Monday, February 8, 2010

4 שוטרים נהרגו באפגניסטן, 13 הרוגים בעיראק


אפגניסטן: 4 שוטרים נהרגו ב-7 בפברואר 2010 מפיצוץ של מטען חבלה בדרומה של העיר קנדהר. משטרת קנדהר מסרה כי באירוע נפצעו לפחות עוד 10 בני-אדם.

אפגניסטן: 2 חיילים שבדים ומתורגמן נהרגו, ב-7 בפברואר 2010, בצפון-אפגניסטן. 455 חיילים שבדים משרתים באפגניסטן. עוד אזרח אפגני נהרג באירוע.

אפגניסטן: כוחות-הביטחון של אפגניסטן וכוחות נאט"ו צריכים להתמודד עם חזית נוספת בדמותם של משתפי-פעולה עם הטליבאן הנמצאים בתפקידי-מפתח בממשל האפגני: משטרת אפגניסטן מסרה, ב-7 בפברואר 2010, כי היא עצרה את מפקד המשטרה של המחוז הצפוני לבירה קאבול באשמת היותו חלק מחוליית טרור שהניחה מטעני-חבלה ברחבי המחוז. כמו כן, האיש נחשד בעבירות רצח ושוחד.

בריטניה-אפגניסטן: 4,000 חיילים בריטים ערוכים למתקפה חדשה (יחד עם כוחות אמריקאים) במחוז הלמנד באפגניסטן. הכוחות צפויים להיתקל בהתנגדות קשה מצד פעילי טרור מאל-קאעידה וארגון הטליבאן.

עיראק: 13 בני-אדם נהרגו ברחבי עיראק ב-7 בפברואר 2010 בשבע תקריות טרור שונות. במרס 2010 צריכות להתקיים הבחירות הארציות בעיראק – עניין הגורר אחריו סדרה של רציחות פוליטיות.

פקיסטן: כוחות-הביטחון של פקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2010 שהצבא הצליח להשתלט מחדש על אזור בצפון-מערב המדינה (אזור באג'ור) שהיה תחת השליטה של אנשי הטליבאן. בהתקפה של הצבא הפקיסטני נהרגו לפחות 60 פעילי טרור מארגון הטליבאן. יש לציין כי הצבא הפקיסטני הודיע בשנתיים האחרונות שהאזור הזה שוחרר משליטת אנשי הטליבאן.

פקיסטן: הגילוי בנוגע לנוכחות הצבאית של חיילי ארה"ב על אדמת פקיסטן, מעוררת תרעומת ציבורית רחבה והתנגדות מצד חברי-פרלמנט פקיסטניים. 83% מהציבור בפקיסטן מתנגדים לכול עזרה ישירה של ארה"ב במלחמה נגד פעילי אל-קאעידה ופעילי הטליבאן. כמו כן, גם הסיוע הצבאי והאזרחי של ארה"ב מתקבל בחשדנות רבה. שירותי-הביטחון של פקיסטן מטרידים את עובדי השגרירות האמריקאית על-מנת להצר את צעדיהם למרות המחאות הרבות שנשלחו לעבר פקיסטן מצד אנשי ממשל אמריקאים. ברק חוסיין אובמה הצהיר לאחרונה כי הוא מבקש לגייס סכום מיוחד של 3.1 מיליארד דולר עבור פקיסטן, (כנראה) בנוסף ל-7.5 מיליארד דולר שכבר הובטח לה על-ידי הילרי קלינטון בביקורה האחרון בפקיסטן באוקטובר 2009.

קשמיר: כבר למעלה משבוע מתחוללות מהומות אלימות בקשמיר ההודית הגורמות לנפגעים רבים. פקיסטן מנצלת את המצב הזה לתועלתה, שכן ארה"ב הצהירה שיציבות באפגניסטן טמונה ביציבות המצב בקשמיר. בגלל המצב המסובך בו נתונה ארה"ב באפגניסטן ובעיראק, היא נכנעת לגחמות הרדיקליות של פקיסטן ואיראן.

סומליה: 2 הרוגים ו-10 פצועים במוגדישו. הקרבות בעיר מוגדישו בבירת סומליה נמשכים בין כוחות הנאמנים לממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. במהלך השבועות האחרונים נהרגו מאות אנשים. מאז 2007 נהרגו 19,000 בני-אדם בסומליה בעימותים אלימים בין הארגונים האסלאמיים השונים. כמו כן נמסר שממשלת קניה מעניקה סיוע-צבאי באימון כוחות צבאיים סומליים על-מנת לשפר את ההתמודדות של הממשלה הסומלית נגד ארגון הטרור "אל-שבאב".

סוריה-לבנון: ההתקפה המילולית של סוריה כלפי ישראל נמשכת: גם לתקשורת הישראלית יש חלק בזה, וללא כל הצדקה. סוריה ממשיכה לאיים במלחמה דרך מאמרי שטנה המופיעים בעיתונות הממשלתית והמוכתבים על-ידי המשטר העלווי. אסד מבטיח ללבנון (ב-7 בפברואר 2010) לעמוד לצידה אם היא תותקף על-ידי ישראל. גורמים בכירים בסוריה טוענים שהמודיעין הסורי החל לשתף פעולה עם המודיעין האמריקאי והמודיעין הבריטי. אסד מזהיר ממלחמת-אזרחים חדשה בלבנון. הפייסבוק משמש את האופוזיציה הסורית באופן יעיל. נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון. סוריה מקבלת ביטחון מהצעד האמריקאי והיא משגרת איומי מלחמה לעבר ישראל. יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: