Tuesday, April 13, 2010

41 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים בעיראק; כוחות נאט"ו הרגו 4 אזרחים באפגניסטן; 3 נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; היום השני לבחירות בסודאן;

אפגניסטן: כוחות נאט"ו באפגניסטן ירו למוות ב-4 אזרחים אפגנים ב-12 באפריל 2010. עוד 18 אנשים נוספים נפגעו בתקרית. בגלל ההרג הרב של חפים-מפשע בשל הפעילות הצבאית האמריקאית באפגניסטן ובפקיסטן, מתחוללת התנגדות עממית לנוכחות האמריקאית באזור.

פקיסטן: חיסול-ממוקד אמריקאי נוסף נערך בפקיסטן ב-11 בפברואר 2010. דוברים בפקיסטן מסרו שבחיסול נהרגו 3 בני-אדם החשודים בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני.

פקיסטן: דובר צבאי בפקיסטן מסר ב-12 באפריל 2010 על הריגתם של 41 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על 2 חיילים פקיסטנים שנהרגו במהלך הקרבות. במהלך הימים האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בעימותים מזוינים בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני. מרבית ההרוגים הם אזרחים חפים-מפשע למרות הטענות של הדוברים הצבאיים של פקיסטן. מקורות באו"ם מסרו כי בשל הקרבות הנערכים בצפון-מערב פקיסטן, למעלה מ-200,000 תושבים ברחו מהמקום והפכו לפליטים באזורים סמוכים.

פקיסטן: עימותים פרצו בין כוחות הביטחון של פקיסטן לבין מפגינים ב-12 באפריל 2010 על רקע החלפת שמה של פרובינציה. בעימותים נהרגו 4 בני-אדם ועוד כ-40 נפצעו. הממשלה הפקיסטנית רצתה להחליף את שמה של פרובינציה על גבול אפגניסטן לשם בעל צליל בשפה הפשטונית. אולם תושבים מקומיים טענו כי בפרובינציה ישנם מיעוטים נוספים מלבד העדה הפשטונית.העימותים הללו הן רק דוגמא למתח השבטי השורר בפקיסטן ובאפגניסטן המקשה עד מאוד לנהל מערכת בעלת אינטרסים זהים לטובת כלל האוכלוסייה. בעיות כאלה ואחרות מאפיינות גם את אפגניסטן הנמצאת תחת הכיבוש האמריקאי.

סודאן: על-פי דיווחים המגיעים מסודאן, היום השני לבחירות הארציות התנהל בשקט יחסית, וכן נמסר על השתתפות פעילה של התושבים המקומיים במחוז דרפור במערכת הבחירות. בסודאן החלו הבחירות ארציות ההיסטוריות ב-11 באפריל 2010 שיימשכו שלושה ימים רצופים. במהלך השבועות האחרונים נעשה מאמץ רב לגבש הסכמה רחבה לקיומן של הבחירות למרות מעשי ההרג ההמוניים שאירעו בסודאן ולמרות התנגדותם של ארגוני אופוזיציה רבים. כ-800 אנשי סיוע זרים מפקחים על הבחירות הללו. 16 מיליון מצביעים צריכים לבחור נציגים מתוך 14,000 מועמדים. ב-21 השנים האחרונות נהרגו בסודאן כ-2 מיליון בני-אדם בעימותים אלימים.

עיראק: 12 בני-אדם נהרגו וכ-20 נפצעו בעיראק ב-12 באפריל 2010 בשתי תקריות שונות שהתרחשו במוסול ובבגדאד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: