Wednesday, March 24, 2010

7 בני-אדם נהרגו בתימן; 647 נשים נרצחו בפקיסטן; אונס והצתה אכזריים בפקיסטן; אונס שיטתי בדרום-סודאן בידי חיילים;

ארה"ב-ישראל: בעקבות הפגישה בין בנימין נתניהו לברק חוסיין אובמה, התקשורת הישראלית מנסה שוב לחבל במזיד ביחסי-החוץ של ישראל ובמעמדו של ראש-הממשלה. המאבקים בין העיתונים בישראל מדרדר את התקשורת לרמה נחותה נוספת וקשה מקודמתה.

אפגניסטן: לפי דו"ח של האו"ם שפורסם ב-23 במרס 2010, כ-773 אזרחים אפגנים נהרגו ממטענים מאולתרים בשנת 2009 - וזאת מתוך 2,411 אזרחים שנהרגו באפגניסטן בכל שנת 2009. מתחילת שנת 2010 נהרגו 67 אזרחים ממטענים מאולתרים שהניחו פעילי טרור מארגון הטליבאן. בשנת 2009 נרשמו למעלה מ-8,000 אירועי טרור הקשורים למטענים מאולתרים שגרמו גם לפציעתם של מאות אנשים.

פקיסטן: שלטונות פקיסטן מסרו שהם הצליחו לעלות על עקבותיהם של פעילי טרור מארגון הטליבאן שהתכוונו לחטוף את השגריר הירדני המכהן בפקיסטן. כך נמסר ב-23 במרס 2010.

פקיסטן: זוג נוצרים פקיסטניים עבר התעללות קשה מידי אנשי-דת מוסלמים ושוטרים פקיסטנים. לאור המקרה החמור, התברר שהזוג הועסק בידי מוסלמי שניסה להכריח אותם להתאסלם. לאחר שהם סירבו, הם עברו התעללות קשה לעיני שלושת ילדיהם הקטנים: הגבר נשרף כולו, והאישה נאנסה לעיני ילדיה. על-פי טענות אחדות, האישה נאנסה בידי שוטרים סמוך לתחנת המשטרה. מקורות בעדה הנוצרית מסרו כי הם חוששים מהתנכלויות נוספות לקראת חג הפסחא.

פקיסטן: במהלך שנת 2009 התרחשו בפקיסטן 108 פיגועי-התאבדות שגרמו למותם של 1,296 בני-אדם. במהלך שנת 2009 נרצחו בפקיסטן 647 נשים על רקע מה שנקרא "כבוד המשפחה". מפיגועי טרור נהרגו סך הכל 3,021 בני-אדם ועוד כ-7,334 בני-אדם נוספים נפצעו. בשל המלחמה המתנהלת באפגניסטן מאז שנת 2001, כ-1.7 מיליון אפגנים מצאו מקלט בפקיסטן הסמוכה.

תימן: 6 בני-אדם נהרגו כתוצאה מפיצוץ של מוקש בצפון תימן ב-23 במרס 2010. בין ההרוגים והפצועים היו גם ילדים. עוד אדם אחד נהרג בדרום תימן כתוצאה מפיצוץ של מוקש ב-23 במרס 2010.

סודאן: ארגונים מקומיים בסודאן מאשימים את חיילי "צבא דרום סודאן" ברצח שטתי של מקומיים ובאונס נרחב של נשים המתגוררות באזור הדרומי של סודאן. המקומיים מתלוננים כי חיילים מגיעים מידי ערב לכפרים כדי לחפש נשים ונערות למטרות אונס, ביזה ורצח. במהלך הימים האחרונים נמסר כי לפחות 20 בני-אדם נרצחו באזור זה רק בידי חיילי "צבא דרום סודאן".

אפגניסטן: הליקופטר התרסק באפגניסטן ב-23 במרס 2010. שני חיילים טורקים נפצעו באירוע.

בריטניה-ישראל: בריטניה החליטה לגרש את נציג המוסד הישראלי בבריטניה לאור הטענה שדרכונים בריטיים שזויפו בידי ישראל. הפרשה התפתחה בעקבות
חיסולו של הטרוריסט הבינלאומי מחמוד אל-מבחוח. ישראל שיתפה פעולה באופן מלא עם החקירה הבריטית, וזאת למרות שלא הוכח באופן מוחלט על חלקה של ישראל בפרשה. ספק רב אם התקשורת הישראלית תפיק לקחים לאור הפרסומים המעוותים שהתפרסמו בישראל בעקבות חיסולו של אל-מבחוח.

רצועת-עזה: צה"ל ערך התקפה אווירית על מטרות אחדות ברצועת-עזה לאחר ירי של טיל קסאם נוסף לעבר ישראל. מאז תחילת השנה נורו לעבר ישראל לפחות 62 טילי קסאם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: