Tuesday, March 16, 2010

8 הרוגים בעיראק בפיגוע התאבדות בפלוג'ה; 8 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק ובאפגניסטן;

ארה"ב-ישראל: התקשורת הישראלית ההיסטרית ממשיכה לייצג את התעמולה האמריקאית סביב המשבר המדומה שהחל עם ביקורו של סגן-הנשיא ביידן. אולם, למעשה, המשבר עם ישראל נועד לחפות של כישלונו של אובמה הן בזירה הפנימית והן בזירה הבינלאומית. אובמה חיפש מטרה קלה לתסכוליו - ולא יותר מכך. ממילא עוד שנתיים וחצי אובמה לא יהיה נשיא ארה"ב לאור מצבו הפוליטי הנוכחי במפלגה הדמוקרטית. ארה"ב מעורבת כיום באופן ישיר במדינות מוסלמיות רבות וכושלות ביותר, כפי שרוסיה הסובייטית נהגה לעשות זאת בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת. ראש-ממשלת ישראל צריך להקשיח את עמדותיו ולא ולהפגין חולשה או התרפסות בגלל המשבר המלאכותי שייצרו האמריקאים. כמו כן, גם ליצן-החצר של הנשיא אובמה,
העיתונאי תומס פרידמן, פרסם מאמר מביש בעיתונו "הניו יורק טיימס", 14 במרס 2010, תחת הכותרת "בירושלים יש נהג שיכור". המאמר המביש של ליצן-החצר של הנשיא אובמה נכתב בתגובה להחלטה הישראלית לבנות בירושלים. מעניין איך תומס פרידמן השרלטן היה מגדיר את מדיניות החיסולים-הממוקדים של ברק חוסיין אובמה ברחבי-העולם. ממשל אובמה וקציניו הבכירים בצבא עדיין לא הפנימו שמה שמטריד את העולם-המוסלמי הוא הקרע האיום בין בסונים לשיעים ולא הסכסוך הערבי-ישראלי. מעטים מאוד ברחבי העולם-המוסלמי יודעים להצביע היכן ממוקמת ישראל על המפה. לאור זאת, המהלומה שארה"ב עלולה לחטוף מהאסלאם הרדיקלי השיעי עלולה להיות קשה יותר מאירועי ה-11 בספטמבר 2001. העניין הזה מוביל אותנו לשגיאותיה של ארה"ב גם כלפי רוסיה בעניין הסמים הזורמים מאפגניסטן לרוסיה.

סמים-ארה"ב-רוסיה-אפגניסטן: מתיחות נוספת בין רוסיה לארה"ב על רקע סירובה של ארה"ב לשתף פעולה עם רוסיה בעניין משלוחי סמים מאפגניסטן לרוסיה. רוסיה טוענת (ובצדק) שבעקבות הפלישה האמריקאית לאפגניסטן חלה עליה בייצור הסמים באפגניסטן ובזרימה מסיבית של סמים לתוככי רוסיה. מקורות ברוסיה מסרו שהם ביקשו לשתף-פעולה עם הכוחות האמריקאים בעניין הזה, אולם עד כה ארה"ב סירבה לבקשות. לצורך כתיבת מאמר בנושא זה שוחחתי טלפונית עם סגן הנספח הצבאי של רוסיה בישראל לפני כשבועיים. בהתאם לבקשתו של סגן הנספח הצבאי, שלחתי בדואר-אלקטרוני את רשימת השאלות שלי בעניין, אולם טרם התקבלה תשובה. מבירור עם מקורות נוספים עולה התמונה הבאה: ברוסיה מתים מידי שנה כ-30,000 בני-אדם בגלל התמכרות לסמים. ברוסיה יש כ-5 מיליון מכורים לסמים. אפגניסטן נהפכה בחסות אמריקאית ליצרנית ההרואין הגדולה בעולם עם מחזור כספי העומד על 3 מיליארד דולר לשנה. מאז שברק חוסיין אובמה החל את כהונתו בבית-הלבן בינואר 2009, קוצץ התקציב שיועד להילחם ביצרני ההרואין באפגניסטן. לנוכח פני הדברים, עולה סברה כי ארה"ב אינה מעוניינת לשתף-פעולה עם רוסיה כחלק ממדיניות החוץ האמריקאית של הממשל הנוכחי, וכן ארה"ב משערת שאם לא יתאפשר לאפגנים לעסוק בגידול סמים, הם יצטרפו לארגון הטליבאן בגלל האופציות הכלכליות המוגבלות שיש באפגניסטן. בשנה האחרונה ארה"ב יצרה מתיחות מיותרת עם רוסיה וסין גם על רקע הסיוע הצבאי המסיבי שארה"ב מעניקה להודו ומדיניותה של ארה"ב בקווקז. כשמשקללים את כל הנתונים האלה יחדיו, ניתן להבין את הרקע לסירובן של סין ורוסיה להטיל סנקציות נוקשות יותר על איראן. סמים ונשק הם הכוחות החזקים המניעים את הפוליטיקה הבינלאומית באסיה. צחוק הגורל הוא, שכיום ארה"ב נלחמת בכוחות שהיא סייעה להם בזמן הנוכחות הסובייטית באפגניסטן בשנות ה-80 של המאה הקודמת. המשמעות האמיתית הנובעת מכך היא, שלחולשה אמריקאית ברחבי-העולם, בוודאי שאין לה שום קשר לישראל. ללא הקשר החזק שיש לארה"ב עם ישראל (המדינה היחידה בכל אסיה שהיא חברה אמיתית לארה"ב), ממשל אומבה יהפוך את ארה"ב למדינה הדומה לרוסיה הסובייטית - דהיינו מעצמה מתפוררת המעניקה תמיכה למשטרים אפלים ואנטי-דמוקרטיים.

עיראק: 8 אנשים נהרגו מפיגוע התאבדות שנעשה באמצעות מכונית-תופת בעיר פלוג'ה ב-15 במרס 2010. עוד 25 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע. בחודש פברואר 2010 נהרגו בעיראק 252 בני-אדם. בחודש ינואר 2010 נהרגו בעיראק 123 בני-אדם בפיגוע טרור ומאלימות אסלאמית.

עיראק: חייל אמריקאי נהרג בעיראק ב-14 במרס 2010. עד כה נהרגו בעיראק 4,384 חיילים אמריקאים מאז הפלישה ב-2003.

אפגניסטן: חייל אמריקאי נהרג באפגניסטן ב-15 במרס 2010. החייל נהרג בהתקפת טילים על בסיס אמריקאי באזור העיר בגראם שבאפגניסטן. בבסיס האמריקאי משרתים כ-25,000 חיילים.

אפגניסטן: מזל"ט אמריקאי התרסק באפגניסטן ב-15 במרס 2010. בעקבות מדיניות החיסולים-הממוקדים של אובמה נרצחו מאות אנשים חפים-מפשע בפקיסטן ובאפגניסטן. כמו כן התברר כי קצינים בכירים בצבא האמריקאי ארגנו "צבא פרטי" באפגניסטן במטרה לחסל מחבלים אפגנים ופקיסטנים ללא ידיעת שלטונות צבא הרשמיים בארה"ב. שלטונות אפגניסטן מאשימים את כוחות נאט"ו בהריגתם של 12 אזרחים חפים-מפשע ב-14 במרס 2010.

אפגניסטן: 8 אנשים נהרגו באפגניסטן ב-15 במרס 2010. 5 מההרוגים הם מחבלים מתאבדים, ו-3 האחרים נהרגו מפיצוץ של מטען חבלה שהתפוצץ באזור מחוז ר'אזני.

סודאן: גורמים בדלניים מקומיים בחבל דארפור מתנגדים להסכם השלום עם ממשלת חרטום שהיה אמור להיחתם ב-15 במרס 2010. מאז שנת 2003, נהרגו בחבל כ-300,000 בני-אדם וכ-2.5 מיליון איש הפכו לפליטים.

תימן: כוחות-הביטחון של תימן הצליחו להרוג מפקד מקומי מארגון אל-קאעידה בדרום-תימן ב-14 במרס 2010. ג'מיל נאצר עבדאללה אל-אנברי, בן 25, נהרג בהתקפה אווירית שבמהלכה נהרג עוד אדם אחד.

סודאן-בריטניה: עו"ד סודני, פעיל זכויות אדם, בן 56, נמצא מת בביתו בבריטניה לאחר שהאיש נדקר למוות בידי אלמונים. לא קשה לנחש מי שלח את רוצחיו של עבד אל-סאלם חוסאן עבד אל-סלאם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: