Thursday, April 8, 2010

7 הרוגים בסומליה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; עיראק מכריזה "מלחמה פתוחה" נגד אל-קאעידה; חיילי גרמניה המוצבים באפגניסטן אינם מקבלים הכשרה נאותה; טורקיה מתכננת מתקפה צבאית נוספת על הכורדים;

אפגניסטן: מתח ומשחקי-כוחות בין אפגניסטן לארה"ב בשאלת הפעלת הכוח הצבאי באפגניסטן נגד אנשי הטליבאן. קרזאי, נשיא אפגניסטן, החליט לעצור את ההתקפה הצבאית המתכוננת בקנדהאר על רקע המתיחות וחוסר-האמון השורר בין ממשלת קרזאי לממשל אובמה. בפיצוץ מטען חבלה בצפון אפגניסטן נפצעו 10 אזרחים מקומיים ב-7 באפריל 2010. אירועים אחרונים באפגניסטן: דובר צבאי אפגני מסר על הריגתם של 27 פעילי טרור מארגון הטליבאן ב-6 באפריל 2010. כמו כן נמסר שחייל אפגני נהרג בפעולה, וכן חייל אמריקאי נפצע; פעילי טרור מארגון הטליבאן הרגו 6 שוטרים אפגנים ב-6 במרס 2010. דובר משטרתי באפגניסטן מסר כי 2 שוטרים נוספים נעדרים; כמו כן נמסר, שכוחות נאט"ו הם אלה שאחראים להתקפה בה נהרגו 4 אזרחים אפגנים ב-5 במרס 2010, וכן גם להריגתם של 5 פעילי טרור מארגון הטליבאן. סה"כ ביום אחד נהרגו באפגניסטן 34 בני-אדם.

אפגניסטן: 2 חיילי נאט"ו נהרגו בשתי תקריות שונות באפגניסטן ב-7 באפריל 2010. מאז תחילת 2010 נהרגו באפגניסטן 147 מחיילי נאט"ו.

עיראק: דוברים בממשלת עיראק מסרו כי מתנהלת "מלחמה פתוחה" עם ארגון אל-קאעידה בעקבות הטבח של הימים האחרונים. האירועים האחרונים בעיראק: פעילי טרור מארגון אל-קאעידה ערכו התקפה משולבת על מקבץ בניינים במרכז בגדאד וגרמו לקריסתם. בפיגוע נהרגו לפחות 49 בני-אדם ועוד כ-100 נוספים נפצעו; פעילי טרור סונים רצחו 6 בני-משפחה שיעית ב-5 באפריל 2010. משטרת עיראק מסרה כי בין ההרוגים היו 4 ילדים; כמו כן, בפיגוע התאבדות במרכז בגדאד נהרג אדם אחד; ב-4 במרס 2010. בסדרה של פיצוצים שהתרחשו מול שגרירויות זרות בבגדאד, נהרגו 42 בני-אדם ועוד כ-200 נוספים נפצעו; ב-3 באפריל נהרגו 29 בני-אדם בתקריות אלימות שהתרחשו ברחבי עיראק. בחמשת הימים האחרונים נהרגו בעיראק 130 בני-אדם ועוד כ-300 נוספים נפצעו.

פקיסטן: פעילי טרור מארגון הטליבאן תקפו מיכלית דלק של כוחות נאט"ו ב-7 באפריל 2010. בהתקפה נהרג ילד אחד.

גרמניה-אפגניסטן: לאחרונה חיילים גרמנים היו מעורבים באפגניסטן בשתי תקריות חמורות: חיילים גרמנים המוצבים באפגניסטן הרגו בטעות 6 חיילים אפגניים ב-3 באפריל 2010; וכן, ב-2 באפריל 2010 נהרגו 3 חיילים גרמנים בעת התקלות עם פעילי טרור מארגון הטליבאן. כעת מתברר כי ישנן טענות רבות על ההכשרה הלקויה של החיילים הגרמנים ועל הציוד הלקוי שהם מקבלים.

תקשורת-ישראל: בגלל הצנזורה שהוטלה על הפרשה הביטחונית שבה חיילת העבירה מידע מסווג לעיתונאי, עיתון ידיעות אחרונות החליט שהוא חייב להתחכם עם הצנזורה בתרגילים מטופשים. חבל שהעיתונאים הזרים המשתתפים בחגיגה הזו אינם מגלים "מסירות" דומה כשמדובר על הנעשה במדינותיהם ועל מעשיהם של חיילי מדינותיהם באפגניסטן, בפקיסטן, בתימן, ובסומליה. בימים האחרונים התפרסם סרט וידאו אמריקאי על חיסולם של 12 עיראקים בידי הצבא האמריקאי ב-2007. מעשים כאלה נעשים בידי חיילי נאט"ו מידי יום ביומו באפגניסטן בפקיסטן. אלפי אנשים חפים-מפשע נרצחו כך באפגניסטן, בפקיסטן, בסומליה ובתימן - בעיקר בעידודו של הממשל האמריקאי של הנשיא אובמה.

תימן: ארגונים לזכויות-אדם מבקשים ממשלת תימן ומארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין" לחקור את מעשיהם לאור החשד לביצוע פשעי מלחמה במהלך העימות הצבאי שנערך בעיקר בחודשים האחרונים. על-פי הערכות אחדות נהרגו מחודש ספטמבר 2009 ועד לחודש מרס 2010 למעלה מ-3,000 בני-אדם - אזרחים, חיילים תימנים וסעודים, וכן פעילי טרור.

סומליה: קרבות קשים נערכו ביממה האחרונה (6-7 באפריל 2010) במרכז סומליה בין כוחות אסלאמיים הנאמנים לממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות בסומליה מסרו על 7 הרוגים לפחות, ועוד עשרות נוספים נפצעו. שני הצדדים טוענים להישגים בקרבות המתנהלים כבר ימים ארוכים בחלקים גדולים של סומליה.

טורקיה: על-פי ידיעות אחדות המגיעות ממקורות כורדיים, הצבא הטורקי מתכנן מהלומה צבאית נוספת על הכורדים התומכים במפלגת ה-PKK באזור דרום-מזרח המדינה. ב-30 במרס נהרגו 3 חיילים טורקים בהתקפה של פעילי טרור כורדיים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: