Saturday, April 3, 2010

20 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בקשמיר; 3 חיילים גרמנים נהרגו באפגניסטן; חטיפות ואונס של נשים בפקיסטן;

ישראל-ארה"ב-בריטניה: הנשיא אובמה טען בראיון לרשת CBS ש"כל הראיות מצביעות על כך שאירן חותרת להשיג נשק גרעיני". משרד החוץ הבריטי התעורר לפתע בעקבות פעולת-התגמול הישראלית מה-2 באפריל 2010 ברצועת-עזה. דוברת משרד החוץ הבריטי מסרה כי "בריטניה מודאגת מההסלמה של הימים האחרונים". בריטניה לא הייתה מודאגת כל עוד ישראל נפגעה מהטרור הערבי של רצועת-עזה מאז תחילת 2010. בריטניה גם לא מודאגת ממעשיה האלימים באפגניסטן ובעיראק שגרמו לאלפי הרוגים במהלך השנים האחרונות.

רצועת-עזה: רקטת קסאם נורתה לעבר ישראל מרצועת עזה ב-2 באפריל 2010. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מאז תחילת 2010 נורו לעבר ישראל למעלה מ-70 טילי קסאם.

עיראק: דוברים צבאיים בעיראק מסרו על הריגתם של 6 אנשים בידי כוחות הביטחון של עיראק וארה"ב ב-2 באפריל 2010. כל ההרוגים נחשדו כמפקדים בכירים בארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר שכוחות אמריקאים עוזבים את עיראק בדרכם לאפגניסטן.

סומליה: סבב נוסף אל אלימות בסומליה ב-2 באפריל 2010 שהביא להריגתם של 20 בני-אדם. מקורות בסומליה מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 40 בני-אדם בעימותים מזוינים בין כוחות הממשלה הסומלית לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

אפגניסטן: 3 חיילם גרמנים נהרגו בצפון אפגניסטן ב-2 באפריל 2010 במהלך קרב שהתפתח עם כוחות הטליבאן. עוד 5 חיילים נוספים נפצעו בתקרית. על-פי הערכות אחדות בהתקפה בה נהרגו החיילים הגרמנים השתתפו 200 פעילי טרור מארגון הטליבאן. גרמניה שלחה כ-4,500 חיילים לאפגניסטן, ומאז שנת 2001 נהרגו 39 מחייליה באפגניסטן - כולל הרוגים מתאונות. עד יולי 2010, גרמניה תשלח עוד 800 חיילים לאפגניסטן בהתאם לבקשתה של ארה"ב.

אפגניסטן: עיתונאי יפני נחטף באפגניסטן בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן ב-2 באפריל 2010. כוחות נאט"ו ממשיכים להתכונן לקראת מבצע צבאי נרחב באזור קנדהר. דו"ח של האו"ם מצביע על כך שאפגניסטן מייצרת 90 אחוזים מכמות האופיום בעולם, וכן גם חשיש. ארה"ב עדיין מסרבת לשתף פעולה עם רוסיה בנוגע למאבק בייצור הסמים באפגניסטן. הטליבאן מעודד את התושבים המקומיים לעסוק בייצור אופיום. עד ל-2 באפריל 2010 נהרגו באפגניסטן 140 חיילים זרים מאז תחילת שנת 2010. מקור תקשורתי באפגניסטן מסר כי 2 חיילים מכוחות נאט"ו נהרגו ב-2 באפריל 2010, אולם סביר להניח כי לפחות אחד מהם הוא בריטי - שעליו דיווחנו במגזין זה ב-2 באפריל 2010.

אפגניסטן: בהתקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן ב-2 באפריל 2010 נהרגו 5 אנשי-ביטחון אפגניים. דובר צבאי אפגני מסר כי ההרוגים נפגעו בשתי תקריות שונות. כמו כן נמסר על מחבל מתאבד שפוצץ את עצמו למוות, אולם לא היו נפגעים נוספים באירוע שהתרחש ב-2 באפריל 2010 במערב אפגניסטן.

קשמיר ההודית: כוחות הביטחון של הודו הצליחו להרוג 4 מחבלים מוסלמים בחבל קשמיר ב-2 באפריל 2010. מקורות צבאיים בהודו מסרו כי בשבוע האחרון נהרגו 16 טרוריסטים מוסלמים בחבל קשמיר.

פקיסטן: ארגונים לזכויות אדם בפקיסטן מסרו כי מידי חודש נחטפות בפקיסטן 25 ילדות הינדיות בידי מוסלמים קנאים המאלצים אותן להתאסלם ולהתחתן בכפייה עם מוסלמים. לפני ימים אחדים אישה נוצרייה נאנסה בידי שוטרים פקיסטנים לעיני ילדיה ולעיני בעלה שהוצת לאחר מכן. העילה לאונס ולהצתה - סירובם של הזוג להתאסלם. כמו כן, בשבועות האחרונים נרצחו פקיסטנים אחדים מהעדה הסיקית רק בשל אמונתם.

בנגלדש-הודו: בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2010, נהרגו כ-20 טרוריסטים מוסלמים מבנגלדש בעת עימותים מזוינים עם כוחות-הביטחון של הודו המוצבים בגבול בין שתי המדיניות. במהלך התקופה הנדונה, נהרגו בבנגלדש 52 בני-אדם בעימותים פוליטיים מקומיים בין המוסלמים לבין עצמם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: