Wednesday, March 31, 2010

31 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; סודאן נערכת לקראת בחירות ארציות שיערכו באפריל 2010.

אפגניסטן: מקורות משטרתיים באפגניסטן מסרו כי 5 בני-אדם נהרגו בשעה שמכוניתם פגעה בפצצה או במטען חבלה מאולתר ב-30 במרס 2010. דוברים צבאיים בנאט"ו מסרו כי מתקפה צבאית חדשה תתחיל ביוני 2010 באזור קנדהר. התקשורת האמריקאית מתחילה לעכל לאט לאט את מספרם הגובה של ההרוגים האמריקאים מתחילת שנת 2010. גם מדיניות החיסולים-הממוקדים של הנשיא אובמה שגרמה לאלפי הרוגים חפים-מפשע מתחילה לקבל תשומת-לב תקשורתית, אולם כולם נזהרים שלא לפגוע בתדמית של "הנשיא השחור הראשון". סביר להניח שהטליבאן הפקיסטני מכין תשובה קשה לארה"ב בגלל ההרוגים הרבים.

פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במרס 2010 על הריגתם של 31 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. בחמשת הימים האחרונים נהרגו לפחות 250 בני-אדם, וזאת במסגרת הבטחותיה של פקיסטן לארה"ב להגביר את הלחץ הצבאי באזורים בהם ישנם ריכוזים של פעילים מארגון הטליבאן. חלק גדול מאוד מההרוגים הם חפים-מפשע. למעשה הצבא הפקיסטני בסיוע אמריקאי מנהל מסע רצחני אלים מאוד כדי להרתיע את האוכלוסייה המקומית. לאחרונה נחתם הסכם אסטרטגי בין פקיסטן לארה"ב שנועד לתת לפקיסטן יכולות לפעול נגד פעילי טרור וכן גם "מטרייה מוסרית אמריקאית" לפעולותיה של פקיסטן באזור.

יום האדמה-ישראל-רצועת-עזה: מקורות ערביים ברצועת-עזה מסרו כי בהפגנה שנערכה ליד גדר המערכת ב-30 במרס 2010, נער בן 15 נהרג מירי של כוחות-צה"ל. דובר צה"ל מסר כי אכן התבצע ירי לעבר דמות חשודה שהתקרבה ליד הגדר, אולם האיש לא נפגע. בהפגנות שנערכו בסחנין לציון יום האדמה, ההפגנות הסתיימו כרגיל בעימותים בין הערבים לבין עצמם. הסתבר, שפעילים ישראלים מהשמאל הקיצוני אוהבים מאוד את עימאד מורנייה וחסן נסראללה.

תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 במרס 2010 על שלושה בני-אדם שנפצעו פיצוץ של רימון יד. שניים מהפצועים היו חיילים תימניים. דוברים תימניים מסרו כי הפסקת-האש במחוז סעדה נשמרת בדרך-כלל. כעת פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" יעסקו בהברחות של סמים ונשק לכול רחבי תימן. הפעילות הצבאית המשותפת בין ארה"ב לתימן נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה נמשכת באזורים רבים בתימן, אולם לא ניתן לכך ביטוי תקשורתי בשל הצנזורה ההדוקה של הממשלה התימנית. על-פי רמזים אחדים, נערכו בשבועות האחרונים חיסולים-ממוקדים בתימן בידי הצבא האמריקאי וסוכני ה-CIA הפועלים במרכז תימן.

סומליה: ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה מתכונן לבצע מהלך צבאי נרחב כדי להשתלט מחדש על מרכז סומליה ומוגדישו. כמו כן נמסר על התערבות פעילה של חיילים אמריקאים בסומליה. מערכות של מזל"טים אמריקאיים פועלות בסומליה על-מנת לסייע לכוחות ממשלת סומליה.

סודאן: המדינה הסודאנית מתכוננת לקראת הבחירות שיערכו באפריל 2010, אולם האלימות עדיין נמשכת במדינה. ביממה האחרונה אירוע עשרות תקריות טרור, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. על-פי הערכות אחדות, נשיא סודאן עומר אל-באשיר כבר סידר לעצמו ניצחון בבחירות הללו. שלטונות סודאן מנהלים מערכת שלמה של לחצים ואיומים על משקיפים זרים שבאו לפקח על מערכת הבחירות ועל תוצאותיה.

כורדים-סוריה: שלטונות הביטחון של סוריה ממשיכים לערוך מסע של מעצרים בקרב הקהילה הכורדית הנמצאת בתחומי סוריה. בימים האחרונים נמסר על מעצרם של כורדים נוספים כדי למנוע הפגנות מחאה על הריגתם של 2 כורדים בידי כוחות-המודיעין של סוריה ב-23 במרס 2010. כמו כן, סוריה אוסרת על הכורדים לממש את תרבותם ושפתם, ואף נאסר עליהם להשתמש בסמלים כורדיים מסורתיים או פוליטיים. כוחות-הביטחון של סוריה דוחקים את הקהילה הכורדית לעבר עיראק. לכורדים הנמצאים בסוריה אין אזרחות סורית, ולכן נשללות מהן זכויות בסיסיות (אולם, גם לאזרח הסורי אין הרבה זכויות תחת המשטר העלווי של משפחת אסד).

לבנון: משמרות המהפכה של איראן מחזקות את אחיזתן בלבנון באמצעות הזרמת כספים והכשרה צבאית לפעילי טרור מארגונים שונים. חיזבאללה החל לגייס לשורותיו גם מתנדבים פלסטינים כדי לחזק את המסר האנטי-ישראלי של הארגון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: