Wednesday, April 28, 2010

3 ילדים נהרגו באפגניסטן; 2 סטודנטים נהרגו בעיראק; 2 חיילים נהרגו בעיראק; עיתונאי נרצח בניגריה; תקריות בסוריה בין כוחות הביטחון לבין הכורדים;

סוריה - טורקיה: הידוק היחסים בין סוריה לארה"ב עדיין נתקל בקשיים למרות הרצון הטוב של הנשיא אובמה ולמרות התעלמותו של הנשיא ממעשיה של סוריה בנוגע לסיוע שהיא מגישה לפעילי טרור המבקשים להגיע לעיראק כדי לסייע לפעילי אל-קאעידה. בתוך כך נודע, שסוריה וטורקיה ערכו תרגיל צבאי מוגבל באזור שבין שתי המדינות. טורקיה ממשיכה לאותת למערב שהיא מנהלת מדיניות עצמאית לחלוטין בניגוד לעמדת נאט"ו ולעמדת ארה"ב. בראיון שהעניק בשאר אל-אסד לתחנת אל-מנאר של ארגון חיזבאללה, הוא מסר שסוריה אינה מוכנה להיכנע לתכתיבי המערב וכי סוריה דוגלת ב"תנועת ההתנגדות" הערבית עד שיושגו כל הזכויות של הערבים בלבנון ובפלסטין. בקיצור, אסד דוגל בטרור.

סוריה - כורדים: במהלך השבוע האחרון היו דיווחים אחדים על עימותים מחודשים בין אנשי כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים כורדים. לאחרונה נודע שנערך טקס קבורה ל-16 צעירים כורדים שנהרגו "בנסיבות שונות". כוחות-הביטחון של סוריה ניסו להפריע למהלך הטקס באלימות רבה שגרמה לפציעתם של אחדים מהנוכחים.

אפגניסטן: 3 ילדים נהרגו באפגניסטן ב-26 באפריל 2010 בעקבות פיצוץ מטען-חבלה שהוטמן בעגלת-חמור. מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו שבאירוע נפצעו עוד 7 בני-אדם.

אפגניסטן - קנדהאר: בעקבות המצב הביטחוני הקשה באזור קנדהאר, מוסדות האו"ם החליטו ב-26 באפריל 2010, להוציא חלק מעובדיהם מהאזור. בחלק מהמקרים נמסר לעובדים כי עליהם להישאר בבתיהם. יחידות-חיסול של הצבא האמריקאי והבריטי החלו לפעול באזור קנדהאר כדי להכין את המתקפה הצבאית החדשה על האזור, שבחלקו נשלט בידי פעילים חמושים מארגון הטליבאן האפגני.

תימן: לאור המתיחות הצבאית המחודשת שהחלה בצפון-תימן ובדרום המדינה, משקיפים בתימן הביעו חשש כי תימן הופכת להיות אפגניסטן הבאה. למרות הסכם הפסקת-האש בצפון-תימן, עדיין מתחוללים עימותים אלימים בין פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" לבין כוחות הממשלה. כמו כן, בשאר אזורי תימן בהם שולטים פעילי אל-קאעידה, מתחוללים עשרות אירועי טרור, אולם רק חלק קטן מהם מגיע לידיעית התקשורת הבינלאומית.

עיראק: 2 סטודנטים נרצחו בידי מחבל ב-27 באפריל 2010 ליד אוניברסיטת כירכוך. אל-פי מיטב הידיעות המגיעות מעיראק מידי פעם, ניתן להעירך כי מידי חודש נהרגים מאות בני-אדם בתקריות אלימות על רקע עדתי ופוליטי. בשל אמצעי תקשורת הלקויים הקיימים בעיראק, לא תמיד ניתן לדווח בזמן אמת על האירועים ועל היקפם. ארגונים שונים העוקבים אחרי הנעשה בעיראק, מציינים גם הם שמספר ההרוגים בעיראק מידי חודש מגיע למאות אנשים.

עיראק: 2 חיילים עיראקים נהרגו ב-27 באפריל 2010 באזור העיר בגדאד בעקבות ירי של מרגמות. באירוע טרור אחר נפצעו 15 בני-אדם במהלך התקפה של טרוריסטים על תחנת-משטרה באזור חורייה.

סומליה - קרן אפריקה: כוחות צבאיים מיפן החלו לשתף-פעולה עם הכוחות האמריקאים וכוחות נאט"ו בקרן אפריקה נגד הפעילות הפיראטית ונגד הפעילות הטרוריסטית הענפה הרוחשת באזור זה בעזרת פעילי טרור מארגון אל-קאעידה, ובעזרת סוכנים מאיראן.

ניגריה: מקורות בניגריה מסרו ב-28 באפריל 2010 על רציחתו של עוד עיתונאי ניגרי. הרצח התבצע כנראה ב-27 באפריל 2010. כמו כן, עיתונאי לענייני משפט בניגריה נרצח ב-25 באפריל 2010 בידי פעיל טרור. במהלך החודשים האחרונים נרצחו עיתונאים ניגרים בידי פעילי טרור מקבוצות שונות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: