Thursday, March 18, 2010

עוד 9 אנשים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 13 הרוגים בניגריה; 2 חיילים בריטים נהרגו באפגניסטן;

ארה"ב-ישראל: אובמה חותר לעימות חזיתי עם ישראל מנושאים אחדים, וזאת ללא שום קשר לצעדים הישראלים הנוגעים ליחסים עם הרשות הפלסטינית. בתוך כך נמסר שישנה תרעומת רבה בבית-הלבן על כך שגורמים פוליטיים באפגניסטן ובפקיסטן מבקשים להעמיד לדין את ברק חוסיין אובמה על פשעי-מלחמה לאור מדיניות החיסולים-הממוקדים הרבים שנערכו מאז שאובמה החל את כהונתו בבית-הלבן. חשיפת המקרים בהם "צבא פרטי" אמריקאי ערך מסע של חיסולים-ממוקדים באנשים שנחשדו כ"טרוריסטים" באפגניסטן ובפקיסטן, מעלה את השאלה עד כמה הנשיא אובמה באמת שולט במצב הצבאי השורר באסיה. ככלות הכל, הנשיא לא יוכל להתחמק מהנושא הזה הנמצא בתחום אחריותו מעצם היותו מכהן בתפקיד מאז ינואר 2009. מעשים דומים מתרחשים גם בתימן, בסומליה, בעיראק, בסודאן ובקווקז, וזאת במסגרת אחריותו של הנשיא המשמש גם כמפקד העליון של הצבא האמריקאי. הטענה ש"גורמים אזרחיים פרטיים" הם שניהלו מסע של רצח חסר-הבחנה, אינו מנקה לחלוטין את הנשיא ברק חוסיין אובמה, שכן "יחידות הרצח" הללו קיבלו מימון פדראלי. מאז שפרסמנו כאן את המאמר על
מדיניות הסיכולים הממוקדים של אובמה ב-2 בינואר 2010, הנושא הזה החל לקבל את תשומת-הלב הראויה בתקשורת העולמית, אולם עדיין התקשורת האמריקאית מחפה על הנשיא הבעייתי שלה.

סוריה: למרות היחסים החמים בין סוריה לארה"ב, סוריה עדיין מסייעת לטרוריסטים מאל-קאעידה לעבור בתחומה לכיוון עיראק. חלק מהמגויסים החדשים לאל-קאעידה מקבלים הכשרה צבאית בסוריה בסיוע
המודיעין הסורי. לאחר תקופה קצרה הם נשלחים לעיראק, לאפגניסטן, לסומליה, לתימן וללבנון. חלק מהמגויסים אף מגיעים לאיראן, שם הם נפגשים עם אנשי-קשר המסייעים להם להיכנס לעיראק ולהצטרף לגורמי טרור המזוהים עם מפלגת הבעת' העיראקית. לכאורה יש כאן סתירה, אולם שיתוף-הפעולה בין סוריה לאיראן נועד למעשה לערער בכל מחיר את היציבות בעיראק הנמצאת תחת החסות הצבאית האמריקאית. שיתוף-פעולה דומה הולך ומתרקם גם בתימן בין גורמי טרור שיעים לבין גורמי טרור מאל-קאעידה במחוז סעדה, שבצפון-תימן, השוכן על הגבול עם סעודיה. אל הקלחת בתימן מצטרפים גם פעילי טרור סומליים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

אפגניסטן: 2 חיילים בריטים נהרגו באפגניסטן מפיצוץ של מטען חבלה. כך מסרו מקורות צבאיים בריטיים ב-17 במרס 2010. עד כה נהרגו 275 חיילים בריטים באפגניסטן מאז שנת 2003.

אפגניסטן: מחבל מתאבד הלבוש כאישה פוצץ את עצמו באזור קאבול ב-17 במרס 2010. מקורות באפגניסטן מסרו כי אדם אחד נהרג בפיגוע.

פקיסטן: עוד חיסול-ממוקד אמריקאי התבצע באזור ווזיריסטן ב-17 במרס 2010. בחיסול נהרגו לפחות 8 בני-אדם ועוד כ-15 נפצעו. כמו כן, ב-16 במרס 2010 הכוחות האמריקאים ביצעו חיסול-ממוקד באזור ווזיריסטן שבמהלו נהרגו לפחות 11 בני-אדם. מקורות תקשורתיים פרו-אמריקאים מגדירים את הפעולה הזו כ"עוד הצלחה צבאית אמריקאית".

פקיסטן: כוחות-הביטחון של פקיסטן הרגו לפחות 5 אנשים ב-17 במרס 2010. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי חמשת ההרוגים חשודים בחברות בארגון הטליבאן הפקיסטני. בין ההרוגים שני מפקדים מקומיים מארגון הטליבאן שפעלו באזור עמק סוואט שבפקיסטן.

ניגריה: במהומות נוספות בין מוסלמים לנוצרים באזור ג'וס נהרגו לפחות עוד 13 בני-אדם ב-17 במרס 2010. ב-7 במרס 2010 נהרגו 500 בני-אדם בהתקפה פראית ורצחנית של מוסלמים על הקהילה הנוצרית באזור העיר ג'וס שבניגריה. נשים רבות נאנסו ונרצחו, וגופותיהם של ילדים הושלכו לבארות מים. עוד נודע שניגריה החליטה לערוך בחירות ארציות שיערכו בינואר 2011 או באפריל 2011.

הונגריה-סוריה: אזרח סורי בן 52 שעסק בהמרות של מטבע-חוץ נרצח בבודפשט ב-17 במרס 2010. משטרת הונגריה מסרה כי האיש שנסע מכונית מהודרת נרצח מיריות מטווח קצר. עוד נמסר כי מסמכים אחדים נלקחו מתיקו האישי של הנרצח.

טורקיה-ארמנים: ראש-ממשלת טורקיה, ארדואן, הזהיר כי ארצו תגרש 100,000 ארמנים חסרי-אזרחות טורקית, וזאת לאור ההחלטה של שבדיה וארה"ב להכיר באסון של הארמנים בתקופת מלחמת-העולם הראשונה כ"רצח-עם" שנעשה בידי הטורקים.

תימן: מורדים שיעים במחוז סעדה שחררו 178 אנשים - חיילים ואזרחים - שנלקחו בשבי במהלך המלחמה שהתנהלה במחוז בחודשים האחרונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע
--

No comments: