Monday, February 1, 2010

20 בני-אדם נהרגו בתימן

תימן: ממשלת תימן דחתה את ההצעה להפסקת-אש של ארגון הטרור "אל-חוט'יין" הפועל במחוז סעדה ליד הגבול הסעודי. בקרבות שהתפתחו בין כוחות-הצבא לאנשי ארגון הטרור נהרגו לפחות 20 בני-אדם. בכירים בממשלת תימן נועדו אם דניאל בנג'מין - המתאם את המאבק בטרור האסלאמי מטעם משרד-החוץ האמריקאי. ארה"ב כבר הגדילה את תקציב הסיוע הצבאי לתימן בעקבות התחזקותו של ארגון אל-קאעידה בתימן ושל ארגון הטרור "אל-חוט'יין" השיעי המקבל תמיכה מאיראן. כמו כן, נמסר פעמים אחדות במהלך השבועות האחרונים כי ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" מתכוון לשלוח מתנדבים להילחם לצד אל-קאעידה בתימן נגד כוחות הממשלה.

מצרים: כוחות-הביטחון של מצרים עצרו קבוצת התארגנות של 25 פעילי טרור שהתכוונה לפגוע ביעדים יהודיים במצרים ולפגוע בישראלים המבקרים בסיני.

אפגניסטן: כוחות נאט"ו באפגניסטן מזהירים כי שנת 2010 תהייה שנה קשה מאוד מבחינת נפגעים במלחמה נגד פעילי הטרור מארגון הטליבאן. בתוך כך נמסר כי כוחות נאט"ו הרגו בשוגג ילד בעת מרדף אחרי חוליית טרור במרכז אפגניסטן.

פקיסטן: 2 חיילים פקיסטנים נהרגו מפיצוץ של מטען חבלה בצפון-מערב המדינה ב-31 בינואר 2010. כוחות-הביטחון של פקיסטן בודקים דיווחים על מותו של מפקד הטליבאן הפקיסטני בעקבות סיכול-ממוקד אמריקאי שנעשה לאחרונה. האיש, חיקמוללא מחמוד, היה אחראי על מנגנון פיגועי ההתאבדות נגד מטרות אזרחיות וצבאיות בפקיסטן. אנשי הטליבאן בפקיסטן מכחישים את הדיווחים על מותו. בתוך כך נמסר כי ממשלת פקיסטן דורשת מארה"ב לתת לה אפשרות לרכוש ולהפעיל טכנולוגיה של מטוסים ללא-טיס.

עיראק: בפיגוע התאבדות בעיר סמרה שאירע ב-31 בינואר 2010 נהרגו לפחות שלושה בני-אדם ועוד כ-25 בני-אדם - אחדים מהם שוטרים.

סומליה: בסיס טרור של ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה, הנמצא על גבול סומליה-קניה, הופצץ על-ידי כוחות צבאיים הנאמנים לממשלת סומליה. בהפצצה נהרג לפחות אדם אחד.

סוריה: מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את בכורדים המדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק. כמו כן נמסר שארה"ב הושיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון.

האיטי: אנחנו ממשיכים את מבצע ההתרמה למען תושבי האיטי: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: