Saturday, April 24, 2010

70 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן; המלחמה במחוז דארפור נמשכת בעידודה של ממשלת חרטום;

עיראק: בסדרת פיצוצים רחבת-היקף שהתבצעה ברחבי-עיראק ב-23 באפריל 2010 נגד יעדים של שיעים וגם סונים, נהרגו 70 בני-אדם ועוד כ-200 נוספים נפצעו. מרבית ההרוגים הם עיראקים שיעים נהרגו בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. גורמים בעיראק ציינו כי הארגון מנסה להוכיח שוב את כוחו בפעולות טרור רחבות-היקף למרות שכוחות-הביטחון של עיראק הצליחו לחסל 3 מפקדים בכירים מהארגון. בסדרת הפיגועים הזו, פעילי הטרור פגעו בכוונה בנקודות אזרחיות כדי להדגים את אוזלת ידה של ממשלת עיראק בהגנה על אזרחיה. בטלוויזיה העיראקית שודרו תמונות קשות מאוד מהזירות השונות בהן נפגעו רבים מההרוגים.

אפגניסטן: גורמים צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2010 על הריגתם של 5 פעילי טרור מארגון הטליבאן האפגני במהלך קרבות שהתפתחו בין הצבא האפגני לבין חמושים מהארגון.

אפגניסטן: דובר צבאי של כוחות נאט"ו מסר ב-23 באפריל 2010 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים במהלך חילופי-אש עם פעילי טרור מארגון הטליבאן במחוז לוגאר שבאפגניסטן. מאז תחילת שנת 2010 נהרגו באפגניסטן כ-150 חיילים מכוחות נאט"ו.

פקיסטן: דובר צבאי פקיסטני מסר ב-23 באפריל 2010 על הריגתם של 8 חיילים פקיסטנים בעת מארב שטמנו להם פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני בצפון-מערב המדינה. במארב נפצעו עוד 15 חיילים פקיסטנים. דוברים מארגון הטליבאן אישרו את הידיעה. ידיעות קודמות על פקיסטן: דוברים צבאים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2010 על הריגתם של 31 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בחשד זה. במקרים רבים התברר כי מדובר באזרחים תמימים שנהרגו בגלל זיהוי ליקוי ומודיעין שגוי. בחלק מהמקרים המודיעין האמריקאי מספק את המידע בשגוי המגיע מסייענים מקומיים המעוניינים לחסל חשבונות על רקע שבטי ולא על רקע של פעילות טרוריסטית. לאור ריבוי המקרים בהם נפגעו אזרחים תמימים בידי חיילים אמריקאים, הצבא האמריקאי צמצם את הפעילות הצבאית הלילית בעיקר באפגניסטן.

פקיסטן: פעילי טרור מארגון הטליבאן הפקיסטני הוציאו להורג 4 בני-אדם בחשד לריגול לטובת ארה"ב. הרצח התבצע ב-23 באפריל 2010. שניים מההרוגים נמצאו כורתי ראש.

חיסולים-ממוקדים: גורמי מודיעין אמריקאים טוענים כי ארה"ב זקוקה למזל"טים קטנים יותר בעלי תחמושת קטנה יותר היכולה לטפל גם באדם בודד או בקבוצה קטנה של פעילי טרור מבלי לגרום לנזק אנושי וסביבתי גדול. טענה זו באה לאור העבודה שמאז תחילת שנת 2009 נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם חפים-מפשע בגלל שיטת החיסולים-הממוקדים האמריקאים. על פי הערכות אחדות, (שנעשו גם במגזין זה), על כל טרוריסט הרוג, נהרגו גם עשרות אזרחים שנקלעו למקום במקרה. במרבית מהמקרים, האמריקאים השתמשו בחימוש בעל הרס רב שגרם לנזקים סביבתיים ואנושיים מיותרים.

סודאן:מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-23 באפריל 2010 שכוחות צבאיים של הממשלה הסודאנית ממשיכים לנהל מלחמה אכזרית נגד ארגוני האופוזיציה הנוצרית באזור. לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. בתקריות דומות שהיו ב-22-21 באפריל 2010 נהרגו לפחות 52 בני-אדם.

ישראל: כנופיות ערביות בשיתוף עם המנהיגות הערבית המקומית והמסיתה, שחלקה מיוצגת גם בכנסת-ישראל, חגגו ב-20 באפריל 2010 את "יום הנכבה" לציון כישלונם של הערבים להשמיד את היישוב היהודי במלחמת העצמאות - שנמשכה מיום החלטת החלוקה בנובמבר 1947 ועד ליולי 1949. החגיגות המרכזיות של הכנופיות הערביות היו בעיקר בטירה ובירושלים.

גרמניה-אפגניסטן: התביעה בגרמניה החליטה לסגור את התיק בנוגע לקצין הבכיר הגרמני שבהוראתו נרצחו עשרות אפגנים חפים-מפשע בספטמבר 2009. הקצין הבכיר נתן הוראה למטוסי נאט"ו להפציץ שתי מכליות-דלק שגרמה לעשרות הרוגים. התביעה בגרמניה טענה כי ההחלטה של הקצין הבכיר תואמת את החוק הבינלאומי משום שאין הוא חייב לסכן את חייליו על-מנת לוודא את חששו שהמכליות עלולות היו ליפול לידי ארגון הטליבאן. אם בישראל היה מקרה דומה, התקשורת הישראלית הייתה צולבת את התביעה לחלוטין.

הפסגה במצרים: התקשורת המצרים ובסעודיה דיווחו כי הפסגה בין מצרים, סעודיה וסוריה, שהייתה אמורה להתקיים ב-22 באפריל 2010, בוטלה בגלל החלטתו של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר ששתי קטיושות נורו מאזור סיני לעבר ישראל ב-22 באפריל 2010. לא נגרם נזק. טיל אחד נפל לים, וטיל שני נחת בעקבה שבירדן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: