Tuesday, March 30, 2010

38 הרוגים ברוסיה מטרור אסלאמי-קווקזי; 13 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים באפגניסטן;

רוסיה: שתי מחבלות מוסלמיות מהקווקז פוצצו את עצמן ברכבת התחתית של מוסקבה ב-29 במרס 2010. כתוצאה מהפיגוע נהרגו 38 בני-אדם ועוד כ-50 נפצעו. בזמן הפיגוע היו כחצי מיליון אנשים ברכבת התחתית של מוסקבה. מדינות רבות בעולם גינו את הפיגוע כולל הנשיא האמריקאי אובמה שחזר מביקור באזורים הכבושים בידי הצבא האמריקאי באפגניסטן.

עזה-ישראל: רקטת קסאם נורתה לעבר ישראל בערב ליל-הסדר ב-29 במרס 2010. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מאז תחילת שנת 2010 נורו לעבר ישראל יותר מ-70 טילי קסאם. ב-26 במרס 2010 נהרגו 2 חיילי צה"ל ו-5 מחבלים בשתי תקריות שונות שהיו על גדר-המערכת.

אפגניסטן: מטוס של כוחות נאט"ו התרסק באפגניסטן. חייל נאט"ו אחד נהרג ועוד אחדים נפצעו בהתרסקות שהתרחשה ב-29 במרס 2010.

אפגניסטן: כוחות הביטחון של אפגניסטן מסרו כי הם הרגו 7 אנשים "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן ב-29 במרס 2010.

פקיסטן: בפיגוע התאבדות שנערך נגד קבוצות אנטי-טליבאניות בפקיסטן נהרגו 3 בני-אדם ועוד 12 נוספים נפצעו. הפיגוע התרחש ב-29 במרס 2010.

פקיסטן: דובר צבאי פקיסטני מסר ב-29 במרס 2010 כי כוחות הצבא הרגו לפחות 10 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור מסגרת ארגון הטליבאן. בחמשת הימים האחרונים נהרגו לפחות 200 בני-אדם שלטענת השלטונות היו פעילי טרור, אולם מתברר כי מרביתם הם אזרחים חפים-מפשע.

עיראק: בפיגוע משולש שהיה בעיר כרבלא ב-29 במרס 2010 נהרגו לפחות 12 בני-אדם ועוד כ-35 בני-אדם נוספים נפצעו. כך מסרו גורמים רשמיים בעיראק.

תימן: ארה"ב מסייעת לתימן במלחמתה בטרור, אולם מי שמנהל את המודיעין התימני אלה הם יוצאי ואוהדי הג'יהאד העולמי מבית היוצר של ארגון אל-קאעידה. תופעה דומה ורחבה יותר מתרחשת גם בפקיסטן ובאפגניסטן.

סומליה: תקריות רבות התרחשו בסומליה ביממה האחרונה. מקורות בסומליה מסרו ב-29 במרס 2010 על הרוג אחד בתקריות הללו בין כוחות ממשלת סומליה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. תושבי מוגדישו יצאו להפגין נגד ארגון "אל-שבאב" ועל קשריו עם ארגון אל-קאעידה.

סוריה-איראן: בעקבות היחסים הקרובים בין סוריה לאיראן, חלה עלייה בהשפעה של האסלאם הפונדמנטליסטי בסוריה בשנים האחרונות. ברחבי דמשק אפשר לראות מודעות מאירות עיניים הקוראות לנשים לכסות את גופן כיאות, ובמסעדות רבות נמנעים מלהגיש לאורחים משקאות אלכוהוליים. כמו כן, בחלק גדול מהעסקים ברחבי סוריה הגברים יוצאים לתפילות באופן סדיר ומידי יום ביומו. תוכניות דת בסוריה הפכו לפופולאריות במיוחד. לפי שעה המשטר הסורי אינו רואה במגמה הזו איום על משטרו, אלא דווקא המשטר רואה בזה ברכה גדולה כחלק מהמאבק הסורי בהשפעה המערבית. ויחד עם זאת, הזנות פורחת מאוד בסוריה בשל יבוא של נערות צעירות מעיראק הן בגלל המלחמה המתנהלת שם והן בגלל תנאי החיים הקשים בעיראק. שלטונות סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית על-ידי יצירת משבר מים מדומה בכפריהם. סוריה אכן סובלת ממשבר מים, אולם סוריה מנצלת זאת כדי להפחית את מכסות המים לאזורים בהם מתגוררים כורדים. ככול הידוע עד כה, כ-300,000 בני-אדם נאלצו לעזור את כפריהם. עיראק מאשימה את סוריה וטורקיה על כך שהן חוסמות את זרימת המים לעיראק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: