Monday, March 15, 2010

16 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בסומליה; חיילי ארה"ב ביצעו טבח מחפיר במשפחה אפגנית;

ארה"ב-ישראל: ליצן-החצר של הנשיא אובמה,
העיתונאי תומס פרידמן, פרסם מאמר מביש בעיתונו "הניו יורק טיימס" תחת הכותרת "בירושלים יש נהג שיכור". המאמר המביש של ליצן-החצר של הנשיא אובמה נכתב בתגובה להחלטה הישראלית לבנות בירושלים. מעניין איך היה תומס פרידמן השרלטן מגדיר את מדיניות החיסולים-הממוקדים של ברק חוסיין אובמה ברחבי-העולם.

אפגניסטן: חיילי ארה"ב באפגניסטן ביצעו טבח במשפחה אפגנית ב-12 במרס 2010. הצבא האמריקאי ניסה, כרגיל, לטשטש את מעשיו המחפירים
בעזרת הפצת מידע מוטעה לתקשורת הבינלאומית. בפשיטה הלילית נהרגו 2 נשים בהריון, ילדה בגיל העשרה, ושני פקידים אפגניים מקומיים. מאז שתחילת שנת 2010 נערכו באפגניסטן ובפקיסטן עשרות הפגנות אנטי-אמריקאיות לנוכח הפעילות הצבאית האמריקאי חסרת-האחריות הגורמת לנפגעים חפים-מפשע. בתוך כך עולה הקריאה להעמיד לדין את ברק חוסיין אובמה על פשעי מלחמה בעיראק, באפגניסטן, בפקיסטן, בתימן בסומליה ובקווקז. משפחות הנפגעים בטבח דחו את ההצעה האמריקאית לשלם להם פיצויים ו"דמי שתיקה". עוד מסרו בני המשפחה שהם יבצעו פיגועי התאבדות עד שהחיילים המעורבים בטבח יועמדו לדין.

אפגניסטן: קבלן פקיסטני נהרג מפיצוץ של מטען בעיר קנדהאר שבפקיסטן ב-14 במרס 2010, עוד 6 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.

תימן: כוחות-הביטחון של תימן הרגו חמוש בדרום המדינה ב-14 במרס 2010. כך מסרו מקורות ביטחוניים בתימן לאור המתיחות הגואה באזור בעקבות הפעילות הצבאית נגד גורמי טרור.

טורקיה: חייל טורקי נהרג ב-14 במרס 2010 בהיתקלות עם מורדים כורדים על גבול עיראק. בשבועות האחרונים כוחות-הביטחון של טורקיה הגבירו את הלחץ על האוכלוסייה הכורדית המקומית. רק לעיתים נדירות מתבררים ממדי האלימות הטורקית כלפי הכורדים המתגוררים בתחומי טורקיה. מאז 1984 הטורקים הצליחו להרוג 40,000 כורדים במאבקם למען עצמאות כורדית והכרה בזכויות התרבותיות של המיעוט הכורדי המתגורר בטורקיה.

פקיסטן: חייל-האוויר הפקיסטני הפציץ בסיסי טליבאן בצפון-מערב פקיסטן ב-14 במרס 2010. כתוצאה מההפצצה נהרגו לפחות 16 בני-אדם ועוד עשרות נפצעו. כל הנפגעים "חשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני. מאז תחילת שנת 2010 נהרגו מאות אנשים באזור זה בשל "החשד" המפוקפק המתייחס ל"חברות בארגון הטליבאן".

סומליה: קרבות פרצו בין שני כוחות יריבים באזור מודוג במרכז סומליה ב-14 במרס 2010. באירועים האלימים נהרגו לפחות 20 בני-אדם ועוד כ-30 נוספים נפצעו. מקורות בסומליה ציינו כי עדיין גופות רבות פזורות באזור כתוצאה מהקרבות שפרצו ב-14 במרס 2010 לקראת הערב. מאז תחילת שנת 2010, נוצר גל חדש של פליטים שאומדנו כ-100,000 איש. הממשל האמריקאי כנראה החליט לסייע בצורה הדוקה לכוחות הממשלה בעזרת סיוע אווירי של מזלט"ים ובעזרת כוחות אמריקאים מיוחדים שיבצעו פעולות בשיתוף עם כוחות הממשלה. לאור הידיעות על שיתוף פעולה צבאי, דוברים מארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה, מסרו כי פעילי הארגון יתאמצו להגביר את פעולות הטרור שלהם נגד כוחות הממשלה או נגד כל כוח זר שיעמוד לצידה של ממשלת סומליה הפרו-מערבית. כתוצאה מההתערבות האמריקאית עלול להיווצר מצב ביטחוני קשה בדומה למה שהתרחש בתימן, בפקיסטן, באפגניסטן ובקווקז - שבהם הכוחות האמריקאים מגלים מעורבות-יתר הגורמת למאות הרוגים מידי חודש. בקרבות שפרצו במוגדישו בשלושת הימים האחרונות נהרגו לפחות 100 בני-אדם ועוד כ-250 נוספים נפצעו - כך מסרו מקורות ביטחוניים בעיר מוגדישו. למרות העזרה הרבה שמדינות המערב מעניקות לסומליה - הן צבאית והן אזרחית - הכוחות הצבאיים של ממשלת סומליה פועלים בחוסר-יעילות באופן מושחת לחלוטין. כוחות הממשלה הצליחו לגייס בסך-הכל כ-3,000 לוחמים הנעזרים בכ-5,000 פעילים מארגונים אסלאמיים פרו-ממשלתיים המתנגדים לארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כוחות הממשלה שולטים על חלק זעיר מסומליה ומידי יום נהרגים עשרות אנשים בעימותים מקומיים ובתקריות ירי בין הקבוצות השונות הנלחמות של השלטון בסומליה. כמו כן נמסר שממשלת אריתריאה מעניקה סיוע כספי נרחב לארגון הטרור "אל-שבאב" ולארגונים אסלאמיסטים נוספים הפועלים נגד הממשלה הסומלית הפרו-מערבית.

סודאן: ב-11 באפריל 2010 יערכו בחירות ארציות בסודאן. משלחות של מפקחים ממדינות אירופאיות שונות נערכות לקראת הבחירות שיערכו בצל של אלימות רצחנית והבלתי-נסבלת מצד גורמים ממשלתיים וגורמים מקומיים. מידי חודש נהרגים בסודאן מאות בני-אדם על רקע רצונה של ממשלת חארטום להשליט אסלאם רדיקלי בכל חלקי המדינה. הבחירות שיערכו ב-11 באפריל 2010 הן הבחירות הראשונות הרב-מפלגתיות ב-25 השנים האחרונות.

ארה"ב-אינדונזיה: הנשיא האמריקאי, ברק חוסיין אובמה, יערוך ביקור מדיני באינדונזיה ב-21 במרס 2010. הביקור נעשה במסגרת המאמץ הנשיאותי לשפר את היחסים השוררים בין ארה"ב לעולם המוסלמי בהתאם לנאומו של הנשיא בקהיר בחודש יוני 2009. לאחר הביקור באינדונזיה, אובמה יבקר באוסטרליה. המסע למדיניות המוסלמיות נועד לטשטש את חלקה של ארה"ב הטבח היומיומי הנעשה בידי הכוחות האמריקאים במדינות מוסלמיות אחדות.

ישראל: במבצע משולב של כוחות-הביטחון בישראל ב-14 במרס 2010 נלכד ברמאללה מאהר עודה מארגון החמאס האחראי לרציחתם של עשרות ישראלים. דוברי ארגון החמאס בעזה האשימו את הרשות הפלסטינית בסיוע לישראל בעניין הזה. כמו כן, רקטת קסאם נחתה בנגב ב-14 במרס 2010 בשעות הערב - לא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: