Tuesday, March 23, 2010

15 הרוגים בפקיסטן בחיסול-ממוקד אמריקאי; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 כורדים נרצחו בסוריה בידי שירותי המודיעין של סוריה;

ארה"ב-בריאות: בעקבות ההצבעה בקונגרס האמריקאי על רפורמה במערכת הבריאות האמריקאית, הדבר יאפשר לחברות ישראליות המתמחות בטכנולוגיה רפואית לחדור לשוק האמריקאי במגוון רחב של נושאים - החל ממחשוב ארגוני וכלה בתרופות גנריות. כמו כל דבר בארה"ב, יידרשו שנים רבות להשתלט על הבלגן האמריקאי הטיפוסי בתחום הזה בתחומים נוספים. האמריקאים מתחילים להבין את מה שהבינו בישראל כבר בשנת 1911 עם הקמתה של קופת חולים בארץ-ישראל.

סוריה-כורדים: 3 כורדים נהרגו ועוד 41 נפצעו מירי של כוחות-הביטחון של סוריה ב-22 במרס 2010 בעת חגיגות השנה החדשה של העדה הכורדית. בין ההרוגים הייתה נערה בגיל העשרה. הירי לעבר החוגגים החל כאשר הכורדים הניפו את דגל כורדיסטן. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים לדחוק את הכורדים לעבר עיראק. כמו כן, סוריה יוצרת משבר-מים מלאכותי כדי לרוקן את הכפרים הכורדיים בסוריה.

פקיסטן: חיסול-ממוקד נוסף נערך בידי האמריקאים ב-22 במרס 2010 באזור ווזיריסטן. מקורות בפקיסטן מסרו כי בחיסול הזה נהרגו לפחות 15 בני-אדם. ב-21 במרס 2010 נהרגו לפחות 4 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי באזור ווזיריסטן. מאז ש-ליאון אדוארד פאנטה נבחר על-ידי הנשיא אובמה לכהן כראש ה-CIA, הסוכנות האמריקאית הגבירה את כמות החיסולים-הממוקדים לרמה של טבח חסר-הבחנה בחפים-מפשע. על-מנת להבין את רמת ההתעלמות התקשורתית בנוגע למלחמותיה של ארה"ב רחבי-העולם, להלן כמה דוגמאות אחדות שיבהירו את הנושא הזה. ב-20 במרס מלאו 7 שנים למלחמה בעיראק שגרמה ל-100,000 הרוגים. כמו כן ארה"ב שקועה עמוק באפגניסטן שגרמה לעשרות אלפי הרוגים. בתקשורת הבינלאומית הנושאים הללו לא קיבלו את הדגש הראוי למרות התאריך הגורלי. אולם שימו לב מה הועבר בשידור ישיר בערוצים הבינלאומיים: ערוץ CNN טרח להעביר ב-20 במרס 2010 בשידור ישיר את יידוי האבנים של צעירים ערבים על חייל צה"ל באזור חברון ושכם. באותו יום הועבר בשידור ישיר פגישת הקוורטט במוסקבה שדנה רובה ככולה בנושא הפלסטיני. ב-21 במרס ערוץ ה-BBC העביר דיון שנערך בדוחא, קטאר, על המשך המאבק המזוין הפלסטיני בישראל. מרבית הערוצים הבינלאומיים התעלמו לחלוטין ממרבית האירועים במזרח-התיכון שגרמו לעשרות רבות של הרוגים רק בסוף-שבוע אחד (20-21 במרס 2010). גם התקשורת הישראלית ממשיכה לתרום לעיוות המתמשך הזה, משום שהיא מתעלמת מאירועים חמורים והתפתחויות נוספות המתרחשות ברחבי-העולם.

אפגניסטן: 2 חיילים בריטים נהרגו ב-22 במרס 2010 מפיצוץ של מטען חבלה באפגניסטן במחוז הלמנד. מאז שהחלה הפלישה לאפגניסטן בשנת 2001 נהרגו 277 חיילים בריטים. חייל קנדי שנפצע באפגניסטן בתחילת החודש, מת מפצעיו ב-22 במרס 2010. כמו כן נמסר כי כוחות נאט"ו הרגו אדם קשיש בעת פשיטה על אחד מהכפרים באזורים ההרריים במחוז ווארדאק.

אפגניסטן: 10 בני-אדם נהרגו בפיגוע התאבדות שהתרחש ב-22 במרס 2010 באזור מחוז הלמנד שבאפגניסטן. פעילי טרור מארגון הטליבאן האפגני מקבלים אימון והדרכה באיראן - כך נמסר מפי מקורות שונים באפגניסטן ובאיראן.

רצועת עזה-מצרים: מחבלים פלסטינים ירו פצצת מרגמה מרצועת-עזה לעבר כוח מצרי שעסק בבניית החומה המפרידה בין מצרים לרצועת עזה. כך מסרו מקורות צבאיים בישראל ב-22 במרס 2010 . כמו כן, רקטת קסאם נורתה לעבר העיר שדרות. בשעות הערב התנהלו חילופי-אש באזור כיסופים בעקבות חדירתם של שלושה מסתננים שנתפסו בידי חיילי צה"ל. אולם, בגלל ירי דו-צדדי נהרג חייל צה"ל. שעות אחדות לאחר מכן, חיל-האוויר הישראלי הפציץ מטרות בעזה, ונמסר על 4 פצועים מקומיים.

פקיסטן: מטען חבלה שהופעל בידי טרוריסטים בבלוצ'יסטן גרם למותו של אדם אחד לפחות ולפציעתם של 4 אנשים נוספים. האירוע התרחש ב-22 במרס 2010. כמו כן נמסר כי מנהל בית-ספר לבנים נרצח ביריות בידי מתנקש. בימים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד כ-20 בני-אדם בפיגועים ובמעשי חבלה.

עיראק: טרוריסט מארגון אל-קאעידה חיסל ביריות 2 פקידים עיראקים בעיר בגדאד ב-22 במרס 2010. מקורות בעיראק טענו כי השניים חוסלו בידי ארגון פשיעה מקומי.

תימן: פעילי אל-קאעידה מאזור סומליה והמפרץ הפרסי מתכוננים לתקוף ספינות באמצעות סירות נפץ באזור החוף של תימן. לאור שיתוף הפעולה בין צבא תימני לבין הצבא האמריקאי בנוגע לנוכחות של פעילי אל-קאעידה על אדמת תימן, פעילי הארגון מתכוננים לפגוע במטרות תימניות בכל מחיר.

סודאן: ממשלת סודאן מעוניינת להגיע להפסקת-אש מוחלטת באזור דארפור עד ה-2 באפריל 2010. בימים האחרונים הצליחו נציגי ממשלת חרטום להחתים את מרבית ראשי המליציות הלוחמות באזור דארפור על הפסקת-אש, וזאת לקראת הבחירות האמורות להתקיים בסודאן בזמן הקרוב.

דובאי-כלכלה: דובאי מבקשת הארכה של 8 שנים כדי לפרוס את חובותיה העומדים כרגע על 22 מיליארד דולר. בתחילת ינואר דובאי קיבלה 10 מיליארד דולר מאבו-דאבי. התרמית של דובאי התפוצצה לאחרונה לאחר שהתברר כי היא לוותה סכום של 80 מיליארד דולר כדי לממן את הפנטזיות של שליטיה. בניגוד לדעה המקובלת, לדובאי אין נפט בכמויות גדולות כמו לשאר מדינות המפרץ.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: