Sunday, May 18, 2014

80 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בלוב; 21 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בתימן; שוטר נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, בסומליה, בלבנון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים במקורבים למשטר הסורי מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה במהלך כיבוש של כפרים אחדים השוכנים ליד העיר חאלב. לעומת זאת, נמסר מפי מקורות בלבנון על הריגתם של כ-30 בני-אדם במהלך התקפות של המורדים הפועלים באזור חאלב. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בכל רחבי סוריה במהלך היממה האחרונה בקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. מכונית-תופת שהופעלה באזור העיירה בניאס גרמה להריגתם של 8 בני-אדם. קרבות בין הצבא הסורי לבין המורדים באזור העיירה קונייטרה ברמת-הגולן.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מסרו על הרוגים רבים נוספים בקרבות באזור המחוז אל-אנבאר בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים סונים. מקורות עצמאיים בעיראק מסרו על מאות הרוגים בשבוע האחרון באזור אל-אנבאר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתם של 21 בני-אדם (כולל 11 טרוריסטים מוסלמים) בסדרה של פיגועי טרור שפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי יריר שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים במרכז תימן.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים על מוסדות ממשלתיים הנמצאים באזור העיר בנגאזי. כוחות-הביטחון של לוב הזרימו כוחות רבים בעיר. גורמים זרים מסרו כי הם מנסים להוציא אזרחים זרים מהעיר.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 במאי 2014 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר שארקייה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: