Monday, March 22, 2010

16 הרוגים באפגניסטן; 27 הרוגים בפקיסטן בסדרה של עימותים צבאיים; 3 הרוגים ברשות הפלסטינית באינתיפאדת אובמה; בשנת 2009 נהרגו בחבל קשמיר 389 בני-אדם;

פקיסטן: חיסול-ממוקד אמריקאי נוסף התבצע ב-21 במרס 2010 באזור ווזיריסטן שבפקיסטן שבמהלכו נהרגו לפחות 4 בני-אדם. מאז תחילת שנת 2009 נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם רק באזור זה מחיסולים-ממוקדים של הצבא האמריקאי. רוב ההרוגים היו חפים-מפשע. פעילים פוליטיים בפקיסטן אוספים מידע רב על החיסולים-הממוקדים של האמריקאים בפקיסטן כדי להגיש תביעה עתידית נגד הממשל האמריקאי ונגד הנשיא אובמה.

ארה"ב-תקשורת: על-מנת להבין את רמת ההתעלמות התקשורתית בנוגע למלחמותיה של ארה"ב רחבי-העולם, להלן כמה דוגמאות שיבהירו את הנושא הזה. ב-20 במרס מלאו 7 שנים למלחמה בעיראק שגרמה ל-100,000 הרוגים. כמו כן ארה"ב שקועה עמוק באפגניסטן שגרמה לעשרות אלפי הרוגים. בתקשורת הבינלאומית הנושאים הללו לא קיבלו את הדגש הראוי למרות התאריך הגורלי. אולם שימו לב מה הועבר בשידור ישיר בערוצים הבינלאומיים: ערוץ CNN טרח להעביר ב-20 במרס 2010 בשידור ישיר את יידוי האבנים של צעירים ערבים על חייל צה"ל באזור חברון ושכם. באותו יום הועבר בשידור ישיר פגישת הקוורטט במוסקבה שדנה רובה ככולה בנושא הפלסטיני. ב-21 במרס ערוץ ה-BBC העביר דיון שנערך בדוחא, קטאר, על המשך המאבק המזוין הפלסטיני בישראל. מרבית הערוצים הבינלאומיים התעלמו לחלוטין ממרבית האירועים במזרח-התיכון שגרמו לעשרות רבות של הרוגים רק בסוף-שבוע אחד (20-21 במרס 2010). גם התקשורת הישראלית ממשיכה לתרום לעיוות המתמשך הזה, משום שהיא מתעלמת מאירועים חשובים והתפתחויות נוספות המתרחשים ברחבי-העולם.

תימן: נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, מסר שוב ב-21 במרס 2010 כי המלחמה בצפון תימן נגד ארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין" הסתיימה לאלתר. כמו כן הנשיא מסר כי אין חיילים אמריקאים על אדמת תימן. ובכן, ההצהרה הזו אינה נכונה.

סוריה: המודיעין הסורי ממשיך לסייע לפעילי אל-קאעידה לעבור לעיראק. כמו כן, קציני מודיעין סוריים מעניקים סיוע והדרכה לפעילי אל-קאעידה הנשלחים לעיראק, לאפגניסטן, לסומליה, לתימן, לקשמיר וללבנון. על-פי סימנים אחדים גורמים איראניים יחד עם אנשי חיזבאללה וקציני מודיעין סוריים הצליחו להחדיר לעזה עשרות פעילי טרור השייכים לג'יהאד העולמי.

אפגניסטן: בפיצוץ שהתרחש במחוז קושט ב-21 במרס 2010 נהרגו לפחות 4 בני-אדם ועוד 12 בני-אדם נוספים נפצעו. דוברי הטליבאן מסרו כי נהרגו 8 חיילים אמריקאים באותו אזור (עד כה אין אישור לידיעה).

אפגניסטן: מחבל מתאבד פוצץ את עצמו ב-21 במרס 2010 מול שיירה של כוחות מהצבא האפגני שנסעה במחוז הלמנד. מהפיצוץ נהרגו לפחות 12 בני-אדם ועוד כ-20 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.

אפגניסטן: 6 חיילים מדנמרק המשרתים במסגרת כוחות נאט"ו באפגניסטן נפצעו ב-21 במרס 2010 מירי של פעילי טרור מארגון הטליבאן.

פקיסטן: פעילי הטליבאן כרתו את ראשיהם של 4 בני-אדם שנחשדו כמרגלים עבור ארה"ב. האירוע התרחש ב-21 במרס 2010 על גבול פקיסטן-אפגניסטן. פעילי הטליבאן עושים מאמץ גדול לגלות את אלה המסייעים לסוכני ה-CIA המבצעים חיסולים-הממוקדים שגרמו לאלפי הרוגים חפים-מפשע.

פקיסטן: כוחות-הביטחון של פקיסטן הרגו ב-21 במרס 2010 לפחות 15 בני-אדם שנחשדו בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. ב-20 במרס 2010 נהרגו בפקיסטן לפחות 54 בני-אדם בתקריות טרור שהתרחשו ברחבי המדינה.

פקיסטן: בפיגוע התאבדות שהתבצע ב-21 במרס 2010 בפרובינציה הבלוצ'ית של פקיסטן נהרגו לפחות 4 בני-אדם ועוד כ-20 בני-אדם נוספים נפצעו. גורמים בתוך פקיסטן טוענים כי המעורבות הפעילה של ארה"ב בפקיסטן גורמת לעשרות הרוגים ביום. מאידך, גורמים שבטיים המקורבים לממשלת פקיסטן טוענים כי יש לחסל את פעילי הטליבאן כדי להביא רגיעה לאזור הגבול עם אפגניסטן. סוכני ממשלת פקיסטן ממשיכים לשחד בדולרים את ראשי השבטים כדי שלא ישתפו פעולה עם ארגון הטליבאן, וזאת למרות שהמודיעין הפקיסטני ממשיך להדריך ולסייע לגורמי טרור מהטליבאן ומאל-קאעידה.

הרשות הפלסטינית: מקורות ברשות הפלסטינית מסרו כי אחד מהנפגעים שהתעמתו עם כוחות צה"ל ב-20 במרס 2010, מת מפצעיו ב-21 במרס 2010. כוחות צבאיים מסרו כי לא התבצע ירי באש חיה לעבר המפגינים. כמו כן, 2 ערבים מקומיים מאזור חווארה שברשות הפלסטינית נהרגו מירי של כוחות צה"ל לאחר שהשניים ניסו לפגוע בחיילי צה"ל באמצעות קלשונים. צה"ל תקף מנהרת בעזה לאחר שנורתה עוד רקטת קסאם.

סודאן-דארפור: לאור מה שנראה כהפסקת-אש מוצלחת בלחימה המתמשכת בחבל דארפור, ארגונים בינלאומיים מנסים לגייס לפחות 2 מיליארד דולר כדי לשקם את החבל ההרוס. בשנים האחרונות נהרגו 300,000 בני-אדם ועוד כ-2 מיליון הפכו לפליטים. ברחבי סודאן היו עשרות תקריות ירי בין כוחות בדלניים לבין כוחות-הממשלה הנאמנים לממשלת חרטום. עד כה לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים בכול האירועים הללו שהתרחשו ב-21 במרס 2010.

קשמיר-הודו: דוברים הודיים באזור קאשמיר מסרו, ב-21 במרס 2010, כי בשנת 2009 נהרגו בחבל קשמיר 389 בני-אדם בעימותים בין מוסלמים להינדים: 239 טרוריסטים; 79 אנשי כוחות-הביטחון; ו-71 אזרחים; בשנת 2008 נהרגו 515 בני-אדם; 339 טרוריסטים; 91 אזרחים; ו-85 אנשי כוחות-הביטחון. דוברים בחבל קשמיר מסרו כי לפחות 500 טרוריסטים פועלים בחבל בכל רגע נתון. עוד נמסר כי 76 אחוזים מהטרוריסטים שנהרגו בקשמיר, הגיעו ממדינות מוסלמיות זרות. המשמעות היא שהם נעזרים בארגון אל-קאעידה ובמודיעין הפקיסטני המאמן את הארגוני הטרור הללו. במהלך היום היו עוד אירועי טרור שבמהלכם נהרג טרוריסט אחד וקצין הודי בשתי תקריות שונות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: