Thursday, February 25, 2010

9 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן

פקיסטן: בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שהתבצע בפקיסטן ב-24 בפברואר 2010 נהרגו לפחות 9 אנשים. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי ההרוגים חשודים בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. אולם, לאחר שעות רבות התברר כי מרבית ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע.

פקיסטן: 4 ילדים אחים נהרגו בעת הפגזה של כוחות הטליבאן באזור פשוואר שבפקיסטן ב-24 בפברואר 2010.

אפגניסטן: בכיר אפגני שהיה אחראי על ענייני התרבות במחוז קנדהאר נרצח על-ידי פעילי טליבאן ב-24 בפברואר 2010. עוד עשרות אירועי טרור התרחשו באפגניסטן במהלך היום, אולם לא נמסר על מספר מדויק של נפגעים.

אפגניסטן: לאור הביקורת על הריגתם של חפים-מפשע רבים במסגרת המדיניות האמריקאית בשאלת החיסולים-הממוקדים, מפקדת הכוחות האמריקאים באפגניסטן החליטה לצמצם מאוד את הפעילות הצבאית לאחר רדת-החשיכה. עוד הוחלט, שבפעילות הלילית של כוחות נאט"ו מול האזרחים האפגניים יופעלו בעיקר כוחות צבאיים אפגניים לצד הכוחות אמריקאים.

תימן: דוברים מארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין" מסרו כי לפחות 2 חיילים סעודים שנפלו בשבי נהרגו בעת קרב עם פעילי הארגון. לאחרונה שוחררו שבויים סעודים אחדים במסגרת הפסקת-האש שנחתמה לאחר חצי שנה של עימותים צבאיים בהם נהרגו לפחות 3,000 אנשים. עוד נמסר כי לפחות 187 ילדים נהרגו במהלך הקרבות שפרצו באוגוסט 2009 במחוז סעדה.

סודאן: נשיא סודאן, עומר אל-באשיר, מסר הצהרה ב-24 בפברואר 2010 שהמלחמה באזור דארפור הסתיימה. שלטונות סודאן שחררו מהכלא לרגל "האירוע" 57 מורדים ממחוז דארפור. במשך 7 שנות המלחמה נרצחו למעלה מ-300,000 בני-אדם. לעומת זאת, המאבק בדרום-סודאן נמשך למרות ההסכם השברירי שנחתם בין ממשלת-סודאן המוסלמית לבין הקבוצות הנוצריות באזור.

סומליה: עשרות פעולות טרור התרחשו בסומליה ביממה האחרונה, אולם לא נמסר המספר המדויק של הנפגעים. מקורות בסומליה מסרו כי בכיר סומלי נרצח ב-24 בפברואר 2010 בידי טרוריסטים אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: