Sunday, March 7, 2010

4 הרוגים בעיראק בפיגוע של מכונית תופת; 2 חיילים בריטים נהרגו באפגניסטן

עיראק: היום, 7 במרס 2010, מתקיימות הבחירות הארציות בעיראק. בגלל מערכת הבחירות הסוערת נהרגו רק בחודש בפברואר 2010 למעלה מ-350 אזרחים ועוד כ-1,000 אנשים נוספים נפצעו במאות בעשרות אירועי טרור המתרחשים מידי יום. 19 מיליון בעלי זכות הצבעה יממשו היום את העדפותיהם ויבחרו 325 נציגים שיישבו בפרלמנט העיראקי. רבים בעיראק ומחוצה לה, רואים בבחירות הללו את אחד מהרגעים החשובים ביותר שישפיעו על עתידה של עיראק למשך שנים רבות. ארה"ב רוצה לצאת מעיראק ב-2011; הסונים רוצים ייצוג הולם למרות הרוב השיעי; איראן רוצה להגביר את השפעתה על עיראק; ומדינות ערב עלולות להיות מושפעות מהתהליך הזה אם הוא יסתיים באופן הולם למרות אירועי הטרור הרבים שהתרחשו במהלך החודשיים האחרונים.

עיראק: מכונית-תופת רבת עוצמה התפוצצה בעיר נג'אף שבעיראק ב-6 במרס 2010. 4 אנשים נהרגו ועוד עשרות אנשים נוספים נפצעו בפיגוע. גורמים באל-קאעידה שלחו אזהרה לכול הסונים במדינה שלא להשתתף בבחירות הארציות של ה-7 במרס 2010.

אפגניסטן: ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, ערך ביקור מפתיע באפגניסטן ב-6 במרס 2010. עוד 2 חיילים בריטים נהרגו באפגניסטן ב- 24 שעות האחרונות. על-פי מידע שנמסר ממקורות אחדים, עד כה נהרגו 270 חיילים בריטים באפגניסטן מאז שנת 2001.

הודו-פקיסטן: הודו מבקשת מפקיסטן לסגור 42 בסיסי טרור הפועלים בשטחה וכנראה נתמכים בידי פקיסטן.

איראן: על רקע המתיחות בין איראן לרוסיה בנושא העיצומים על איראן, ממשלת איראן ביקשה מכל הטייסים הרוסים הפועלים בתחומה לעזוב את המדינה.

סומליה: פיראטים סומלים הצליחו להשתלט על ספינה נורבגית. בשנה האחרונה נחטפו לפחות 50 כלי-שייט זרים בידי פיראטים מסומליה. ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה החליט להחרים את לימודי האנגלית והמדעים בכל האזורים שהם הארגון שולט בסומליה.
==
מאת: ד" יוחאי סלע

No comments: