Thursday, December 23, 2010

23 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בפיליפינים; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 806 חיילים אפגנים נהרגו מתחילת 2010; אל-קאעידה מאיים על הנוצרים בעיראק; פקיסטן מזהירה את ארה"ב; אחמדינג'אד בטורקיה; סעד אל-חרירי חושש ליציבותה של לבנון; צבא אוגנדה יישאר בדרום-סודאן;
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-22 בדצמבר 2010 כי סעד אל-חרירי יבקש מבית-הדין הבינלאומי שהוקם לחקור את רצח אביו, יפסיק את פעילותו כדי לשמור על היציבות בלבנון.
--
אל-קאעידה – נוצרים – עיראק: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2010 על איומיו של ארגון אל-קאעידה לפתוח במסע של טרור נגד הנוצרים לקראת השנה החדשה. לאור האיומים הללו, שתי ערים בצפון-עיראק ביטלו את חגיגות הכריסטמס.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהתרחשו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
איראן – טורקיה: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-22 בדצמבר 2010 על ביקורו של אחמדינג'אד בטורקיה כדי לדון בעניין הגרעיני. נשיא איראן יצא לטורקיה עם שר-החוץ החדש שהתמנה לפני ימים אחדים.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-22 בדצמבר 2010 שבהיתקלות שהייתה בין הצבא המקומי לבין מורדים נהרגו 20 חיילים ולא 12 כפי שציינו בדיווח הקודם. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-21 בדצמבר 2010 על הריגתם של 12 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות הדרום למורדים שהיו שייכים בעבר לכוחות הממשלה של דרום המדינה.
--
דרום-סודאן – אוגנדה: מקורות צבאיים באוגנדה מסרו ב-22 בדצמבר 2010 כי הצבא האוגנדי יישאר בדרום-סודאן כל עוד מנהיג ארגון הטרור "צבא המתנגדים של האל" עדיין חי או עדיין לא נתפס. "צבא המתנגדים של האל" נחשב לארגון טרור נוצרי אכזרי ביותר והוא נתמך בידי ממשלת חרטום האסלאמית כדי לסכל את משאל-העם שיערך בדרום-סודאן בנוגע לעתידו המדיני.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בבריטניה מסרו ב-22 בדצמבר 2010 על מותו של חייל בריטי בעקבות פציעה קשה שאירעה מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בדצמבר 2010 על הריגתו באפגניסטן של מנהיג בכיר בארגון "טריק אל-טליבאן אל-פקיסטני" יחד עם שניים מעוזריו במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו. על פי הסברה, השלושה ברחו מפקיסטן לאור הלחץ הצבאי המוטל על חברי הארגון מצד ממשלת פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בדצמבר 2010 כי במהלך שנת 2010 נהרגו 806 חיילים אפגנים במהלך פעילות צבאית נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – ארה"ב – חיסולים-ממוקדים: מקורות תקשורתיים באסיה מסרו ב-22 בדצמבר 2010 כי פקיסטן שלחה אזהרה לארה"ב כי הקשרים היחסים ביניהן יצטמצמו עם ארה"ב תרחיב את פעילותה הצבאית המתבצעת בפקיסטן נגד פעילי הטרור מהארגונים האסלאמיים.
--
סומליה – טרור: מקור תקשורתי זר הפועל בסומליה מסר ב-22 בדצמבר 2010 על הריגתם של 23 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בדצמבר 2010 על איחוד בין שני ארגוני טרור אסלאמיים. בהתאם לפרסום נמסר שארגון הטרור "אל-שבאב" קיבל לזרועותיו את ארגון הטרור "חיזב אל-אסלאם". (הידיעה נמסרה מפי דובר ארגון "חיזב אל-אסלאם", מוחמד אוסמן ארוס). שני ארגוני הטרור הללו מנהלים מאבק דמים נגד השלטון המרכזי של סומליה הנתמך בידי מדינות המערב והארגון לאחדות אפריקה. במהלך השנה האחרונה (2010) נהרגו אלפי בני-אדם בעימותים מזוינים שהיו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגונים אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-22 בדצמבר 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו 4,400 בני-אדם בעימותים מזוינים בין פעילי טרור מוסלמים לבין כוחות הצבא.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו כי מאז תחילת חודש דצמבר 2010 נהרגו 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. פעולת הטרור הזו התבצעה בתחילת חודש דצמבר 2010. פעילי הטרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה מונים כ-12,000 איש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: