Thursday, April 1, 2010

45 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים באפגניסטן; 16 הרוגים בסומליה; 12 הרוגים ברוסיה; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי.


הפדרציה הרוסית: שוב טרור אסלאמי מבית היוצר של אזור הקווקז. 12 בני-אדם נהרגו במחוז דגסטן ב-31 במרס 2010 בפיגוע התאבדות. בין ההרוגים מפקד משטרה בכיר. ב-30 במרס נהרגו במוסקבה 39 בני-אדם בידי שתי מחבלות מתאבדות.

אפגניסטן: 17 בני-אדם נהרגו במחוז הלמנד בפיגוע שהתרחש ב-31 במרס 2010. מקורות באפגניסטן מסרו כי בנוסף להרוגים נפצעו כ-40 בני-אדם נוספים. הפיגוע התרחש בשעה שאיכרים עמדו בתור לקבלת זרעים ללא תשלום. ארגון הטליבאן אינו מעוניין שהחקלאים באפגניסטן יזנחו את גידולי האופיום.

פקיסטן: שוב חיסול-ממוקד אמריקאי התבצע באזור ווזיריסטן שבפקיסטן ב-31 במרס 2010. בחיסול נהרגו לפחות 6 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו כי כבר השנה ארה"ב תעניק לפקיסטן יכולות טכנולוגיות בתחום החיסולים-הממוקדים מהאוויר.

פקיסטן: יום של דמים היה בפקיסטן ב-31 במרס 2010. לפחות 45 בני-אדם נהרגו בסדרת עימותים מזוינים בין כוחות הצבא הפקיסטני לבין פעילי טרור מארגון הטליבאן בפקיסטני. בין ההרוגים היו לפחות 6 חיילים - כך מסר דובר צבאי פקיסטני.

לבנון-סוריה: וואליד ג'ונבלט הקדים את ביקורו בסוריה אצל משפחת אסד. ג'ונבלט נפגש עם הנשיא אסד ב-31 במרס 2010 בדמשק לאחר שש שנות נתק. השניים עסקו גם בדרכים שיש לנקוט על-מנת להגביר את פעולות הטרור נגד ישראל. הסנטור ג'ון קארי הגיע לביקור מדיני בסוריה ובלבנון ב-31 במרס 2010, וזאת במסגרת המאמצים של הנשיא אובמה להתקרב למדינות הרדיקליות במזרח-התיכון. עוד נמסר כי שלטונות הביטחון של סוריה ממשיכים בסדרת המעצרים של פעילים כורדים המתגוררים בסוריה. סוריה ממשיכה לספק לפעילי אל-קאעידה סיוע והדרכה בידי המודיעין הסורי למרות הבקשות האמריקאיות לחדול מכך.

סומליה: בעימות מזוין בין שני ארגוני טרור שבטיים שהתרחש בסומליה ב-31 במרס 2010, נהרגו לפחות 16 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו. סיוע נרחב הגיע ממדינות המערב לממשלת סומליה ב-31 במרס 2010. כמו כן הפיראטים הסומליים הגבירו לאחרונה את מאמציהם לחטוף ספינות זרות.

סודאן: ארגוני אופוזיציה בסודאן קראו להחרים את הבחירות הארציות שצריכות להתקיים ב-11 באפריל 2010. ברחבי סודאן אירעו עשרות פעולות טרור על רקע מערכת הבחירות ועל רקע התנגדותם של ארגוני אופוזיציה רבים להמשך שלטונו של עומר אל-באשיר, נשיא סודאן הנוכחי.

תימן-סומליה-ארה"ב: על-פי רמזים אחדים, נערכו בשבועות האחרונים חיסולים-ממוקדים בתימן ובסומליה בידי הצבא האמריקאי וסוכני ה-CIA, וזאת במסגרת הבנות עם השלטון המרכזי. ממשלת סומליה שולטת על שטח קטן מאוד מסומליה למרות הסיוע הנרחב שהיא מקבלת ממדינות המערב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: