Tuesday, April 27, 2010

10 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף בווזיריסטן; 6 הרוגים באפגניסטן; מחבל הרוג בתימן; מחבל הרוג בחברון; עיתונאי נרצח בניגריה; התרמית האמריקאית בנוגע לחיסולים-הממוקדים;


אפגניסטן - מחוז קנדהאר: יחידות-חיסול של הצבא האמריקאי והבריטי החלו לפעול באזור קנדהאר כדי להכין את המתקפה הצבאית החדשה של כוחות נאט"ו באזור, שבחלקו נשלט בידי פעילים חמושים מארגון הטליבאן האפגני. סביר להניח שהתקשורת הבינלאומית תשמע על עשרות הרוגים חפים-מפשע בעקבות הפעולה רק בעוד שבועות אחדים. לצבא האמריקאי והבריטי ידוע שהם אחראים על 40 אחוזים ממספר ההרוגים החפים-מפשע באפגניסטן לבדה.

חיסולים-ממוקדים - פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו שהצבא האמריקאי ביצע חיסול-ממוקד נוסף באזור ווזיריסטן ב-26 באפריל 2010. בעקבות החיסול נהרגו 8 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני (בעיקר נגד חברי "רשת חאקאני" ששיתפה פעולה עם האמריקאים בשנות ה-80 נגד הכיבוש הסובייטי). מידע נוסף על חיסולים-ממוקדים: דובר צבאי בפקיסטן מסר ב-24 באפריל 2010 שהצבא האמריקאי ערך חיסול-ממוקד באזור ווזיריסטן. בעקבות החיסול האמריקאי נהרגו 7 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני. מאז תחילת שנת 2010, האמריקאים הרגו 270 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים בפקיסטן - מרבית ההרוגים היו חפים-מפשע. דוברים מה-CIA מסרו לתקשורת האמריקאית שבפעולות-החיסול הבאות, הצבא האמריקאי ישתמש בטילים קטנים יותר ובציוד-מעקב מתוחכם יותר, וזאת לאור מספר ההרוגים הרב שנגרם בעקבות החיסולים-הממוקדים בפקיסטן. ה-CIA ממשיך לשקר לתקשורת האמריקאית על מספר ההרוגים החפים-מפשע בעקבות החיסולים-הממוקדים שהתבצעו מאז שאובמה נכנס לבית-הלבן בינואר 2009. דוחות של האו"ם בנוגע למספר ההרוגים, מציינים רק את שנת 2008 כדי להעלים את מספר ההרוגים העצום מאז תחילת שנת 2009. גם התקשורת האמריקאית וגם מוסדות האו"ם עדיין "חושבים" שהנשיא ג'ורג' בוש מכהן כנשיא ארה"ב.

תימן: שיירת השגריר הבריטי הותקפה בתימן ב-26 באפריל 2010 על-ידי מחבל מתאבד. ככול הידוע נהרג רק המחבל עצמו. שלטונות תימן המליצו לכל אזרחי בריטניה להנמיך פרופיל בעקבות האירוע הקשה.

ישראל – הרשות-הפלסטינית: כוחות-הביטחון של ישראל הרגו מחבל מארגון החמאס באזור חברון ב-26 באפריל 2010. עלי סווטי, 42, היה מבוקש על פיגועי ירי שאירעו באזור במהלך השנים האחרונות.

אפגניסטן: שלושה פיצוצים אירעו באזור קנדהאר שבאפגניסטן ב-26 באפריל 2010. על-פי מיטב הידיעות שהגיעו מהאזור, נהרגו 2 בני-אדם ונפצעו עוד שניים נוספים. כמו כן נמסר שפעילי הטליבאן המטירו רימוני גז לעבר תלמידות בית-ספר. מקורות באפגניסטן מסרו כי באירוע נפגעו עשרות תלמידות.

אפגניסטן: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-26 באפריל 2010 על הריגתו של מפקד בכיר מארגון הטליבאן ושני עוזריו. שלושת האנשים נהרגו בפעילות צבאית של כוחות-הביטחון בצפון מחוז קונדוז. (הידיעה הופיעה באתר של משרד ההגנה האמריקאי).

פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 באפריל 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני. עוד 12 אנשים נפצעו באירוע. במהלך השבועות האחרונים, נהרגו למעלה מ-400 בני-אדם בגין חשד זה בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה ציינו כי בקרבות שפרצו באזור מוגדישו ב-25-26 באפריל 2010, נהרגו לפחות 10 בני-אדם ועוד כ-50 נוספים נפצעו. מאז שנת 2007 נהרגו לפחות 20,000 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בכל רחבי סומליה מתבצעים עשרות פעולות טרור הגורמים להרג רב, אולם רק חלק קטן מהאירועים מגיע לידיעת התקשורת הבינלאומית (שלא לדבר על התקשורת הישראלית).

ניגריה: עיתונאי לענייני משפט בניגריה נרצח ב-25 באפריל 2010 בידי פעיל טרור. במהלך החודשים האחרונים נרצחו עיתונאים ניגרים בידי פעילי טרור מקבוצות שונות.

סודאן: מקורות שונים בסודאן ומחוצה לה מציינים כי בקרבות שפרצו באזור דארפור ב-24 באפריל 2010 נהרגו עד כה לפחות 100 בני-אדם ועוד עשרות רבות נפצעו. הממשלה הסודאנית מאשימה פעילי טרור מקומיים ברצח, אולם מקורות בדארפור מסרו כי את הרצח מבצעים חיילי ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר שהצהיר האורח רשמי על נצחונו בבחירות ב-26 באפריל 2010.

מרוקו: כוחות-הביטחון של מרוקו הודיעו ב-26 באפריל 2010 על מעצרם של 24 חשודים בפעילות טרור ובגיוס מתנדבים לפעילות חבלה לעיראק ואפגניסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: