Saturday, February 27, 2010

17 הרוגים בפיגוע התאבדות באפגניסטן

אפגניסטן: בסדרת פיגועים שהתרחשה בעיר קאבול שבאפגניסטן ב-26 בפברואר 2010 נהרגו 17 אנשים ועוד כ-60 אנשים נוספים נפצעו. חוליית טרור מארגון הטליבאן תקפה בו-זמנית בנקודות אחדות בקאבול בדומה למתקפה שהייתה בעיר ב-18 בינואר 2010. בפיגוע נהרג יועצו של נשיא איטליה, סילביו ברלוסקוני. הפיגוע גרם הרס רב בכל האזור. דובר מארגון הטליבאן טען שהפיגוע השתתפו 5 אנשים.

אפגניסטן: חייל בריטי נהרג ב-26 בפברואר 2010 מהלך הקרבות המתנהלים במחוז הלמנד שבאפגניסטן. זהו החייל הבריטי השלישי שנהרג באפגניסטן בשלושת הימים האחרונים.

גרמניה-אפגניסטן: הפרלמנט הגרמני החליט לשלוח עוד 850 חיילים גרמנים לאפגניסטן. כ-4,500 חיילים גרמנים משרתים באפגניסטן במסגרת כוחות נאט"ו.

טליבאן-אפגניסטן: דוברים מארגון הטליבאן האפגני הנמצאים באזור העיר מארג'ה טוענים שהם הצליחו להשמיד 53 טנקים ולהרוג לפחות 100 מחיילי נאט"ו המשתתפים בלחימה במחוז הלמנד.

עיראק: 3 הרוגים ו-22 פצועים בעיר מוסול מפיצוץ מטען-חבלה וירי. עשרות מעשי טרור אירעו ביממה האחרונה. המתח בעיראק גובר מיום ליום לקראת הבחירות הארציות שיערכו ב-7 במרס 2010.

סומליה: עימותים רבים נערכו ביממה האחרונה בין כוחות אסלאמיים התומכים בממשלה לבין כוחות אסלאמיים מארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

טורקיה: 18 קצינים נוספים נעצרו בחשד לתכנון הפיכה צבאית.

לבנון: כוחות-הביטחון של לבנון עצרו עוד 6 אנשים החשודים בריגול לטובת ישראל. במהלך השנה האחרונה מטרת לבנון הודיעה על מעצרם של עשרות לבנונים בחשד דומה.

סודאן: למרות הצהרתו של נשיא סודאן שהמלחמה בדארפור הסתיימה, קרבות פרצו מחדש במחוז ב-26 בפברואר 2010. ידוע על נפגעים רבים, אך לא נמסר המספר המדויק של ההרוגים ופצועים. רק בימים האחרונים עזבו את בתיהם כ-100,000 בני-אדם בגלל הקרבות בחבל דארפור. בשנת 2009 נהרגו לפחות 1,300 אנשים במחוז דארפור בלבד בעימותים אלימים בין הפלגים השונים הנלחמים על השליטה באזור. בדרום-סודאן נהרגו בשנת 2009 לפחות 2,500 אנשים בעימותים בין מוסלמים לנוצרים.

סוריה-איראן-חיזבאללה-חמאס: נשיא איראן ממשיך את ביקורו המדיני בסוריה שהחל ב-25 בפברואר 2010. אחמדינג'אד מנסה לתחזק את הציר הרדיקלי לאור מאמציה של ארה"ב להרחיק את סוריה מאיראן. ב-26 בפברואר 2010 נפגש אחמדינג'אד עם חסן נסראללה בדמשק. בשבוע האחרון התקיימו שיחות ביטחוניות בין נציגים סורים לנציגים אמריקאים. הלחץ על סוריה גובר הן ברמה הפומבית והן ברמה החשאית כדי שבשאר אל-אסד יצמצם את קשריו עם איראן ועם ארגוני טרור הפועלים בלבנון וברצועת עזה. החיבוק המערבי של סוריה הוא בעיקר טקטי כדי לבודד את איראן לקראת הטלת סנקציות חדשות או לקראת פעולה צבאית נרחבת נגד מתקני הגרעין. לארה"ב צפויה כרגיל אכזבה מסוריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: