Sunday, April 18, 2010

62 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים הולנדים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בטורקיה; פיגועים נוספים בתימן, בעיראק בסומליה ובלבנון;

אפגניסטן: בשני אירועי טרור שהיו ב-17 באפריל 2010 נהרגו 7 בני-אדם ברחבי אפגניסטן. באירוע הראשון נהרגו 5 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך קרב ירידות עם כוחות-הביטחון המקומיים. ובאירוע השני נהרגו 2 קציני משטרה בעת שרכבם עלה על מטען חבלה מאולתר. במהלך היון היו עוד עשרות אירועי טרור, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.

אפגניסטן: 2 חיילים הולנדים נהרגו באפגניסטן ב-17 באפריל 2010 בעת שרכבם עלה על מטען חבלה מאולתר. כך מסר דובר צבאי בהולנד שציין כי חייל שלישי נפצע קשה באירוע.

פקיסטן: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו ב-17 באפריל 2010 על הריגתם של 21 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני בצפון-מערב המדינה. כל ההרוגים נפגעו בהתקפה אווירית של הצבא הפקיסטני. בשבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בדרך זו - אולם, מרבית ההרוגים היו חפים-מפשע.

פקיסטן: פיגוע רצחני במחנה פליטים פקיסטני: שני מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם ב-17 באפריל 2010 בשעת חלוקת מזון במחנה פליטים פקיסטני בצפון-מערב המדינה. 41 בני-אדם נרצחו בפיגוע ועוד כ-100 נוספים נפצעו. כמו כן, מכונית-תופת התפוצצה ב-16 באפריל 2010 בקרבת חדר-המיון של בית-חולים מקומי במחוז קוויטה שבפקיסטן (באוטונומיה הבלוצ'ית). 10 בני-אדם נהרגו ועוד כ-60 נוספים נפצעו בפיגוע.

עיראק: שומר הראש של שר עיראקי נרצח ב-17 באפריל 2010 בעזרת מטען חבלה שהוצמד למכוניתו. במהלך היממה האחרונה אירעו עשרות תקריות טרור ברחבי עיראק, אולם עד כה לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.

תימן: פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" השיעי במחוז סעדה שבתימן, הרגו חייל, ב-17 באפריל 2010, במחסום צבאי בכניסה למחוז. יום לפני כן פעילי טרור ירו לעבר מסוק צבאי שחג מעל המחוז.

סומליה: בחילופי אש שהיו בעיר מוגדישו ב-17 באפריל 210 נהרגו לפחות 2 בני-אדם ועוד 5 נוספים נפצעו.

סוריה: דוברים רשמיים בארה"ב מסרו ב-17 באפריל 2010 שסוריה עדיין לא העבירה טילי סקאד לארגון חיזבאללה בלבנון. אולם להערכתם הייתה כוונה כזו. השגריר האמריקאי המיועד לכהן בסוריה טען כי אירוע זה מספק עילה נאותה "מדוע צריך להיות שגריר אמריקאי בדמשק". סוריה ממשיכה לתעתע בארה"ב, והיא מסייעת לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה לעבור מסוריה לעיראק.

טורקיה: 2 פעילי טרור מארגן ה-PKK הכורדי נהרגו ב-17 באפריל 2010 בידי כוחות-הביטחון של טורקיה. מאז שנות ה-80 נהרגו בטורקיה מעל ל-30,000 בני-אדם על רקע מאבקם של הכורדים לעצמאות. כמו כן נמסר כי 2 שוטרים נהרגו במזרח טורקיה בעת שרכבם עלה על מטען חבלה מאולתר. משטרת טורקיה טוענת כי השניים נהרגו בשל פעילותם נגד אנשי קרטל הסמים באזור.

לבנון: במהלך פשיטה צבאית, שנערכה ב-17 באפריל 2010, באזור בעל-בק בלבנון אחרי חשודים ברצח של חיילים לבנונים, נפצעו לפחות 10 בני-אדם בחילופי אש שהתפתחו בין כוחות-הצבא הלבנוני לבין מיליציה מקומית. אנשי המיליציה השתמשו במהלך הקרב בטילי אר.פי.ג'י.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: