Sunday, February 28, 2010

4 הרוגים בפיגוע בפקיסטן; קרבות בחבל דארפור

פקיסטן: מכונית-תופת שהתפוצצה ליד תחנת משטרה קטנה בצפון-מערב פקיסטן גרמה להריגתם של 4 אנשים (שלושה שוטרים וילד) ב-27 בפברואר 2010. בפיגוע נפצעו לפחות עוד 30 אנשים.

סודאן: עשרות הרוגים ופצועים רבים בחבל דארפור בקרבות חדשים שפרצו בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל. רק לפני יומיים מסר נשיא סודאן שהמלחמה בדארפור הסתיימה. ארגונים מיליטנטים שונים בחבל דארפור אינם מוכנים לקבל את ההסכם על הפסקת-אש שנחתם בקטאר בנוכחות נציגים רבים.

תימן: ממשלת ארה"ב הכפילה את הסיוע הצבאי לתימן לסכום של 150 מיליון דולר על-מנת לסייע לכוחות-הביטחון של תימן להילחם נגד פעילי אל-קאעידה ונגד ארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין" הפועל במחוז סעדה. בינתיים כוחות צבא מרכזים כוחות באזור מפרץ עדן כדי להילחם נגד בסיסי אל-קאעידה בדרום-מזרח המדינה. במחוז אל-ד'אלע (الضالع) הוכרז על מצב-חירום ב-27 בפברואר 2010.

בריטניה-אפגניסטן: דוברים צבאיים בריטים מסרו כי חיילי בריטניה עתידים להישאר באפגניסטן לפחות עוד 5 שנים.

סומליה: פיראטים סומלים שיחררו ספינה אינדונזית תמורת כופר של 7.5 מיליון דולר. עוד כמה ספינות שוחררו בדרך זו בשבוע האחרון. ככול הידוע נמצאים בידי הפיראטים הסומלים לפחות 10 ספינות וכ-200 אנשי צוות זרים. כמו כן נמסר שפיראטים סומלים רצחו דייג תמני ב-26 בפברואר 2010.

סומליה: עימותים רבים נערכו ביממה האחרונה בין כוחות אסלאמיים התומכים בממשלה לבין כוחות אסלאמיים מארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

כורדים-טורקיה: כוחות-הביטחון של טורקיה הרגו אדם אחד בחשד למעורבותו בפעולות טרור במסגרת ה-PKK (מפלגת הפועלים הכורדית). הרצח התבצע במחוז סימאק ב-27 בפברואר 2010. מאז 1984 נרצחו כ-40,000 כורדים בידי כוחות הביטחון של טורקיה.

כורדים-איטליה: משטרת איטליה מסרה על מעצרם של 11 כורדים החשודים בהתארגנות ובהכנות לקראת התקפה טרוריסטית על מטרות טורקיות. הודעה על כך נמסרה ב-26 בפברואר 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: