Thursday, April 15, 2010

15 הרוגים בפיליפינים; 11 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בחיסול ממוקד אמריקאי בפקיסטן; נרצח מפקד היחידה ללוחמה בטרור בעיראק; נרצח האימאם הסוני של בגדאד;

סודאן: טענות על ליקויים לוגיסטיים ביום השלישי של הבחירות הארציות בסודאן שנמשכו שלושה ימים רצופים. כמו כן נמסר כי בדרום-סודאן נהרגו 2 אנשים ואחד מהמועמדים בבחירות נפצע מירי של חמושים. ועם כל זאת, משקיפים ציינו שההשתתפות בהצבעה הייתה מרשימה - בעיקר בקרב נשים. עוד נודע שמפלגת השלטון של סודאן הזמינה את מפלגות האופוזיציה ליטול חלק פעיל במסגרת קואליציה ממשלתית רחבה. סביר להניח שהנשיא עומר אל-באשיר ימשיך לכהן בתפקידו עוד חמש שנים למרות היותו מבוקש על פשעי מלחמה לאור הטבח בדרפור.

סומליה: במהלך קרבות נוספים שהיו באזור העיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" נהרגו 11 בני-אדם ב-14 באפריל 2010. אחד מארגוני הטרור בסומליה ערף את ראשו של תושב מקומי בעיר מוגדישו ב-14 באפריל 2010. התמונה עם הראש הערוף התפרסמה באתרי אינטרנט. ברחבי סומליה מתרחשים מידי יום עשרות אירועי טרור הגורמים לנפגעים רבים, אולם רק חלק קטן מהאירועים מגיע לתקשורת הבינלאומית.

עיראק: מפקד משטרה האחראי על היחידה ללוחמה בטרור נהרג כתוצאה מתנקשות בידי פעילי טרור אסלאמיים ב-14 באפריל 2010 במרכז בגדאד. כמו כן נמסר שהאימאם (מהעדה הסונית) של מרכז בגדאד, ע'אזי פייסל נרצח בידי פעילי טרור אסלאמיים ב-14 במרס 2010. פצצה שהוטמנה בחנות משקאות חריפים בבעלות נוצרית גרמה להרג של 3 בני-אדם.

הפיליפינים: מקורות משטרתיים בפיליפינים מסרו על 15 בני-אדם נרצחו ב-13 באפריל 2010 בסדרה של תקריות עם פעילי טרור מארגון "אבו סייף" האסלאמי.

רצועת-עזה: במסגרת ההבנות בין תנועת החמאס הטרוריסטית לבין שלטונות מצרים, נודע כי ראשי החאמס החליטו ב-14 באפריל 2010 לסגור את המנהרות המשמעות נתיב של הברחות מסיני לרצועה. שעות אחדות לאחר פרסום הידיעה, דוברי החמאס מסרו הכחשה.

לבנון: כוחות-הביטחון של לבנון הודיעו ב-14 באפריל 2010 על מעצרם של 4 לבנונים באשמת ריגול לטובת ישראל. בחודשים האחרונים התפרסמו ידיעות רבות על מעצרם של עשרות אנשים החשודים בריגול לטובת ישראל. מאז סיומה של מלחמת לבנון השנייה באוגוסט 2006, נעצרו בלבנון מאות אנשים בחשד דומה.

פקיסטן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 באפריל 2010 כי בהתקפות האוויריות שהיו לפני חמישה ימים נהרגו עשרות אזרחים חפים-מפשע ולא פעילי טרור מארגון הטליבאן כפי שנטען מייד לאחר ההתקפה. למרות ההודעה הזו, מרבית ההרוגים של השבועות האחרונים היו אזרחים חפים-מפשע. ההתקפות הללו נעשות בעידודה הנמרץ של ארה"ב.

פקיסטן: חיסול ממוקד אמריקאי נוסף שהיה ב-14 באפריל 2010 בפקיסטן נהרגו 4 בני-אדם. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי "כל ההרוגים חשודים בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני".

פקיסטן: עוד 6 בני-אדם נהרגו בפקיסטן על רקע החלפת שמה של פרובינציה מקומית. עימותים פרצו בין כוחות הביטחון של פקיסטן לבין מפגינים ב-12 באפריל 2010 על רקע החלפת שמה של פרובינציה. בעימותים נהרגו 4 בני-אדם ועוד כ-40 נפצעו. הממשלה הפקיסטנית רצתה להחליף את שמה של פרובינציה על גבול אפגניסטן לשם בעל צליל בשפה הפשטונית. אולם תושבים מקומיים טענו כי בפרובינציה ישנם מיעוטים נוספים מלבד העדה הפשטונית.העימותים הללו הן רק דוגמא למתח השבטי השורר בפקיסטן ובאפגניסטן המקשה עד מאוד לנהל מערכת בעלת אינטרסים זהים לטובת כלל האוכלוסייה. בעיות כאלה ואחרות מאפיינות גם את אפגניסטן הנמצאת תחת הכיבוש האמריקאי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: