Thursday, April 22, 2010

10 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בפקיסטן; 29 הרוגים באפגניסטן; נסגר התיק של הקצין הגרמני שגרם לעשרות הרוגים חפים-מפשע באפגניסטן;


ישראל: כנופיות ערביות בשיתוף עם המנהיגות הערבית המקומית והמסיתה, שחלקה מיוצגת גם בכנסת-ישראל, חגגו את "יום הנכבה" לציון כישלונם של הערבים להשמיד את היישוב היהודי במלחמת העצמאות – שנמשכה מיום החלטת החלוקה בנובמבר 1947 ועד ליולי 1949. החגיגות המרכזיות של הכנופיות הערביות היו בעיקר בטירה ובירושלים.

גרמניה-אפגניסטן: התביעה בגרמניה החליטה לסגור את התיק בנוגע לקצין הבכיר הגרמני שבהוראתו נרצחו עשרות אפגנים חפים-מפשע בספטמבר 2009. הקצין הבכיר נתן הוראה למטוסי נאט"ו להפציץ שתי מכליות-דלק שגרמה לעשרות הרוגים. התביעה בגרמניה טענה כי ההחלטה של הקצין הבכיר תואמת את החוק הבינלאומי משום שאין הוא חייב לסכן את חייליו על-מנת לוודא את חששו שהמכליות עלולות היו ליפול לידי ארגון הטליבאן. אם בישראל היה מקרה דומה, התקשורת הישראלית הייתה צולבת את התביעה לחלוטין.

עיראק: דוברים צבאיים אמריקאים המוצבים בעיראק מסרו כי ההצלחות הצבאיות שבמהלכן נהרגו 3 מפקדים בכירים מארגון אל-קאעידה אינו מקרי. מקורות אחדים ציינו שהשלושה נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנעזה בעזרת כוחות עיראקיים מקומיים.

עיראק: במהלך היממה אחרונה נהרגו לפחות 10 בני-אדם בעשרות תקריות טרור שהתרחשו ברחבי עיראק. מקורות ביטחוניים בעיראק ציינו שבתקריות הללו נפצעו לפחות 8 בני-אדם.

הפסגה במצרים: העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח ב-21 באפריל 2010 על ועידת פסגה מיוחדת שייטלו בה נשיא מצרים, מלך סעודיה ונשיא סוריה. הפגישה תתקיים בשארם אל-שייח'

סודאן: ארגוני האופוזיציה בסודאן הציגו סרטון וידאו בו מוצגים הוכחות בנוגע לזיופים שנעשו בידי מפלגת השלטון של עומר אל-בשאר ומפלגתו שזכו בבחירות שהתקיימו באמצע חודש אפריל 2010.

אפגניסטן: מקורות באפגניסטן מסרו כי בשבוע האחרון נהרגו לפחות 29 פעילי טרור "החשודים" בחברות בארגון אל-קאעידה המקומי. עוד נמסר כי האירוע בו הרגו חיילי נאט"ו 4 אזרחים מקומיים, מעורר זעם רב בקרב האוכלוסייה המקומית באפגניסטן. מפקדים אפגנים בכירים מסרו התנצלות גם על תקריות דומות שהתרחשו בעבר הן בידי חיילים אפגנים והן בידי חיילים אמריקאים. מאז תחילת שנת 2009 נהרגו מאות אזרחים חפים מפשע בידי הכוחות האמריקאים בגבול המשותף בין אפגניסטן לפקיסטן. מאז תחילת 2009 נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם רק בסיכולים-ממוקדים אמריקאים. גם במקרים הללו, מרבית הנפגעים היו אזרחים חפים-מפשע.

פקיסטן: 3 אנשי-סיוע בפקיסטן נהרגו ב-21 באפריל 2010 במהלך ירי שהתבצע לעברם מידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני. השלושה היו מתנדבים שפעלו במסגרת ועדת שלום באזור אורקאזי שבפקיסטן. מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו כי הם הצליחו לטהר את מרבית האזור מהנוכחות של פעילי טרור מארגון הטליבאן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו באזור זה מאות בני-אדם – חיילים, תושבים ופעילי טרור.

סומליה: במהלך היממה האחרונה (21 באפריל 2010) היו בסומליה עשרות תקריות בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות בסומליה מציינים שבתקריות הללו נהרגו 10-5 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו. ב-20 באפריל 2010 נהרגו בסומליה 29 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: