Monday, March 1, 2010

24 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה

אפגניסטן: 11 הרוגים - כולם בני משפחה אחת – מפיצוץ של מטען צד שאירע באזור העיר קנדהאר ב-28 בפברואר 2010. ההרוגים נפגעו על כביש המשמש בדרך-כלל גם את כוחות נאט"ו הפועלים באזור.

סומליה: 4 שוטרים מכוחות ממשלת סומליה נהרגו מפיצוץ של מוקש באזור עיר הבירה מוגדישו. המקרה אירע ב-26 בפברואר 2010. עוד 5 אנשים נוספים נפצעו כתוצאה מהפיצוץ.

סומליה: פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה, חוסמים את נתיבי הסיוע של האו"ם המיועד לאוכלוסייה הסומלית. דוברים בסומליה מסרו כי אם הסיוע לא יגיע ליעדו בזמן הקרוב, האוכלוסייה הכפרית תגווע ברעב כבר בחודשים הקרובים.

תימן: על רקע המתיחות המחודש במחוז סעדה, כוחות-הביטחון של תימן עצרו לפחות 21 אנשים בחשד לפעילות עוינת במסגרת ארגון הטרור "אל-חוט'יין" השיעי המזוהה עם איראן.

עיראק: עשרות אירועי טרור התרחשו בעיראק על רקע מערכת הבחירות לקראת ההצבעה ב-7 במרס 2010. מקורות בעיראק מסרו על הרוג אחד ועוד תריסר אנשים שנפצעו בתקריות שונות ברחבי-עיראק.

עיראק: בפיגוע שהתבצע בעזרת מכונית-תופת ב-28 בפברואר 2010 במחוז אל-אנבאר נהרגו 2 אנשים ועוד 3 אנשים נוספים נפצעו.

פקיסטן: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי באזור ווזיריסטן נהרגו לפחות 17 פעילי טרור מארגון הטליבאן ב-27 בפברואר 2010.

פקיסטן: בעימותים אלימים בין שתי קבוצות סוניות בפקיסטן ב-28 בפברואר 2010 נהרגו לפחות 7 אנשים ועוד כ-40 בני-אדם נוספים נפצעו. בתהלוכה של מוסלמים לציון יום הולדתו של מוחמד, מייסד האסלאם, נורו לעבר המשתתפים יריות קטלניות בידי קבוצת טרוריסטים אסלאמיים. בדרך-כלל מתפתחים עימותים אלימים בין שיעים לסונים בפקיסטן, אולם לעיתים נדירות ישנם גם עימותים אלימים בין הפלגים השונים בתוך העדה הסונית המתגוררת באפגניסטן. מאז 1980 נהרגו כ-4,000 אנשים רק בעימותים אלימים על רקע דתי בין שיעים לסונים. השיעים מהווים כ-20 אחוזים מאוכלוסיית פקיסטן.

איראן: סגן מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלמי, הצהיר ב-28 בפברואר 2010, שאיראן יכולה לגרום סבל לאירופה עם יוטלו על איראן סנקציות חריפות. סלמי הוסיף "הטילים שלנו מגיעים לכול מקום בו נמצאים המתנגדים שלנו".

טורקיה: למרות פגישת הבהרה בין ארדואן (ראש ממשלת טורקיה), לבין הרמטכ"ל הטורקי, שנערכה לפני ימים אחדים, סילוקו של ארדואן הוא רק עניין של זמן.

בנגלדש: כוחות-הביטחון של בנגלדש עצרו 5 פעילי טרור - אחד פקיסטני והשאר מבנגלדש - חברי ארגון אסלאמי קיצוני בשם "ג'ייש אל-מוחמד". ארגון הטרור "ג'ייש אל-מוחמד" ביצע בעבר פעולות טרור רבות ברחבי הודו. מאז שנת 2005 לא נערכו פעולות טרור רבות ברחבי בנגלדש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: