Friday, March 26, 2010

70 הרוגים בפקיסטן; 5 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן מפיצוץ של מטען חבלה.

אפגניסטן: בפיצוץ של מטען חבלה רב-עוצמה שהופעל ב-25 במרס 2010 באזור קנדהר, נהרגו 5 חיילי נאט"ו. חיילים נוספים נפצעו בפיגוע, חלקם באורח קשה.

פקיסטן: בהתקפה אווירית שערך הצבא הפקיסטני באזור צפון-מערב פקיסטן ב-25 במרס 2010, נהרגו לפחות 70 בני-אדם החשודים בפעילות טרוריסטית במסגרת ארגון הטליבאן. עוד עשרות אנשים נפצעו בהתקפה האווירית הזו. סביר להניח כי מרבית הנפגעים הם אנשים חפים-מפשע. בהפצצה נפגעו מסגדים ובתי-ספר.

ארה"ב-ישראל: הקרע בין ממשל אובמה לישראל הוא עמוק שנובע מהשינויים האידיאולוגים של הממשל האמריקאי הנוכחי. אובמה מנהל מערכת סדורה של התנכלויות כלפי ישראל. בטעות ניתן לחשוב שזה בגלל בנימין נתניהו, אולם ממשל אובמה פועל ממניעים אידיאולוגים ברורים בגיבויו של הצוות היהודי שלו. אם יש לכם תחושה של קרע במימדים היסטוריים (עם אנלוגיות מהעבר ההיסטורי שלנו), אז לתחושה הזו יש בסיס מוצק. משהו רע מאוד עובר על ארה"ב - ולא לטובה. ישראל עם היכולות הפנטסטיות שלה תוכל להסתדר, אך ספק רב אם הממשל הנוכחי קורא נכון את הסימנים הברורים לחולשתה המדרדרת של ארה"ב. נמסר עוד כי גנרל פטראוס התקשר לרמטכ"ל גבי אשכנזי ומסר לו כי הוא לא אמר ש"ישראל מסכנת את חיילי ארה"ב".

ארה"ב-פקיסטן: ארה"ב חותרת להדק את שיתוף-הפעולה עם פקיסטן על רקע הסתבכותה של ארה"ב באפגניסטן. נציגים בכירים מפקיסטן עורכים ביקור מדיני וביטחוני חשוב בארה"ב בימים אלה.

עיראק: עשרות אירועי טרור התרחשו בעיראק ביממה האחרונה. עדיין לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים, אולם מקורות בעיראק מסרו כי ישנם פצועים רבים בתקריות הללו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: