Tuesday, February 2, 2010

60 בני-אדם נהרגו בעיראק

עיראק: בפיגוע התאבדות קשה בעיר בגדאד (ב-1 בפברואר 2010) נהרגו לפחות 60 בני-אדם ועוד כ-130 נוספים נפצעו. על-פי הערכות אחדות שנמסרו על-ידי משטרת עיראק, מחבלת מתאבדת אחראית לפיגוע הקשה שהביא להריגתם של עשרות עולי רגל שיעים. משקיפים אחדים בעיראק מציינים כי סביר להניח שהפיגוע הוא איתות של העדה סונית לקראת הבחירות העתידות להתקיים בעיראק במרס 2010. ממשלת עיראק סירבה לאשר את השתתפותם של כ-500 מועמדים לקראת הבחירות - עניין הגורם למתח עדתי רב הגולש לאלימות רבה. בכל יום מתרחשים בעיראק עשרות פיגועים מקומיים הגורמים לנפגעים רבים.

פקיסטן: אירועים קשים במיוחד היה בפקיסטן ב-48 השעות האחרונות: בעימותים קשים שהתרחשו בעיר קראצ'י על רקע פוליטי בין שתי מפלגות החברות בקואליציה הממשלתית של איסף עלי זרדרי, נהרגו לפחות 20 בני-אדם ועוד רבים נוספים נפצעו. כוחות-הביטחון של פקיסטן מסרו שהם הצליחו להרוג לפחות 50 פעילי טרור באזור ווזיריסטן. בפיגוע התאבדות שהתרחש ב-31 בינואר 2010 התברר כי לפחות 15 בני-אדם נהרגו בצפון-מערב פקיסטן. ב-1 בפברואר כוחות-הביטחון של פקיסטן מסרו כי הם הרגו לפחות 15 פעילי טרור באזור בג'וואר המשמש בסיס לפעילי טרור מהטליבאן הפקיסטני.

פקיסטן: בחודש ינואר 2010 ארה"ב ביצעה 12 סיכולים ממוקדים שגרמו למותם של 123 בני-אדם חפים-מפשע. כך מסרו גורמים רשמיים בפקיסטן. בסיכול-ממוקד נוסף שנעשה על-ידי האמריקאים באזור ווזיריסטן ב-1 בפברואר 2010, נהרגו 15 בני-אדם, רובם חפים מפשע. ברק חוסיין אובמה רוצה להגדיל את הסיוע לפקיסטן לכ-3.1 מיליארד דולר.

אפגניסטן: 4 חיילי נאט"ו נהרגו מפיצוץ של מטעני חבלה במערב אפגניסטן ב-1 בפברואר 2010. בחודש ינואר 2010 נהרגו 44 מחיילי נאט"ו באפגניסטן. כ-30 מהם היו חיילים אמריקאים.

תימן-סעודיה: ארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין" טוען כי הצבא הסעודי ממשיך לתקוף את אנשיו למרות שהם נסוגו מאדמת סעודיה. מאז שהחלה המתקפה הסעודית נגד הארגון השיעי, ב-5 בנובמבר 2009, נהרגו לפחות 1,000 בני-אדם (כולל כ-120 חיילים סעודים).

סומליה: בקרבות שפרצו שוב במוגדישו, בירת סומליה, ב-1 בפברואר 2010, נהרגו לפחות 16 בני-אדם ועוד כ-60 נוספים נפצעו. קרבות נערכים בין ארגונים אסלאמיים התומכים בממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה. ארגון הטרור "אל-שבאב" שולט על רוב סומליה והוא מנסה להעביר את הלחימה גם לקניה הסמוכה, וכן הארגון משתף פעולה עם אל-קאעידה בתימן. ארגון הסיוע של האו"ם בדרום סומליה החליט לעזוב את האזור בשל איומים מצד אנשי ארגון הטרור "אל-שבאב".

ישראל: חביות נפץ התגלו לחופי אשקלון ואשדוד ב-1 בפברואר 2010. המשטרה קראה לציבור לגלות ערנות לנוכח ניסיונותיהם של ארגוני הטרור האסלאמיסטים לבצע פיגועי טרור רב-נפגעים.

סוריה-לבנון: יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. שר-הביטחון אהוד ברק מזהיר ממלחמה עם סוריה אם לא נגיע להסדר מדיני - אולם, אהוד ברק טועה ומטעה. שליטה ישראלית על רמת-הגולן מונעת מלחמה עם סוריה בתנאים קשים הרבה יותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק. כמו כן נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון.

האיטי: אנחנו ממשיכים את מבצע ההתרמה למען תושבי האיטי: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: