Thursday, February 11, 2010

19 בני-אדם נהרגו בפקיסטן בפיגוע התאבדות

פקיסטן: 19 בני-אדם נהרגו בפקיסטן באזור ווזיריסטן בפיגוע תופת. 11 מההרוגים הם שוטרים, והנותרים הם אזרחים שנקלעו למקום. מקורות בפקיסטן מסרו על 12 פצועים נוספים בפיגוע. באירוע נוסף נהרגו 2 חיילים פקיסטנים בהתרסקות מסוק (בגלל תקלה טכנית) במהלך פעילות מבצעית נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן. בזמן חילוץ גופות החיילים, כוחות הטליבאן ירו לעבר הכוח המחלץ והרגו חייל נוסף.

פקיסטן: גורמים רשמיים בפקיסטן מסרו שחיכמוללה מחסוד, מנהיג הטליבאן הפקיסטני, אכן נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי שהיה לפני שבועות אחדים. גם דוברים מארגון הטליבאן מודים חצי-פה על מותו של מחסוד למרות ההכחשות הרבות שיצאו מהארגון בעניין זה.

סומליה: בקרבות הנערכים באזור מוגדישו, בירת סומליה, נהרגו 17 בני-אדם, ב-10 בפברואר 2010, ועוד כ-40 בני-אדם נוספים נפצעו.

ישראל: מחבל פלסטיני המשרת כקצין במשטרה של הרשות הפלסטינית רצח חייל צה"ל בפיגוע דקירה שהתרחש בצומת תפוח. החייל, רב-סמל איהאב חטיב, היה תושב מרר. מאז תחילת שנת 2010 היו 20 אירועי דקירה והתגלו כ-12 מטעני-חבלה באזור יהודה ושומרון.

אפגניסטן: מתח רב באפגניסטן לקראת המתקפה הצבאית של כוחות נאט"ו במחוז הלמנד. אלפי אפגנים עזבו את בתיהם בשל החשש הגואה לקראת המתקפה הצבאית הנרחבת.

תימן: חיל-האוויר הסעודי ערך 33 התקפות אוויריות ב-10 בפברואר 2010 על אזורים בצפון תימן בהם שוהים חברי ארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין". עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.

איראן: כוחות-הביטחון של איראן ביצעו סדרת מעצרים נרחבת נגד פעילים פוליטיים מהאופוזיציה האיראנית לקראת החגיגות לציון יום השנה ה-31 למהפכה האסלאמית באיראן החל ב-11 בפברואר.

ארה"ב-עיראק: מאז הפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003, נהרגו 4,375 חיילים אמריקאים ונפצעו 31,648 חיילים. הנתונים נמסרו מסוכנות הידיעות AP.

תקשורת: ב-2009 נהרגו 110 עיתונאים ברחבי-העולם. במהלך העשור האחרון נהרגו 735 עיתונאים. בפיליפינים נהרגו 32 עיתונאים באירוע טרור אחד ב-2009.

סוריה-לבנון: סוריה סובלת מבצורת קשה בצפון-מזרח המדינה (מחוז חסקה - Khassake) שיש בו ריכוז גדול של תושבים כורדים. על-פי הערכות אחדות נמסר שכמיליון בני-אדם שרויים במחסור תזונתי חמור. חלק מהבעיות באזור זה נובעות ממדיניות מכוונת של המשטר העלווי בסוריה נגד האוכלוסייה הכורדית. סעד אל-חרירי מצטרף לאיומים על ישראל. שר-החוץ האיראני מצטרף לסוריה בהתקפות מילוליות על ישראל: לטענתו, "ישראל היא חלשה ולכן היא לא תתקוף את איראן". ההתקפה המילולית של סוריה כלפי ישראל נמשכת: גם לתקשורת הישראלית יש חלק בזה, וללא כל הצדקה. סוריה ממשיכה לאיים במלחמה דרך מאמרי שטנה המופיעים בעיתונות הממשלתית והמוכתבים על-ידי המשטר העלווי. אסד מבטיח ללבנון (ב-7 בפברואר 2010) לעמוד לצידה אם היא תותקף על-ידי ישראל. גורמים בכירים בסוריה טוענים שהמודיעין הסורי החל לשתף פעולה עם המודיעין האמריקאי והמודיעין הבריטי. אסד מזהיר ממלחמת-אזרחים חדשה בלבנון. הפייסבוק משמש את האופוזיציה הסורית באופן יעיל. נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון. סוריה מקבלת ביטחון מהצעד האמריקאי והיא משגרת איומי מלחמה לעבר ישראל. יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם.
כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: