Sunday, April 25, 2010

23 הרוגים באפגניסטן; 17 הרוגים בסודאן; 25 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקשמיר; כנופיות ערביות חגגו את יום הנכבה בחג העצמאות של ישראל.

אפגניסטן; דוברים צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2010 על הריגתם של 20 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. הדוברים מסרו כי כוח משותף של חיילים אפגנים וחיילי נאט"ו שפעלו בצפון אפגניסטן אחראים לפעולה.

אפגניסטן: פעילי טרור מארגון הטליבאן רצחו 3 נשים מקומיות במחוז קונאר ב-24 באפריל 2010. שעות אחדות לאחר מכן נחטף מפקד משטרה במחוז יחד עם עוד שניים מעוזריו.

אפגניסטן: מפקדים בכירים בצבא האמריקאי מבקשים להחליף את חיילי בריטניה במחוז הלמנד שבאפגניסטן בחיילים אמריקאים. לטענת המפקדים הבכירים האמריקאים, הכוח הבריטי שאחראי על המחוז, איבד 252 חיילים מתוך 281 חיילים בריטים שנהרגו באפגניסטן. לטענת המפקדים הבכירים, הכוחות האמריקאים יכולים לעשות עבודה טובה יותר במחוז הלמנד. על-פי התכנון, החיילים הבריטים יעברו למחוז קנדהאר - עניין שהוא שנוי-במחלוקת הן בצבא הבריטי והן בקרב הפוליטיקאים בבריטניה. בקיץ הקרוב, יעברו 20,000 חיילים אמריקאים למחוז הלמנד - כוח שהוא כפול ממספר החיילים הבריטים המוצבים כרגע במחוז. ההחלטה על העברת החיילים הבריטים תלויה בהחלטתו של ראש הממשלה הבריטי שייבחר בבחירות הקרובות.

פקיסטן: במהלך קרבות שפרצו בצפון-מערב פקיסטן נהרגו 18 פעילי טרור מארגון הטליבאן ב-24 באפריל 2010. באירוע נוסף שבמהלכו התפוצצה מכונית-תופת נפצעו 10 שוטרים פקיסטנים.

פקיסטן: דובר צבאי בפקיסטן מסר ב-24 באפריל 2010 שהצבא האמריקאי ערך חיסול-ממוקד נוסף באזור ווזיריסטן. בעקבות החיסול האמריקאי נהרגו 7 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני.

עיראק: בעקבות סדרת הפיגועים הרצחניים שהתבצעה ב-23 באפריל 2010 שבעקבותיה נרצחו 70 אזרחים עיראקים, הנשיא האמריקאי, ברק חוסיין אובמה, מסר הצהרה כי "ארה"ב עוקבת אחרי האירועים המתרחשים בעיראק". מעניין מאוד. במהלך היממה האחרונה התרחשו בעיראק עוד עשרות אירועי טרור שבמהלכם נהרגו אנשים נוספים, אולם עד לרגע זה לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.

סומליה: במהלך היממה אחרונה התרחשו בסומליה אירועי טרור רבים שבמהלכם נרצחו אזרחים רבים וכן נחטפו זרים ונאנסו נשים בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. אולם, אף דובר רשמי לא מספר את מספרם המדויק של הנפגעים בכל התקריות הללו.

סודאן: בעימותים מקומיים בדרום סודאן שהתרחשו ב-24 באפריל 2010, נהרגו לפחות 17 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו. כך מסרו דוברים רשמיים באזור. ידיעות קודמות על סודאן: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-23 באפריל 2010 שכוחות צבאיים של הממשלה הסודאנית ממשיכים לנהל מלחמה אכזרית נגד ארגוני האופוזיציה הנוצרית באזור. לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. בתקריות דומות שהיו ב-22-21 באפריל 2010 נהרגו לפחות 52 בני-אדם.

קשמיר ההודית: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-24 באפריל 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים במהלך עימות מזוין עם הכוחות ההודיים המוצבים בחבל קשמיר. במהלך האירועים נפצעו מקומיים נוספים. מקור טורקי טרח לציין שההרוגים הם "אזרחים" בעוד שמקור תקשורתי הודי טען כי ההרוגים היו פעילי טרור מארגון פקיסטני הנתמך בידי שירותי המודיעין של פקיסטן.

חיסולים-ממוקדים: גורמי מודיעין אמריקאים טוענים כי ארה"ב זקוקה למזל"טים קטנים יותר בעלי תחמושת קטנה יותר היכולה לטפל גם באדם בודד או בקבוצה קטנה של פעילי טרור מבלי לגרום לנזק אנושי וסביבתי גדול. טענה זו באה לאור העבודה שמאז תחילת שנת 2009 נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם חפים-מפשע בגלל שיטת החיסולים-הממוקדים האמריקאים. על פי הערכות אחדות, (שנעשו גם במגזין זה), על כל טרוריסט הרוג, נהרגו גם עשרות אזרחים שנקלעו למקום במקרה. במרבית מהמקרים, האמריקאים השתמשו בחימוש בעל הרס רב שגרם לנזקים סביבתיים ואנושיים מיותרים.

ישראל: כנופיות ערביות בשיתוף עם המנהיגות הערבית המקומית והמסיתה, שחלקה מיוצגת גם בכנסת-ישראל, חגגו ב-20 באפריל 2010 את "יום הנכבה" לציון כישלונם של הערבים להשמיד את היישוב היהודי במלחמת העצמאות - שנמשכה מיום החלטת החלוקה בנובמבר 1947 ועד ליולי 1949. החגיגות המרכזיות של הכנופיות הערביות היו בעיקר בטירה ובירושלים.

גרמניה-אפגניסטן: התביעה בגרמניה החליטה לסגור את התיק בנוגע לקצין הבכיר הגרמני שבהוראתו נרצחו עשרות אפגנים חפים-מפשע בספטמבר 2009. הקצין הבכיר נתן הוראה למטוסי נאט"ו להפציץ שתי מכליות-דלק שגרמה לעשרות הרוגים. התביעה בגרמניה טענה כי ההחלטה של הקצין הבכיר תואמת את החוק הבינלאומי משום שאין הוא חייב לסכן את חייליו על-מנת לוודא את חששו שהמכליות עלולות היו ליפול לידי ארגון הטליבאן. אם בישראל היה מקרה דומה, התקשורת הישראלית הייתה צולבת את התביעה לחלוטין.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: