Tuesday, March 2, 2010

400 הרוגים בסודאן; 22 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים מפיגועי טרור באפגניסטן; 6 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בתימן

סודאן: לפחות 400 אנשים נהרגו במהלך קרבות שפרצו מחדש בחבל דארפור ביומיים האחרונים. רק לפני ימים אחדים הודיע נשיא סודאן על סיום המלחמה בדארפור. כל ההרוגים הם אזרחים שנהרגו במהלך הקרבות בין כוחות מקומיים לבין כוחות הממשלה הסודאנית.

אפגניסטן: מחבל מתאבד פוצץ מכונית-תופת לעבר שיירה של כוחות נאט"ו שנעה באזור העיר קנדהאר, אפגניסטן, ב-1 במרס 2010. מהפיצוץ נהרגו 6 אנשים - בין ההרוגים חייל מכוחות נאט"ו. ככול היודע נפצעו לפחות עוד 10 אנשים כתוצאה מהפיצוץ. מקור צבאי מסר שמתחילת השנה נהרגו באפגניסטן 102 חיילים מכוחות נאט"ו. המספר הזה טעון בדיקה נוספת.

אפגניסטן: עוד 5 חיילי נאט"ו נהרגו ב-1 במרס 2010 בפעולות טרור של פעילי הטליבאן. חיילת בריטית ראשונה נהרגה באפגניסטן מפיצוץ של מטען חבלה. עד כה נהרגו 267 חיילים בריטים באפגניסטן.

אפגניסטן: לפחות עוד 9 אזרחים אפגנים נהרגו בתקריות טרור שהתרחשו ברחבי אפגניסטן ב-1 במרס 2010. מקורות באפגניסטן מסרו על 30 אנשים נפצעו באירועי הטרור הללו.

פקיסטן: מיליטנטים מוסלמים הציתו 2 מכליות דלק של כוחות נאט"ו ב-1 במרס 2010. לא נמסר על נפגעים בקרב החיילים או אזרחים פקיסטנים. ארה"ב מחפשת נתיב אספקה אחר לכוחותיה באפגניסטן לאור ההתקפות הרבות הנערכות על שיירות העוברות בפקיסטן.

פקיסטן: כוחות-ביטחון של פקיסטן מסרו כי הם מצאו 22 גופות של פעילי טליבאן שנהרגו בקרבות עם הצבא הפקיסטני בצפון-מערב המדינה. ההודעה על מציאת הגופות הללו מתווסף להודעות קודמות של הצבא הפקיסטני, וכנראה מתבצע שם טבח של אנשים חפים-מפשע כחלק מהמדינות הפקיסטנית לדכא את האוכלוסייה המעניקה תמיכה לפעילי טרור מקומיים.

תימן: כוחות הביטחון של תימן הרגו ב-1 במרס 2010 פעיל טרור בכיר, יחד עם אשתו ושלושת ילדיו. האירוע התרחש במחוז אבין (أبي) בעיירה בשם זינג'אבאר. מקורות נוספים מציינים שלפחות 4 שוטרים נהרגו באירוע.

סומליה: ספינת מלחמה של נאט"ו הטביעה ספינה של פיראטים מסומליה ב-1 במרס 2010.

רצועת-עזה: מקורות ברצועת-עזה מסרו על הרוג אחד מירי של כוחות צה"ל לעבר קבוצת אנשים חשודה. המקרה אירע ב-1 במרס 2010. עוד שלושה אנשים נפצעו באירוע.

תקשורת: רוסיה-אנגליה: אלכסנדר לבדב, מי שהיה סוכן הקג"ב בעבר, וכיום איל תקשורת בינלאומי, רכש את העיתון הבריטי "האינדיפנטנדט" בסכום סמלי של ליש"ט (לירה שטרלינג) אחת בלבד. לפני כשנה רכז לבדב את "האיבנינג סטנדרט". לבדב ידוע בהתנגדותו למדיניותו של פוטין ברוסיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: