Thursday, March 11, 2010

17 הרוגים בסומליה; 12 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 אנשי סיוע נרצחו בפקיסטן;

אפגניסטן: מכונית תופת שהתפוצצה באזור פקטיקה שבאפגניסטן גרמה להריגתם של 5 אנשים ב-10 במרס 2010. עוד 10 אנשים נוספים נפצעו בפיגוע - שקדם לו ירי מסיבי של מרגמות. הפיגוע אירע ביום בו נשיא איראן התכונן לערוך ביקור מדיני חשוב באפגניסטן לאור האשמותיה של ארה"ב שאיראן משחקת תפקיד כפול וציני בנוגע לאפגניסטן.

פקיסטן: פעילי טרור בפקיסטן תקפו ב-10 במרס 2010 את משרדיו של ארגון סיוע נוצרי-אמריקאי הפעול בפקיסטן. בהתקפה הרצחנית של הברברים המוסלמים נרצחו 6 אנשים ועוד 10 אנשים נפצעו. מקורות בפקיסטן מסרו שבהתקפה על משרדי הארגון השתתפו לפחות 10 טרוריסטים שתקפו את המקום בירי מנשק-קל ובהשלכת רימוני-יד. עובדי הארגון טענו שהטרוריסטים גררו את העובדים לחדר אחד מרכזי, ששימש מקום בו העובדים הוצאו להורג באמצעות בירייה בראש.

פקיסטן: עוד חיסול-ממוקד אמריקאי התבצע באזור פקיסטן ב-10 במרס 2010. בחיסול נהרגו לפחות 12 אנשים החשודים בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. מאז תחילת 2009 נהרגו למעלה מ-1,000 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן. רוב ההרוגים היו חפים-מפשע.

מצרים: המנהיג הדתי המוסמך של העולם-הערבי הסוני, השייח' מוחמד טנטאווי, מת ב-10 במרס 2010 מהתקף-לב. טנטאווי היה בביקור בסעודיה בעת מותו.

סומליה: מקורות בסומליה מדווחים על קרבות כבדים בעיר מוגדישו שבמהלכם נהרגו לפחות 17 אזרחים ב-10 במרס 2010. הקרבות מתנהלים בין כוחות הממשלה לבין אנשי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מתחילת חודש מרס נהרגו עשרות בני-אדם בפיגועי טרור ותקריות אלימות. ארגון הטרור "אל-שבאב" מנסה למנוע כל סיוע לתושבי סומליה המגיע ממדינות זרות וממוסדות האו"ם.

סומליה: אחד ממנהיג "חיזב אל-אסלאם", בארה עלי בארה, חוסל בידי מתנקש בעיר מוגדישו ב-10 במרס 2010. מקורות בסומליה מסרו שבארה עלי בארה התנגד להצטרפותם של חלק מחבריו לארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. לפיכך הועלתה סברה, שהוא חוסל בשל התנגדותו לפעילותם האלימה של חברי ארגון הטרור "אל-שבאב" הפועלים נגד כוחות הממשלה סומלית.

סודאן: הבחירות הכלליות עתידות להתקיים בסודאן במהלך חודש אפריל. מרבית הכוחות החמושים בפועלים במדינה זו מנסים לשמור על שקט, אולם מידי יום פורצים עימותי טרור אלימים הגורמים לנפגעים רבים - הן באזור דארפור והן בדרום סודאן. בימים האחרונים נרצחו עשרות בני-אדם בעימותים אלימים בין קבוצות חמושות.

אפגניסטן: כרגיל, עוד בדיחה אמריקאית: הצבא האמריקאי טוען ללא הרף שהוא פועל בעיר מרג'ה באפגניסטן במסגרת המבצע הצבאי הנרחב שהחל ב-13 פברואר 2010. למעשה אי-אפשר לכנות את מארג'ה כ"עיר" או אפילו כ"עיירה". כל אזור מארג'ה הוא אזור כפרי נרחב בגודל של 180 ק"מ מרובע שיש בו לכול היותר 100,000 תושבים. במרכז מרג'ה יש אזור מסחרי פשוט של כמה בתים ומסגדים. האזור מתבסס בעיקר על מסחר בסמים. אף ארגון תקשורתי אחד לא ניסה לברר לאשורו מה עומד מאחורי המושג "העיר מרג'ה" שהופיעו בדיווחי החדשות בעקבות המבצע הצבאי האמריקאי. כמו כן, אף ארגון תקשורתי לא בדק לאושרו מה עומד מאחורי ההודעה האמריקאית המדברת על כך ש"הצבא האמריקאי שולט בעיר מרג'ה". שימו לב לתיאור שהופיע בעיתון הארץ ב-14 בפברואר 2010 על המבצע האמריקאי: "מבצע 'ביחד' שיצא אתמול לדרך עם כ-15 אלף חיילים מערביים ואפגנים הוא לפיכך מבחן ראשון לאסטרטגיה המדינית והצבאית החדשה. הוא נועד 'לטהר' את העיר מרג'ה, אחת הערים הגדולות במחוז הלמנד, מחמושים טליבאניים, לחסל את ייצור האופיום שמממן את פעילותם ולהעביר את השליטה באופן הדרגתי לכוחות האפגניים". כמו כן, תיאורים על קרבות "מדלת לדלת" שהופיעו בתקשורת הישראלית הסתמכו על ההנחה שמרג'ה היא שטח אורבני קלאסי. אבל האם באמת מישהו ראה צילומים של הקרבות מתנהלים ב"עיר" הזאת על בנייניה ומגדליה הרבים? לאחר פרסום "התגלית" הזאת במגזין זה, מובטח לכם שפתאום יצוצו כתבות רבות בעולם על המבצע הצבאי האמריקאי המדומיין המתנהל באזור מרג'ה מאז ה-13 בפברואר 2010. חודשים רבים של הכנות צבאיות התנהלו כדי להציג סוג מסוים של הצלחה צבאית על-פי מתכונת הוליוודית. מוזר הדבר, שהתקשורת האמריקאית כולה שיתפה פעולה עם הבדיחה הצבאית הזו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: