Thursday, April 29, 2010

28 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בעיראק; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; פרופסורית נרצחה בפקיסטן; חייל אמריקאי נהרג בעיראק;

טורקיה - כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 באפריל 2010 על הריגתם של 2 חיילים טורקיים בידי המחרת הכורדית (PKK) בדרום-מזרח המדינה בצומת הגבולות בין עיראק לאיראן. עוד 2 חיילים נפצעו באירוע. מאז 1984 נהרגו בעימותים האלימים הללו כ-45,000 בני-אדם. בתוך כך נמסר שכוחות-הביטחון של טורקיה הגבירו את הלחץ על האוכלוסייה הכורדית.

אפגניסטן: מקורות תקשורתיים בבריטניה מסרו כי 3 חיילים שנהרגו בשנת 2007, נפגעו מירי של חיילים אמריקאים בשל טעות בזיהוי. כמו כן נמסר שלחיילים הבריטים ההרוגים היה חסר זוג אוזניות ומיקרופון, ולכן הם לא יכלו לשמוע את הקריאות שהועברו אליהם מהכוח האווירי האמריקאי שפגע בהם.

אפגניסטן: מקורות באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2010 על הריגתם של 2 חיילים אפגנים ו-10 פעילי טרור מארגון הטליבאן האפגני במהלך קרבות שפרצו בצפון המדינה.

אפגניסטן: דוברים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם במחוז קנדהאר כתוצאה מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר. על-פי מיטב הידיעות שהגיעו מהאזור נודע שבפיגוע נפצעו גם 35 בני-אדם נוספים. ניתן להעריך שמרבית הערים באפגניסטן נמצאים בשליטת פעילי טרור מארגון הטליבאן. כתוצאה מכך, שלטונו של הנשיא חמיד קרזאי על אפגניסטן הוא חלקי בלבד.

אפגניסטן: 12 בני-אדם נהרגו ב-28 באפריל 2010 מפיצוץ של מטען-חבלה, בדרום-מזרח המדינה, בעת מעבר של אוטובוס עמוס בנוסעים. עדי ראייה מסרו כי רבים מההרוגים נשרפו למוות. בין ההרוגים היו נשים וילדים. עוד 4 אנשים נפצעו באירוע.

אפגניסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2010 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף במזרח המדינה. בהתאם לדיווחים אחדים, מאז תחילת שנת 2010, נהרגו באפגניסטן 170 מחיילי נאט"ו. מקורות אחרים מציינים מספר קצת יותר גבוה.

פקיסטן: 5 שוטרים פקיסטנים נהרגו ב-28 באפריל 2010 כתוצאה מפיצוץ של מכונית-תופת בצפון-מערב המדינה. דוברים מארגון הטליבאן מסרו כי הפיגוע נעשה כנקמה על המערכה הצבאית הפקיסטנית המתנהלת בשבועות האחרונים נגד פעילים מהארגון. במהלך השבועות האחרונים, דוברים צבאיים פקיסטניים מסרו על הריגתם של מאות אנשים "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. מרבית ההרוגים היו חפים-מפשע.

פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2010 על הריגתם של 20 פעילי טרור בידי כוחות-הביטחון של פקיסטן בשני אירועים. לדברי המקורות, האירועים התרחשו ב-27 באפריל 2010.

פקיסטן: פרופסורית המלמדת באוניברסיטה במחוז בלוצ'יסטאן נרצחה ב-28 באפריל 2010 בידי פעילי טרור הפועלים במחוז להשגת עצמאות מהשלטון הפקיסטני. האוניברסיטה נסגרה לשלושה ימי אבל על מותה של נזימה טאלב, בת 48, שלימדה 20 שנה באוניברסיטה.

עיראק: מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הריגתו של חייל אמריקאי בצפון עיראק ב-28 באפריל 2010. החייל נהרג במחוז דיאלה מפיצוץ של מטען-חבלה. דובר צבאי אמריקאי מסר כי האירוע ייחקר בידי גורמים צבאיים אמריקאיים ומקומיים.

עיראק: שתי מכוניות-תופת התפוצצו במובלעת השיעית בעיר בגדאד ב-28 באפריל 2010. כתוצאה מהפיצוצים נהרגו 7 בני-אדם ועוד 24 נוספים נפצעו.

סומליה: בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שאבאב" באזור מוגדישו נהרגו 14 בני-אדם ב-28 באפריל 2010. מקורות בסומליה ציינו שבקרבות נפצעו עשרות אזרחים חפים-מפשע.

סוריה - טורקיה: הידוק היחסים בין סוריה לארה"ב עדיין נתקל בקשיים למרות הרצון הטוב של הנשיא אובמה ולמרות התעלמותו של הנשיא ממעשיה של סוריה בנוגע לסיוע שהיא מגישה לפעילי טרור המבקשים להגיע לעיראק כדי לסייע לפעילי אל-קאעידה. בתוך כך נודע, שסוריה וטורקיה ערכו תרגיל צבאי מוגבל באזור שבין שתי המדינות. טורקיה ממשיכה לאותת למערב שהיא מנהלת מדיניות עצמאית לחלוטין בניגוד לעמדת נאט"ו ולעמדת ארה"ב. בראיון שהעניק בשאר אל-אסד לתחנת אל-מנאר של ארגון חיזבאללה, הוא מסר שסוריה אינה מוכנה להיכנע לתכתיבי המערב וכי סוריה דוגלת ב"תנועת ההתנגדות" הערבית עד שיושגו כל הזכויות של הערבים בלבנון ובפלסטין. במילים אחרות, אסד דוגל בטרור.

סוריה - כורדים: במהלך השבוע האחרון היו דיווחים אחדים על עימותים מחודשים בין אנשי כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים כורדים. לאחרונה נודע שנערך טקס קבורה ל-16 צעירים כורדים שנהרגו "בנסיבות שונות". כוחות-הביטחון של סוריה ניסו להפריע למהלך הטקס באלימות רבה שגרמה לפציעתם של אחדים מהנוכחים.

אפגניסטן - קנדהאר: בעקבות המצב הביטחוני הקשה באזור קנדהאר, מוסדות האו"ם החליטו ב-26 באפריל 2010, להוציא חלק מעובדיהם מהאזור. בחלק מהמקרים נמסר לעובדים כי עליהם להישאר בבתיהם. יחידות-חיסול של הצבא האמריקאי והבריטי החלו לפעול באזור קנדהאר כדי להכין את המתקפה הצבאית החדשה על האזור, שבחלקו נשלט בידי פעילים חמושים מארגון הטליבאן האפגני.

חיסולים-ממוקדים - פקיסטן: מאז תחילת שנת 2010, האמריקאים הרגו 270 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים בפקיסטן - מרבית ההרוגים היו חפים-מפשע. דוברים מה-CIA מסרו לתקשורת האמריקאית שבפעולות-החיסול הבאות, הצבא האמריקאי ישתמש בטילים קטנים יותר ובציוד-מעקב מתוחכם יותר, וזאת לאור מספר ההרוגים הרב שנגרם בעקבות החיסולים-הממוקדים בפקיסטן. ה-CIA ממשיך לשקר לתקשורת האמריקאית על מספר ההרוגים החפים-מפשע בעקבות החיסולים-הממוקדים שהתבצעו מאז שאובמה נכנס לבית-הלבן בינואר 2009. דוחות של האו"ם בנוגע למספר ההרוגים, מציינים רק את שנת 2008 כדי להעלים את מספר ההרוגים העצום מאז תחילת שנת 2009. גם התקשורת האמריקאית וגם מוסדות האו"ם עדיין "חושבים" שהנשיא ג'ורג' בוש מכהן כנשיא ארה"ב.

מצרים – חיזבאללה - עזה: בית המשפט במצרים הטיל עונשי מאסר כבדים על עשרות פעילי טרור מארגון חיזבאללה שתכננו לפגוע במטרות מקומיות וזרות על אדמת מצרים. הטלוויזיה המצרית ערכה מופע ראווה על מתן גזר-הדין כדי לאותת לעדה השיעית בלבנון ובאיראן על שלב חדש במאבק המצרי בטרור השיעי הנתמך בידי איראן וסוריה. כמו כן, מקורות בעזה מדווחים על 4 הרוגים עזתים שנפגעו בידי כוחות-הביטחון של מצרים ב-28 באפריל 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: