Friday, April 2, 2010

18 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בקשמיר; 17 הרוגים בסומליה; שר הבריאות העיראקי נרצח; חייל בריטי נהרג באפגניסטן; מכונית תופת בפדרציה הרוסית;

ישראל-רצועת עזה: במהלך הלילה של ה-2 באפריל 2010, צה"ל תקף מטרות רבות ברצועת-עזה בתגובה לירי של טיל קסאם נוסף לעבר ישראל ב-1 באפריל, ובעקבות הריגתם של שני חיילי צה"ל ב-27 במרס 2010. מאז תחילת שנת 2010, ארגוני הטרור ברצועת-עזה ביצעו עשרות פעולות טרור נגד ישראל.

הפדרציה הרוסית: פיגוע נוסף התרחש במחוז דגסטן ב-1 באפריל 2010 בעזרת פיצוץ של מכונית תופת שגרם להריגתם של 2 בני-אדם ולפציעתם של 10 אנשים נוספים. מקורות משטרתיים בדגסטן מסרו כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מ"תאונת עבודה" של מחבלים מוסלמים שנסעו במכונית ב-31 במרס נהרגו 12 בני-אדם בפיגוע התאבדות במחוז דגסטן. ב-29 במרס 2010 נהרגו 39 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות מרכבת התחתית של מוסקבה.

איראן-אפגניסטן: איראן הפכה לספקית הנשק העיקרית לארגון הטליבאן באפגניסטן ובפקיסטן. מעבר לכך, איראן מספקת הכשרה צבאית והדרכה לפעילי הארגון המתאמנים באיראן.

אפגניסטן: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-1 באפריל 2010 כי 2 פעילי טרור מארגון הטליבאן נהרגו בהפצצה אווירית של כוחות נאט"ו. פעילי טרור נוספים נפצעו בהתקפה האווירית. השערה היא שהפעילים נפגעו בשעה שהם עסקו בהטמנת מטען חבלה במחוז חוסט.

אפגניסטן: מקורות ביטחוניים בצבא הבריטי מסרו כי חייל בריטי נהרג באפגניסטן ב-1 באפריל 2010. בכך הגיע מספר ההרוגים הבריטים באפגניסטן ל-279 חיילים, מאז שנת 2001.

פקיסטן: בהתקפה אווירית שערך הצבא הפקיסטני על מעוזי הטליבאן בצפון-מערב המדינה ב-1 באפריל 2010, נהרגו 18 אנשים "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני. מפקד מקומי בכיר בשם מולא טופאן הצליח להימלט מהמקום בעת ההתקפה האווירית. בשבוע האחרון נהרגו למעלה מ-250 אנשים בחשד לפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן.

קשמיר ההודית: בשני עימותים צבאיים מזוינים שפרצו בין פעילי טרור אסלאמיים בקשמיר לבין כוחות הצבאי של הודו נהרגו לפחות 9 פעילי טרור וחייל הודי אחד. כך מסרו דוברים צבאיים בקשמיר ב-1 באפריל 2010. המודיעין הפקיסטני ממשיך לאמן יחידות טרור אסלאמיות למרות היחסים האסטרטגיים הקרובים בין פקיסטן לארה"ב. המודיעין הפקיסטני גם מנהל מערכת כפולה של יחסים עם ארגוני טרור באפגניסטן המשפיעה על המלחמה האמריקאית במדינה זו. ארה"ב ממשיכה להשקיע מיליארדי דולרים בפקיסטן למרות שידוע שחלק מהכסף עובר לידי פעילי טרור באפגניסטן. בעקבות ההסתבכות האמריקאית באפגניסטן והיחסים הקרובים בינה לבין פקיסטן, ארה"ב עלולה לאבד את הודו.

עיראק: טרוריסטים מוסלמים רצחו בעיראק את שר הבריאות בביתו ב-1 באפריל 2010. כך מסרו מקורות משטרתיים בעיראק. ב-31 במרס 2010 נהרגו בעיראק 4 בני-אדם ועוד 10 נפצעו בסדרה של תקריות טרור שהתרחשו ברחבי-המדינה. בין ההרוגים, 2 שוטרים שנהרגו מפיגוע התאבדות.

תימן-סומליה-ארה"ב: על-פי רמזים אחדים, נערכו בשבועות האחרונים חיסולים-ממוקדים בתימן ובסומליה בידי הצבא האמריקאי וסוכני ה-CIA, וזאת במסגרת ההבנות הביטחוניות עם השלטון המרכזי. ממשלת סומליה שולטת על שטח קטן מאוד מסומליה למרות הסיוע הנרחב שהיא מקבלת ממדינות המערב. ארה"ב מעוניינת למקד את תשומת-הלב בישראל עד שהמצב יתאזן בתימן, באפגניסטן, בפקיסטן ובסומליה.

תימן: כ-40 פעילי טרור הצליחו לברוח מהכלא התימני ב-1 באפריל 2010, לאחר שהושלך רימון-יד בעת שנערכה עצרת מחאה על תנאי מעצרם. דובר משטרתי בתימן מסר כי 4 בני-אדם נפצעו בתקרית וכי כוחות-הביטחון הטילו עוצר על האזור במטרה ללכוד את הבורחים. כל פעילי הטרור שהצליחו להימלט הם פעילים מארגון "אל-חוט'יין" הפועל במחוז סעדה שבצפון תימן.

סומליה: בעימות מזוין בין שני ארגוני טרור שבטיים שהתרחש בסומליה ב-1 באפריל 2010, נהרגו לפחות 17 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו. מקורות בסומליה מסרו כי רק ביומיים האחרונים נהרגו במרכז סומליה 32 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: