Friday, April 23, 2010

52 הרוגים בסודאן; 31 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתימן;

סודאן: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו כי ביומיים האחרונים (22-21 באפריל 2010) נהרגו 52 אזרחים בעימותים מקומיים שפרצו מחדש בין כוחות הנאמנים לממשלת חרטום (מוסלמים) לבין ארגוני האופוזיציה המקומית (נוצרים). עוד נמסר שבאירועים נפצעו לפחות 60 אזרחים. ארגוני האופוזיציה בסודאן הציגו סרטון וידאו בו מוצגים הוכחות בנוגע לזיופים שנעשו בידי מפלגת השלטון של עומר אל-באשיר ומפלגתו שזכו בבחירות שהתקיימו באמצע חודש אפריל 2010.

פקיסטן: דוברים צבאים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2010 על הריגתם של 31 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בחשד זה. במקרים רבים התברר כי מדובר באזרחים תמימים שנהרגו בגלל זיהוי ליקוי ומודיעין שגוי. בחלק מהמקרים המודיעין האמריקאי מספק את המידע בשגוי המגיע מסייענים מקומיים המעוניינים לחסל חשבונות על רקע שבטי ולא על רקע של פעילות טרוריסטית. לאור ריבוי המקרים בהם נפגעו אזרחים תמימים בידי חיילים אמריקאים, הצבא האמריקאי צמצם את הפעילות הצבאית הלילית בעיקר באפגניסטן.

חיסולים-ממוקדים: גורמי מודיעין אמריקאים טוענים כי ארה"ב זקוקה למזל"טים קטנים יותר בעלי תחמושת קטנה יותר היכולה לטפל גם באדם בודד או בקבוצה קטנה של פעילי טרור מבלי לגרום לנזק אנושי וסביבתי גדול. טענה זו באה לאור העבודה שמאז תחילת שנת 2009 נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם חפים-מפשע בגלל שיטת החיסולים-הממוקדים האמריקאים. על פי הערכות אחדות, (שנעשו גם במגזין זה), על כל טרוריסט הרוג, נהרגו גם עשרות אזרחים שנקלעו למקום במקרה. במרבית מהמקרים, האמריקאים השתמשו בחימוש בעל הרס רב שגרם לנזקים סביבתיים ואנושיים מיותרים.

עיראק: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-22 באפריל 2010 על מכונית-תופת שהתפוצצה במחוז דיאלה שבצפון-מזרח עיראק. בפיגוע נהרגו 3 בני-אדם ועוד 10 נפצעו. במהלך היממה האחרונה נהרגו ונפצעו עוד עשרות אנשים ברחבי עיראק, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. במקרה אחר, פעילי אל-קאעידה פוצצו מטען חבלה ליד העיר כירכוך על-מנת לשבש את אספקת הנפט.

תימן: טרוריסטים שיעים (אל-חוט'יין) ממחוז סעדה שצפון-תימן פתחו באש על קבוצת אנשים ב-22 באפריל 2010. בעקבות הירי נהרגו 3 בני-אדם ועוד נוספים נפצעו. דוברים ממשלתיים בתימן מסרו כי הירי וההרג עלולים למוטט את הפסקת-האש שהושגה בעמל רב לפני כחודשיים, וזאת לאחר מלחמה עקובה מדם שגרמה לאלפי הרוגים רק מחודש נובמבר 2009 ועד לחודש פברואר 2010. במהלך היממה האחרונה נפצעו 2 בני-אדם מירי של שוטר מקומי, וכן כוחות-הביטחון של תימן עצרו שלושה אנשים בחשד לחברות בארגון אל-קאעידה. עוד נמסר שקצין תמני בכיר נהרג מירי של שוטר מקומי בשל אי-הבנה. בתאונה-דרכים מחרידה שהייתה בתימן ב-22 באפריל 2010 נהרגו 24 בני-אדם, כולם בני משפחה אחת.

סומליה: מקורות בסומליה מסרו ב-22 באפריל 2010 על מציאתן של 5 גופות כרותות-ידיים. דוברים אחדים טוענים כי החמישה נרצחו בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

רוסיה - אפגניסטן: דוברים ברוסיה שוב תקפו ב-22 באפריל 2010 את המדינות של נאט"ו בנוגע למלחמה בגידולי הסמים באפגניסטן. להערכת הדוברים הרוסים, האמריקאים אינם פועלים בנחרצות נגד ייצור ההרואין באפגניסטן וכי חלק מהפעולות שנעשו לאחרונה נועדו כדי לעשות הצגה לתקשורת.

ישראל: כנופיות ערביות בשיתוף עם המנהיגות הערבית המקומית והמסיתה, שחלקה מיוצגת גם בכנסת-ישראל, חגגו ב-20 באפריל 2010 את "יום הנכבה" לציון כישלונם של הערבים להשמיד את היישוב היהודי במלחמת העצמאות - שנמשכה מיום החלטת החלוקה בנובמבר 1947 ועד ליולי 1949. החגיגות המרכזיות של הכנופיות הערביות היו בעיקר בטירה ובירושלים.

גרמניה-אפגניסטן: התביעה בגרמניה החליטה לסגור את התיק בנוגע לקצין הבכיר הגרמני שבהוראתו נרצחו עשרות אפגנים חפים-מפשע בספטמבר 2009. הקצין הבכיר נתן הוראה למטוסי נאט"ו להפציץ שתי מכליות-דלק שגרמה לעשרות הרוגים. התביעה בגרמניה טענה כי ההחלטה של הקצין הבכיר תואמת את החוק הבינלאומי משום שאין הוא חייב לסכן את חייליו על-מנת לוודא את חששו שהמכליות עלולות היו ליפול לידי ארגון הטליבאן. אם בישראל היה מקרה דומה, התקשורת הישראלית הייתה צולבת את התביעה לחלוטין.

הפסגה במצרים: התקשורת המצרים ובסעודיה דיווחו כי הפסגה בין מצרים, סעודיה וסוריה, שהייתה אמורה להתקיים ב-22 באפריל 2010, בוטלה בגלל החלטתו של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר ששתי קטיושות נורו מאזור סיני לעבר ישראל ב-22 באפריל 2010. לא נגרם נזק. טיל אחד נפל לים, וטיל שני נחת בעקבה שבירדן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: