Sunday, February 7, 2010

34 הרוגים בתימן


אפגניסטן: מקורות ביטחוניים בדרום אפגניסטן במחוז הלמנד מסרו,ב-6 בפברואר 2010, כי 16 בני-אדם נהרגו בקרבות שהתפתחו בין כוחות נאט"ו לבין פעילי טרור מארגון הטליבאן. המקורות טענו כי כל ההרוגים הם טרוריסטים פעילי הארגון.

אפגניסטן: 7 בני-אדם נהרגו על-ידי כוחות הביטחון של אפגניסטן על גבול פקיסטן ב-6 בפברואר 2010. משטרת פקיסטן מסרה כי ה-7 נהרגו בטעות, שכן החיילים חשבו שההרוגים הם טרוריסטים שחדרו לאפגניסטן דרך פקיסטן.

אפגניסטן: חייל אמריקאי נהרג באפגניסטן ב-5 בפברואר 2010. כך מסרו מקורות ביטחוניים באפגניסטן.

פקיסטן: בפיגוע המשולב שהיה ב-5 בפברואר בקראצ'י שבפקיסטן נהרגו 33 בני-אדם וכ-170 בני-אדם נוספים נפצעו. פקיסטן המומה מהפיגוע שהתרחש ליד בית-החולים לאחר שהפצועים הגיעו לטיפול מהפיגוע הראשון.

תימן: ארגון הטרור "אל-חוט'יין" במחוז סעדה מסר ב-6 בפברואר 2010 שאנשיו הצליחו להרוג 23 חיילים תימנים. מאידך, ממשלת תימן הודיעה כי כוחות הביטחון של תימן הצליחו להרוג 11 מאנשי הארגון במחוז סעדה.

סומליה: בקרבות שפרצו מחדש במוגדישו בירת סומליה ב-6 בפברואר 2010 נהרגו לפחות 8 בני-אדם. הקרבות נערכים בין ארגונים אסלאמיים התמוכים בממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מתחילת שנת 2010 נהרגו מאות בני-אדם בקרבות שפרצו בכל רחבי סומליה. ארגון "אל-שבאב" אף מאיים להרחיב את המלחמה לקניה.

דגסטן: מפקד המשטרה הרוסי של דגסטן נורה למוות, ב-6 בפברואר 2010, יחד עם שומריו על-ידי פעילי טרור אסלאמיים. הטרור בדגסטן (רפובליקה אסלאמית בדרום הפדרציה הרוסית) נתמך פננסית על-ידי מקורות מטורקיה, מגיאורגיה ומאיחוד האמירויות הערביות. כך מסרו מקורות ברוסיה שהביעו דאגה מעליית גורמים אסלאמיים בדגסטן. 90% מתושבי דגסטן הם מוסלמים. בדגסטן קיימים ארבעים לאומים וכשלושים לשונות למרות שהדת היא מוסלמית. שר-הפני של דגסטן מסר בתחילת פברואר 2010 כי בשנת 2009 נהרגו 235 שוטרים וחיילים בפיגועי התאבדות ובפעולות טרור של גורמים אסלאמיים.

סוריה-לבנון: סוריה ממשיכה לאיים במלחמה דרך מאמרי שטנה המופיעים בעיתונות הממשלתית והמוכתבים על-ידי המשטר העלווי. גורמים בכירים בסוריה טוענים שהמודיעין הסורי החל לשתף פעולה עם המודיעין האמריקאי והמודיעין הבריטי. אסד מזהיר ממלחמת-אזרחים חדשה בלבנון. הפייסבוק משמש את האופוזיציה הסורית באופן יעיל. נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון. סוריה מקבלת ביטחון מהצעד האמריקאי והיא משגרת איומי מלחמה לעבר ישראל. יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק.

האיטי: תושבי האיטי עדיין זקוקים לעזרתכם: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: