Wednesday, February 10, 2010

10 בני-אדם נהרגו בסומליה, 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן


אפגניסטן: 2 חיילים נאט"ו נהרגו ב-9 בפברואר 2010 בהיתקלויות אחדות שהתרחשו ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי באפגניסטן מסר כי אחד מההרוגים הוא חייל אמריקאי. מ-1 בינואר 2010 ועד ל-9 בפברואר 2010 נהרגו 50 מחיילי נאט"ו.

אפגניסטן: חייל צרפתי נהרג באפגניסטן - כך מסרה התקשורת הצרפתית ב-9 בפברואר 2010. מאז שנת 2001, נהרגו 40 חיילים צרפתים באפגניסטן. הכוח הצבאי הצרפתי באפגניסטן מונה 3,500 חיילים.

סומליה: 10 בני-אדם נהרגו בקרבות הנערכים באזור העיר מוגדישו בין כוחות אסלאמיים התמוכים בממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

סעודיה: חיל-האוויר הסעודי ערך 12 התקפות על מאחזים הנמצאים בשליטת ארגון הטרור "אל-חוט'יין" במחוז סעדה שבתימן. עדיין לא נמסר על נפגעים בהתקפות הללו.

תימן: תימן מסרה כי היא עורכת התקפות אוויריות "מסביב לשעון" על מאחזים של ארגון אל-קאעידה הנמצאים בתימן. עדיין לא נמסר על נפגעים בהתקפות הללו.

קשמיר: כבר למעלה משבוע מתחוללות מהומות אלימות בקשמיר ההודית הגורמות לנפגעים רבים. מאז 1989 נהרגו בקשמיר כ-60,000 בני-אדם בעימותים אלימים בין מוסלמים להינדים. פקיסטן מנצלת את המצב הזה לתועלתה, שכן ארה"ב הצהירה שיציבות באפגניסטן טמונה ביציבות המצב בקשמיר. בגלל המצב המסובך בו נתונה ארה"ב באפגניסטן ובעיראק, היא נכנעת לגחמות הרדיקליות של פקיסטן ואיראן.

עזה: חיל-האוויר של צה"ל תקף מטרות בעזה (ב-10 בפברואר לפנות בוקר) בתגובה לירי הרקטות של הימים האחרונים. מאז תחילת 2010 נורו לעבר ישראל 21 טילים.

ארה"ב-מזרח התיכון: הילרי קלינטון תערוך ביקור מדיני במדינות-מפרץ בשבוע הבא. ההערכות הן שהביקור נועד "לסגור קצוות" לקראת צעדים נוספים נגד איראן.

סוריה-לבנון: סעד אל-חרירי מצטרף לאיומים על ישראל. שר-החוץ האיראני מצטרף לסוריה בהתקפות מילוליות על ישראל: לטענתו, "ישראל היא חלשה ולכן היא לא תתקוף את איראן". ההתקפה המילולית של סוריה כלפי ישראל נמשכת: גם לתקשורת הישראלית יש חלק בזה, וללא כל הצדקה. סוריה ממשיכה לאיים במלחמה דרך מאמרי שטנה המופיעים בעיתונות הממשלתית והמוכתבים על-ידי המשטר העלווי. אסד מבטיח ללבנון (ב-7 בפברואר 2010) לעמוד לצידה אם היא תותקף על-ידי ישראל. גורמים בכירים בסוריה טוענים שהמודיעין הסורי החל לשתף פעולה עם המודיעין האמריקאי והמודיעין הבריטי. אסד מזהיר ממלחמת-אזרחים חדשה בלבנון. הפייסבוק משמש את האופוזיציה הסורית באופן יעיל. נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון. סוריה מקבלת ביטחון מהצעד האמריקאי והיא משגרת איומי מלחמה לעבר ישראל. יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: