Thursday, March 25, 2010

6 הרוגים חיסול-ממוקד אמריקאי נוסף בווזיריסטן; 23 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; כומר נרצח בסודאן;

ארה"ב-ישראל: הממשל הנוכחי של ארה"ב מנהל מערכת סדורה של התנכלויות כלפי ישראל. בטעות ניתן לחשוב שזה בגלל בנימין נתניהו, אולם ממשל אובמה פועל ממניעים אידיאולוגים ברורים בגיבויו של הצוות היהודי שלו. אם יש לכם תחושה של קרע במימדים היסטוריים (עם אנלוגיות מהעבר ההיסטורי שלנו), אז לתחושה הזו יש בסיס מוצק. משהו רע מאוד עובר על ארה"ב - ולא לטובה. ישראל עם היכולות הפנטסטיות שלה תוכל להסתדר, אך ספק רב אם הממשל הנוכחי קורא נכון את הסימנים הברורים לחולשתה המדרדרת של ארה"ב.

פקיסטן: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו שהצבא האמריקאי הרג 6 בני-אדם בחיסול-ממוקד נוסף שנערך באזור ווזיריסטן ב-24 במרס 2010. מאז תחילת שנת 2009 הצבא האמריקאי יחד עם ה-CIA ערכו מאות גיחות של חיסולים-ממוקדים ברחבי המזרח-התיכון ואסיה שגרמו לאלפי הרוגים חפים-מפשע. רק באזור פקיסטן נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם מאז תחילת 2010. פוליטיקאים מפקיסטן ומארגוני זכויות-אדם הפועלים באזור אוספים מידע רב מתוך כוונה להעמיד לדין את ברק חסיין אובמה וגורדון בראון על פשעי מלחמה. בתוך כך נמסר שגורמים מדיניים בהודו מאשימים את ארה"ב בכך שהיא אינה מנסה להתעמת עם פקיסטן על תמיכתה בארגוני טרור לאור הסתבכותה של ארה"ב באפגניסטן. גורמים מדיניים בהודו טוענים כי ארה"ב זקוקה כרגע לפקיסטן במאבק המתמשך נגד ארגון הטליבאן, ולכן היא מתעלמת לחלוטין מהסיוע ומההדרכה שפקיסטן מעניקה לארגוני טרור אסלאמיים הפועלים נגד הודו. במשך שנים רבות המודיעין הפקיסטני סייע לארגוני הטרור "לשקאר א-טייבה", לארגון הטליבאן ולאל-קאעידה. הסיוע לארגוני הטרור הללו עדיין נמשך, למרות שיתוף-הפעולה "ההדוק" בין ארה"ב לפקיסטן.

פקיסטן: כוחות הביטחון של פקיסטן מסרו כי הם הרגו 23 אנשים החשודים בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. האירוע התרחש ב-24 במרס 2010. עוד עשרות אנשים נפצעו בפעולה של הצבא הפקיסטני בצפון-מערב פקיסטן. כל הפעולות ההתקפיות של הצבא הפקיסטני באזור זה, נעשות בעידודה הנמרץ של ארה"ב. מאז תחילת שנת 2009 נהרגו באזור זה אלפי בני-אדם - רובם חפים מפשע בגלל ליקויים רבים במידע המודיעיני האמריקאי המוזרם לכוחות נאט"ו ולצבא הפקיסטני.

רצועת-עזה: דוברים טרוריסטים מארגון החמאס בעזה הודיע כי בימים הקרובים הארגון יוציא להורג אנשים שהואשמו בשיתוף-פעולה עם ישראל.

אפגניסטן: 2 אנשים נהרגו ב-24 במרס 2010 ממטען-צד מאולתר שהתפוצץ ליד מכונית בזמן נסיעה בדרום אפגניסטן. עוד 2 אנשים נוספים נפצעו בפיגוע. על-פי בדיקה שנעשתה בנוגע לאירוע ממקורות נוספים, סביר להניח שההרוגים הם 2 חיילי נאט"ו.

עיראק: במהלך היממה האחרונה נהרגו בעיראק 2 בני-אדם ועוד 16 נוספים נפצעו בסדרה של פעולות טרור שהתרחשו ברחבי עיראק. בתוך כך נמסר כי עד ל-23 במרס 2010 נהרגו 4,386 חיילים אמריקאים וכ-31,739 חיילים נוספים נפצעו מאז שנת 2003.

סודאן: פעילי טרור אסלאמיים בסודאן רצחו כומר ולאחר מכן הציתו את ביתו. כך נמסר ממקור בקניה ב-23 במרס 2010. במהלך השנים האחרונות הקהילה הנוצרית בסודאן סופגת אלימות עזה הכוללת רצח ואונס מצד גורמי טרור אסלאמיים או מצד שכניהם.

סעודיה: כוחות-הביטחון של סעודיה עצרו 101 בני-אדם החשודים בחברות בארגון הטרור אל-קאעידה. כך נמסר מפי מקורות בסעודיה ב-24 במרס 2010. על-פי מה שנמסר בסעודיה, מרבית החשודים תכננו לתקוף מתקני נפט בסעודיה.

סומליה: לאחר שבועות רבים של לחימה רצופה שגרמה למאות הרוגים, השקט חזר מעט למרכז סומליה. הקרבות בחדשים פרצו בתחילת מרס 2010 בין כוחות הממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בחודש ינואר נהרגו בסומליה 565 בני-אדם. בחוש פברואר 2010 נהרגו 158 בני-אדם על-פי האומדן הנמוך ביותר.

קשמיר-הודו: כוחות-הביטחון של הודו הרגו שני פעילי טרור אסלאמיים ב-24 במרס 2010. דובר צבאי בהודו מסר כי הטרוריסטים ניסו לבצע חדירה מפקיסטן להודו, וזאת יממה אחת לאחר שאנשי דת בפקיסטן נשבעו לפתוח ב"מלחמת קודש" באזור הנמצא בשליטת ממשלת הודו. ב-20 השנים האחרונות נהרגו באזור קשמיר כ-47,000 בני-אדם בעימותים אלימים בין מוסלמים להינדים. בעקבות הסכם שנתחם בין הודו לפקיסטן בשנת 2004, כמות אירועי הטרור פחתה באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: