Thursday, May 8, 2014

300 הרוגים בניגריה; 50 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בעיראק; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלבנון, בתימן, בלוב, בסוריה, בעיראק, באפגניסטן ובפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של כ-50 בני-אדם, כולל חיילים, ביום נוסף של קרבות ועימותים קטלניים שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו כי הצבא הסורי מתכנן מתקפה רחבת-היקף באזור מחוז אידליב בימים הקרובים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי העיר חומס נפלה לידי כוחות הביטחון הנאמנים למשטר לאחר מצור וקרבות שנמשכו כשנתיים. עוד נמסר על יציאתם של כ-1,200 טרוריסטים מוסלמים מהעיר בהסכמת המשטר הסורי.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו כי בין ההרוגים היו חיילים אחדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של לא פחות מ-300 בני-אדם בקרבות שנערכו בגבול ניגריה-קמרון בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקורות נוספים באפריקה מסרו שיותר מ-200 בני-אדם נהרגו בהתקפות האלה. מקורות רשמיים בניגריה אישרו את המידע בנוגע למספר ההרוגים ובנוגע להתקפה שהחלה בלילה של ה-5 במאי 2014.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפעולים בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. מקורות צבאיים נוספים מסרו כי הצבא תפס מאחז של הארגון בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים המזוהים כנראה עם ארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז:  מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-7 במאי 2014 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: