Friday, April 16, 2010

11 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בפקיסטן; 4 חיילים גרמנים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; שתי הוצאות-להורג בעזה; אסור לשדר מוסיקה בתחנות הרדיו בסומליה; קצין בכיר חוסל בתימן;

פקיסטן: גורמים צבאיים בפקיסטן מאשימים את כוחות נאט"ו בכישלון צבאי על כך שהם אינם מצליחים לתפוס פעילי טרור מארגון הטליבאן. הביקורת הזו נועדה לציין באוזני האמריקאים שהפעילות הרשלנית שלהם באפגניסטן גורמת לפעילי הטרור באפגניסטן להגיע לפקיסטן - דבר שמכביד מאוד על כוחות-הביטחון של פקיסטן. בשבועות האחרונים נהרגו באזור הגבול המשותף בין פקיסטן לאפגניסטן מאות בני-אדם חפים-מפשע בשל החשד לחברות בארגון הטליבאן.

פקיסטן: ועדה מיוחדת של האו"ם שחקרה את רצח בנזיר בוטו קבעה ה-15 באפריל 2010 שממשלת פקיסטן לא עשתה די כדי להגן עליה. בוטו נרצחה בפיגוע המוני בשנת 2007.

פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 באפריל 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני.

עיראק: כוחות-הביטחון של עיראק הצליחו לעלות על מזימה טרוריסטית של ארגון אל-קאעידה לפוצץ מסגדים שיעים בעזרת מטוסים בדומה למה שאירע בארה"ב ספטמבר 2001.

סומליה: 14 תחנות רדיו בסומליה הפסיקו לשדר מוסיקה לאור איומיהם של פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-אקעידה. דוברי הארגון מסרו כי השמעת מוסיקה היא "בניגוד לחוקי השריעה" - היא ההלכה המוסלמית.

סומליה: מקורות ממשלתיים בסומליה מסרו ב-15 באפריל 2010 שכוחות גרילה של "צבא דרום סודאן" הרגו 9 בני-אדם - בין ההרוגים היה נשיא "מפלגת הקונגרס הלאומי", שהיא מפלגת השלטון, בעיר ראג'ה. דוברים של "צבא דרום-סודאן" טענו כי אין להם יד במעשה.

סומליה: ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה מצליח לגייס מתנדבים לשורותיו תמורת 400 דולר לכל מתגייס חדש וכן הבטחה למשכורת חודשית. סומליה נחשבת לאחת מהמדינות העניות בעולם.

סוריה: מקורות בלבנון מסרו ב-15 באפריל 2010 כי סוריה מתכננת להחזיר לידיה את השליטה הצבאית על לבנון. טענות ברוח דומה נמסרו ממקורות שונים על רקע הידיעות שסוריה העבירה לחיזבאללה טילי סקאד. סוריה הכחישה את הידיעות הללו.

רצועת-עזה: תנועת החמאס הטרוריסטית בעזה הוציאה להרוג 2 אנשים החשודים בשיתוף-פעולה עם ישראל. כך נמסר ממקורות ברצועת-עזה ב-15 באפריל 2010.

אפגניסטן: 4 חיילים מכוחות נאט"ו המשרתים בצפון-אפגניסטן נהרגו ב-15 באפריל 2010 כתוצאה מעימות מזוין עם פעילי טרור מארגון הטליבאן. יותר מאוחר נודע שהחיילים ההרוגים שייכים לכוח הגרמני המוצב באפגניסטן. אירועים אחרונים הקשורים לכוח הגרמני המוצב באפגניסטן: חיילים גרמנים המוצבים באפגניסטן הרגו בטעות 6 חיילים אפגניים ב-3 באפריל 2010; וכן, ב-2 באפריל 2010 נהרגו 3 חיילים גרמנים בעת התקלות עם פעילי טרור מארגון הטליבאן. כעת מתברר כי ישנן טענות רבות על ההכשרה הלקויה של החיילים הגרמנים ועל הציוד הלקוי שהם מקבלים.

אפגניסטן: 11 בני-אדם נהרגו ב-15 באפריל 2010 כתוצאה מפיצוץ של מכונית-תופת באזור קנדהר. מקורות באפגניסטן מסרו שבין ההרוגים ישנם 3 אנשי-סיוע מבריטניה.

תימן: פעילי טרור בתימן הפעילו מכונית-תופת שגרמה לחיסולו של קצין תמני בכיר שיצא לגמלאות. האירוע התרחש ב-15 באפריל 2010 בדרום-תימן באזור הנמצא בשליטת מורדים מקומיים המתנגדים לממשלת צנעה. בפיגוע נוסף שהיה ב-15 באפריל 2010 נהרג אדם נוסף.

עיראק: בפיגוע שהיה ליד שדה-התעופה של בגדאד ב-15 באפריל 2010, נהרגו 3 בני-אדם. מקורות צבאיים בעיראק מסרו כי השלושה נהרגו מירי של חיילים עיראקים לאחר שהם הותקפו בירי מנשק קל שנשאו שלושת ההרוגים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: