Wednesday, March 17, 2010

11 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; עוד 8 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בקשמיר ההודית; ממשל אובמה מתנגד להבנות בין ישראל לסעודיה בנושא האיראני.

סעודיה; בין ישראל לסעודיה ישנן הבנות ברורות בנושא הגרעין האיראני. ממשל אובמה מתנגד לקשר כלשהו בין סעודיה לישראל בנושא זה. סביר להניח כי קיימות הבנות כאלה עם עוד מדינות ערביות למרות שהן אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים רשמיים עם ישראל. בתוך כך עולה הסברה כי ממשל אובמה החליט שאין ברירה וכי יש לתקוף את איראן וכי נעשים מהלכים צבאיים לקראת מבצע כזה, אולם אובמה רוצה לפעול לבד מול איראן כדי לחזק את מעמדה הבינלאומי של ארה"ב תחת נשיאותו, ובכך לזכות בקדנציה שנייה כדי להשלים שינויים פנימיים בארה"ב על-פי תוכניתו הכלכלית והחברתית.

עיראק: בפיגוע כפול שהתרחש העיירה מוסאייב שבעיראק ב-16 במרס 2010, נהרגו לפחות 8 בני-אדם ועוד כ-20 בני-אדם נוספים נפצעו. בחודש פברואר 2010 נהרגו בעיראק 252 בני-אדם. בחודש ינואר 2010 נהרגו בעיראק 123 בני-אדם בפיגוע טרור ומאלימות אסלאמית.

עיראק: עוד שלושה בני-אדם נהרגו בסדרה של פיגועים בעיר מוסול שבעיראק ב-16 במרס 2010. אחד מההרוגים היה שוטר מקומי.

סוריה: למרות היחסים החמים בין סוריה לארה"ב, סוריה עדיין מסייעת לטרוריסטים מאל-קאעידה לעבור בתחומה לכיוון עיראק. חלק מהמגויסים החדשים לאל-קאעידה מקבלים הכשרה צבאית בסוריה בסיוע המודיעין הסורי. לאחר תקופה קצרה הם נשלחים לעיראק, לאפגניסטן, לסומליה, לתימן וללבנון. חלק מהמגויסים אף מגיעים לאיראן, שם הם נפגשים עם אנשי-קשר המסייעים להם להיכנס לעיראק ולהצטרף לגורמי טרור המזוהים עם מפלגת הבעת' העיראקית. לכאורה יש כאן סתירה, אולם שיתוף-הפעולה בין סוריה לאיראן נועד למעשה לערער בכל מחיר את היציבות בעיראק הנמצאת תחת החסות הצבאית האמריקאית. שיתוף-פעולה דומה הולך ומתרקם גם בתימן בין גורמי טרור שיעים לבין גורמי טרור מאל-קאעידה במחוז סעדה, שבצפון-תימן, השוכן על הגבול עם סעודיה. אל הקלחת בתימן מצטרפים גם פעילי טרור סומליים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

קשמיר-הודו: בשני פיגועי טרור שהתרחשו ב-16 במרס 2010 בקשמיר ההודית נהרגו 3 בני-אדם אדם ועוד 8 נפצעו. מעל 60,000 בני-אדם נהרגו בעימותים בין מוסלמים להינדים בחבל קשמיר מאז 1989.

אפגניסטן-בריטניה: חייל בריטי מת מפצעיו בבית-חולים בריטי לאחר פגיעה אנושה באפגניסטן. עד ל-16 במרס 2010 נהרגו באפגניסטן 273 חיילים בריטים.

פקיסטן: עוד חיסול-ממוקד אמריקאי התבצע באזור ווזיריסטן ב-16 במרס 2010 שבמהלכו נהרגו לפחות 11 בני-אדם ועוד כ-10 אנשים נוספים נפצעו. החיסולים-הממוקדים של ארה"ב זוכים לגינוי רב בפקיסטן ובאפגניסטן. מאז תחילת שנת 2009 נהרגו מעל ל-1,000 בני-אדם באזור פקיסטן בלבד. גורמים בטליבאן הפקיסטני טוענים כי החיסולים-הממוקדים מגבירים את המוטיבציה לבצע פיגועי התאבדות נגד מטרות שונות בפקיסטן ובאפגניסטן. ברחבי פקיסטן נערכו הפגנות רבות אנטי-אמריקאיות שבמהלכן המפגינים קראו להעמיד לדין את ברק חוסיין אובמה על פשעי-מלחמה. בחודש ינואר 2010 נהרגו בפקיסטן 118 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים. בחודש פברואר 2010 נהרגו 105 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים.

ישראל: שוטר ישראלי נפצע קל בידו מירי של מחבל בשכונת ראס אל-עמוד בירושלים ב-16 במרס 2010. עשרות ערבים התפרעו באזור ירושלים במהלך היום.

ארה"ב-ישראל: התקשורת הישראלית ההיסטרית ממשיכה לייצג את התעמולה האמריקאית סביב המשבר המדומה שהחל עם ביקורו של סגן-הנשיא ביידן. אולם, למעשה, המשבר עם ישראל נועד לחפות של כישלונו של אובמה הן בזירה הפנימית והן בזירה הבינלאומית. אובמה חיפש מטרה קלה לתסכוליו - ולא יותר מכך. ממילא עוד שנתיים וחצי אובמה לא יהיה נשיא ארה"ב לאור מצבו הפוליטי הנוכחי במפלגה הדמוקרטית. ארה"ב מעורבת כיום באופן ישיר במדינות מוסלמיות רבות וכושלות ביותר, כפי שרוסיה הסובייטית נהגה לעשות זאת בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. ראש-ממשלת ישראל צריך להקשיח את עמדותיו ולא ולהפגין חולשה או התרפסות בגלל המשבר המלאכותי שייצרו האמריקאים. כמו כן, גם ליצן-החצר של הנשיא אובמה,
העיתונאי תומס פרידמן, פרסם מאמר מביש בעיתונו "הניו יורק טיימס", 14 במרס 2010, תחת הכותרת "בירושלים יש נהג שיכור". המאמר המביש של ליצן-החצר של הנשיא אובמה נכתב בתגובה להחלטה הישראלית לבנות בירושלים. מעניין איך תומס פרידמן השרלטן היה מגדיר את מדיניות החיסולים-הממוקדים של ברק חוסיין אובמה ברחבי-העולם. ממשל אובמה וקציניו הבכירים בצבא עדיין לא הפנימו שמה שמטריד את העולם-המוסלמי הוא הקרע האיום בין בסונים לשיעים ולא הסכסוך הערבי-ישראלי. מעטים מאוד ברחבי העולם-המוסלמי יודעים להצביע היכן ממוקמת ישראל על המפה. לאור זאת, המהלומה שארה"ב עלולה לחטוף מהאסלאם הרדיקלי השיעי עלולה להיות קשה יותר מאירועי ה-11 בספטמבר 2001. העניין הזה מוביל אותנו לשגיאותיה של ארה"ב גם כלפי רוסיה בעניין הסמים הזורמים מאפגניסטן לרוסיה.

סמים-ארה"ב-רוסיה-אפגניסטן: מתיחות נוספת בין רוסיה לארה"ב על רקע סירובה של ארה"ב לשתף פעולה עם רוסיה בעניין משלוחי סמים מאפגניסטן לרוסיה. רוסיה טוענת (ובצדק) שבעקבות הפלישה האמריקאית לאפגניסטן חלה עליה בייצור הסמים באפגניסטן ובזרימה מסיבית של סמים לתוככי רוסיה. מקורות ברוסיה מסרו שהם ביקשו לשתף-פעולה עם הכוחות האמריקאים בעניין הזה, אולם עד כה ארה"ב סירבה לבקשות. לצורך כתיבת מאמר בנושא זה שוחחתי טלפונית עם סגן הנספח הצבאי של רוסיה בישראל לפני כשבועיים. בהתאם לבקשתו של סגן הנספח הצבאי, שלחתי בדואר-אלקטרוני את רשימת השאלות שלי בעניין, אולם טרם התקבלה תשובה. מבירור עם מקורות נוספים עולה התמונה הבאה: ברוסיה מתים מידי שנה כ-30,000 בני-אדם בגלל התמכרות לסמים. ברוסיה יש כ-5 מיליון מכורים לסמים. אפגניסטן נהפכה בחסות אמריקאית ליצרנית ההרואין הגדולה בעולם עם מחזור כספי העומד על 3 מיליארד דולר לשנה. מאז שברק חוסיין אובמה החל את כהונתו בבית-הלבן בינואר 2009, קוצץ התקציב שיועד להילחם ביצרני ההרואין באפגניסטן. לנוכח פני הדברים, עולה סברה כי ארה"ב אינה מעוניינת לשתף-פעולה עם רוסיה כחלק ממדיניות החוץ האמריקאית של הממשל הנוכחי, וכן ארה"ב משערת שאם לא יתאפשר לאפגנים לעסוק בגידול סמים, הם יצטרפו לארגון הטליבאן בגלל האופציות הכלכליות המוגבלות שיש באפגניסטן. בשנה האחרונה ארה"ב יצרה מתיחות מיותרת עם רוסיה וסין גם על רקע הסיוע הצבאי המסיבי שארה"ב מעניקה להודו ומדיניותה של ארה"ב בקווקז. כשמשקללים את כל הנתונים האלה יחדיו, ניתן להבין את הרקע לסירובן של סין ורוסיה להטיל סנקציות נוקשות יותר על איראן. סמים ונשק הם הכוחות החזקים המניעים את הפוליטיקה הבינלאומית באסיה. צחוק הגורל הוא, שכיום ארה"ב נלחמת בכוחות שהיא סייעה להם בזמן הנוכחות הסובייטית באפגניסטן בשנות ה-80 של המאה הקודמת. המשמעות האמיתית הנובעת מכך היא, שלחולשה אמריקאית ברחבי-העולם, בוודאי שאין לה שום קשר לישראל. ללא הקשר החזק שיש לארה"ב עם ישראל (המדינה היחידה בכל אסיה שהיא חברה אמיתית לארה"ב), ממשל אומבה יהפוך את ארה"ב למדינה הדומה לרוסיה הסובייטית - דהיינו מעצמה מתפוררת המעניקה תמיכה למשטרים אפלים ואנטי-דמוקרטיים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: