12 חיילים סומלים בקרבות המתנהלים בעיר מוגדישו עם פעילי טרור מארגון "אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור – פוטלנד: מקורות תקשורתיים בפוטלנד מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של חיילים מקומיים.
--
סומליה – טרור - נוצרים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הריגתה של אישה נוצריה בידי פעילי טרור מוסלמים בשל סירובה לחבוש רעלה בציבור.
--
הודו – קשמיר: מקורות אסלאמיים בקשמיר מסרו ב-9 בדצמבר 2010 כי במהלך 21 השנים האחרונות נהרגו בקשמיר 93,537 בני-אדם מירי של חיילים הודים הפועלים בקשמיר.
--
אסיה – סמים – שיתוף פעולה: מקורות תקשורתיים באסיה מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הסכם חדש שנחתם בידי רוסיה, אפגניסטן, פקיסטן וטג'יקיסטן בנוגע לשיתוף-פעולה אזורי בסחר של סמים. בחודשים האחרונים נערכו פשיטות משותפות של כוחות אמריקאים, פקיסטנים ורוסים נגד סוחרי סמים הפועלים באזורי הגבול של פקיסטן. הסחר בסמים נחשב לעיסוק המועדף על פעילי הטרור מהארגונים האסלאמיים הפועלים באסיה.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על מעצרם של 400 סומלים בעיר ניירובי לאחר הריגתו של קצין משטרה מפיצוץ של מכונית-תופת שכנראה הופעלה בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
קניה – אתיופיה – טרור: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-9 בדצמבר 2010 על הידוק שיתוף הפעולה בין קניה לאתיופיה במאבקה נגד גורמי טרור מארגון "החזית לשחרור אורומיה" הפועל באתיופיה. קניה הכניסה את הארגון האתיופי לרשימת ארגוני הטרור כמו "אל-שבאב" ו"נערי בגדאד" הפועלים בסומליה, בקניה ובאתיופיה.
--
סודאן – דרפור: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-9 בדצמבר 2010 כי במהלך ששת החודשים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם באזור דרפור וכי אלפים רבים הפכו לפליטים. מעט מאוד מידע על כך פורסם בתקשורת הבינלאומית בחצי השנה האחרונה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: