Wednesday, February 3, 2010

258 הרוגים בסומליה בחודש ינואר

פקיסטן: תושבים פקיסטנים בצפון-מערב המדינה המתנגדים לפעילותם של אנשי הטליבאן, הרגו שני פעילי טרור ולאחר מכן הם תלו את גופותיהם. כוחות-הביטחון של פקיסטן מסרו שהם הרגו ב-2 בפברואר לפחות 8 טרוריסטים במחוז בג'וור הגובל עם אפגניסטן. כוחות הטליבאן בצפון ווזיריסטן איימו שהם יתחילו "במערכה צבאית גדולה" נגד ממשלת פקיסטן אם היא תמשיך את המבצע הצבאי שלה באזור נגד פעילי הטליבאן. גורמי מודיעין בפקסיטן מסרו כי חיכמוללה מחסוד מנהיג הטליבאן הפקיסטני כנראה נהרג מסיכול-ממוקד אמריקאי, וזאת למרות ההכחשות של דוברי הארגון. חיכמוללה מחסוד הפך למנהיג הטליבאן בפקיסטן לאחר חיסולו של בייטוללה מחסוד באוגוסט 2009 בידי האמריקאים.

פקיסטן: לפחות 14 בני-אדם נהרגו בסדרה של סיכולים-ממוקדים אמריקאים באזור ווזיריסטן ב-2 בפברואר 2010. דוברים בפקיסטן מסרו כי עשרות בני-אדם נוספים נפצעו, חלקם באורח קריטי.

ישראל: טיל קסאם נורה לעבר ישראל מרצועת עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ישראל הגיבה בהפצצה אווירית של מנהרות.

אפגניסטן: נשיא אפגניסטן, חמיד קרזאי, הגיע לסעודיה לביקור ממלכתי. קרזאי מעוניין בסיוע של סעודיה במגעים עם אנשי הטליבאן בארצו. סעודיה הודיעה שהיא לא תעזור לאפגניסטן בעניין זה עד שאנשי הטליבאן לא יסלקו מתחומי המדינה את אנשי-אל-קאעידה של אוסמה בן-לאדן. ארה"ב הודיעה כי באביב 2010 יגיעו עוד 18,000 חיילים אמריקאים לאפגניסטן במסגרת תגבור הכוחות הצבאיים עליה הכריז ברק אובמה.

אפגניסטן: 2 חיילים בריטים נהרגו ממטען חבלה ב-1 בפברואר 2010. בכך עלה מספר ההרוגים הבריטים ל-253 מאז שהחלה הפלישה לאפגניסטן בשנת 2001. במסגרת ועידת לונדון שנערכה לפני ימים אחדים, הוחלט שאפגניסטן תהיה אחראית על בטחונה בתוך 5 שנים, וכן יוקדש סיוע של 140 מיליון דולר כדי לגבש תוכנית לשיתופם של אנשי הטליבאן במוסדות השלטון.

תימן-סעודיה: ארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין" הציע לממשלת סעודיה לבצע חילופי שבויים בעקבות הלחימה שפרצה בנובמבר 2009 שגרמה למאות רבות של אבדות משני הצדדים. ממשלת סעודיה הודתה שלפחות 18 מחייליה נעדרים, וכן למעלה מ-120 חיילים סעודים נהרגו בקרבות עם ארגון הטרור "אל-חוט'יין" השולט על מחוז סעדה שבתימן.

סומליה: מקורות בסומליה מסרו כי בקרבות של חודש ינואר 2010 שפרצו בין כוחות הממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" נהרגו לפחות 258 בני-אדם חפים-מפשע ועוד 80,000 איש נוספים הפכו לפליטים. עוד עשרות פעילי טרור ואנשי כוחות הממשלה נהרגו בקרבות.

סוריה-לבנון: יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. שר-הביטחון אהוד ברק מזהיר ממלחמה עם סוריה אם לא נגיע להסדר מדיני - אולם, אהוד ברק טועה ומטעה. שליטה ישראלית על רמת-הגולן מונעת מלחמה עם סוריה בתנאים קשים הרבה יותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק. כמו כן נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון.

ישראל: שר-החינוך הודיע על זוכי קרן וולף במדעים לשנת 2010: פרופ' אקסל אולריך, פרופ' דוד בולקומב, פרופ' שינג טונג יאו, פרופ' אלן אספה, פרופ' דניס סליבן, פרופ' אנטון זלינגר, ופרופ' ג'ון פ' קלאוזר. עד לשנה זו, קיבלו את הפרס היוקרתי 253 מדענים ואמנים מ-23 מדינות, ובהם 18 זוכים מישראל.

האיטי: אנחנו ממשיכים את מבצע ההתרמה למען תושבי האיטי: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: