Wednesday, April 14, 2010

31 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעזה; טבח בפקיסטן;

סומליה: בקרבות שפרצו מחדש במוגדישו בירת סומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב", נהרגו 31 בני-אדם ב-13 באפריל 2010. מקורות בסומליה מסרו שבקרבות נפצעו 120 בני-אדם נוספים.

רצועת עזה: חוליית טרוריסטים ערבים נפגעה מירי של חיילי צה"ל בעת שניסתה להניח מטעני חבלה על גדר-המערכת בין ישראל לרצועת-עזה באזור כיסופים. מקורות בעזה מסרו כי באירוע נהרגו לפחות 2 טרוריסטים ערבים ו-2 נוספים נפצעו. בצה"ל מעריכים שבאירוע נהרגו 4 טרוריסטים.

אפגניסטן: 3 נשים נהרגו ב-13 באפריל 2010 מפגיעה של טיל שנורה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן בצפון-מזרח אפגניסטן. מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו כי באירוע נפצעו עוד 5 בני-אדם. ויחד עם זאת, הכעס כלפי ארה"ב גובר מיום ליום בעקבות הרג של אזרחים חפים מפשע בשל ליקוי גדול בשיקול הדעת של חיילי ארה"ב.

אפגניסטן: 6 מאנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן נהרגו ב-13 באפריל 2010 בעת פיצוץ של מטען חבלה מאולתר שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.

סוריה: סוריה סיפקה טילי סקאד לארגון חיזבאללה. מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו כי בשל הסיבה הזו השגריר האמריקאי החדש עדיין לא הגיע לדמשק למרות הפשרת היחסים בין סוריה לארה"ב על-פי המתווה של הנשיא אובמה.

עיראק: בפיגוע התאבדות כפול שהתרחש באזור בגדאד ב-13 באפריל 2010 נהרגו לפחות 10 בני-אדם ועוד כ-40 אנשים נוספים נפצעו.

תימן: החל משפטם של 4 איראנים המואשמים בריגול לטובת איראן ובסיוע לפעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" השיעי שקיבל סיוע נרחב מאיראן במהלך השנים האחרונות. במהלך המלחמה שהייתה במחוז סעדה עד מרס 2010, נהרגו לפחות 3,000 בני-אדם - תימנים, סעודים ופעילי טרור.

פקיסטן: בימים האחרונים מסרנו במגזין זה שמרבית ההרוגים בפקיסטן מהפעילות הצבאית נגד גורמי טרור היו אזרחים תמימים. כעת עולה קריאה בפקיסטן לחקור את הטענות על הרג של עשרות אזרחים שנהרגו מהתקפות אוויריות של הצבא הפקיסטני. בשבוע האחרון נהרגו מאות בני-אדם, ודוברים צבאיים בפקיסטן מסרו שההרוגים הם "פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני". הפעילות הצבאית הפקיסטנית האלימה נעשית בעידודה הנמרץ של ארה"ב.

סודאן: למרות תקלות שאירעו ביום השלישי של הבחירות הארציות, ההצבעה המשיכה כרגיל והגיעה לסיום. כמו כן נמסר ש-4 עובדי סיוע מדרום-אפריקה (2 גברים ו-2 נשים) נחטפו בדרפור בידי פעילי טרור ב-13 באפריל 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: