Thursday, February 4, 2010

25 הרוגים בעיראק בפיגוע התאבדות

פקיסטן: פקיסטן מזועזעת ממספר ההרוגים בסדרת הסיכולים הממוקדים שערך הצבא האמריקאי בווזיריסטן ב-2 בפברואר 2010. התברר כי לפחות 31 בני-אדם נהרגו ועוד עשרות רבות נפצעו - רבים מהם במצב קריטי. בחודש ינואר 2010 נהרגו בפקיסטן 123 בני-אדם בסיכולים ממוקדים שערך הצבא האמריקאי.

פקיסטן: מיד לאחר שנודע על הסיכול הממוקד, פעילי טרור מארגון הטליבאן הפעילו מטען-נפץ גדול, ב-3 בפברואר 2010, על שיירה של כוחות אמריקאים שנעה בצפון-מערב. בהתקפה נהרגו 10 בני-אדם ועוד כ-60 בני-אדם נוספים נפצעו. בהתקפה נהרגו 3 חיילים אמריקאים. בית-ספר לבנות שהיה סמוך לפיצוץ נהרס בחלקו. נודע על עשרות תלמידות שנפגעו בפיגוע הקטלני. בציבור הפקיסטני שואלים "מה עושים חיילים אמריקאים באזור הזה?". מתברר כי החיילים האמריקאים עסקו באימון כוחות הצבאיים של פקיסטן כחלק מהסיוע האמריקאי שהובטח לפקיסטן. מרבית הציבור הפקיסטני (83%) מתנגד לסיוע האמריקאי בלחימה פעילה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן.

עיראק: בפיגוע התאבדות בעיר כרבלה שבעיראק נהרגו לפחות 22 בני-אדם ועוד 120 נוספים נפצעו. רוב הנפגעים הם עולי רגל שיעים שהגיעו לעיר הקדושה לעדה השיעית. במרס 2010 אמורות להתקיים הבחירות הארציות בעיראק - עניין, הגורר אחריו מתח עדתי רב הגולש לאלימות יומיומית הגורמת לעשרות רבות של הרוגים ופצועים בכל רחבי עיראק. בפיגוע התאבדות שהתרחש ב-1 בפברואר 2010 בעיר בגדאד נהרגו לפחות 60 בני-אדם ועוד עשרות רבות נפצעו.

אלג'יריה: כוחות-הביטחון של אלג'יריה הרגו לפחות 7 טרוריסטים החברים באחד מארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים באזורים ההרריים של אלג'יריה, במחוז ג'לפה, והמזדהים עם ארגון אל-קאעידה. האירוע התרחש ב-3 בפברואר 2010. אלג'יריה הביעה מחאה בפני ארה"ב על הכללתה של אלג'יריה ברשימת המדינות המעניקות חסות לארגוני טרור.

תימן: כוחות-הביטחון של תימן הרגו לפחות 17 בני-אדם, ב-3 בפברואר 2010, במחוז סעדה החשודים כפעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" השיעי המקבל סיוע מאיראן. מאז נובמבר 2009, נהרגו בקרבות במחוז סעדה בלבד למעלה מ-3,000 בני-אדם (רובם פעילי טרור ואזרחים, וכן גם חיילים מתימן וחיילים מסעודיה). ארה"ב מגבירה מאוד את מעורבותה הצבאית בתימן. ארגון הטרור "אל-חוט'יין" הציע לסעודיה לערוך חילופי שבויים לאחר הפסקת-אש שעליה הכריז הארגון באופן חד-צדדי.

סומליה: פיראטים סומלים חטפו אוניית משא מצפון-קוריאה ב-3 בפברואר 2010.

עזה: רקטת קסאם נורתה לעבר ישראל מרצועת עזה ב-3 בפברואר 2010. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חבית-נפץ שלישית התגלתה בחופי ישראל.

רוסיה-קווקאז: כוחות-הביטחון של סוריה מסרו כי הם הרגו את אחד ממייסדי אל-קאעידה באזור הקווקאז. האיש, מוחמד שעבן, בן 49, נולד במצרים. כוחות הביטחון של דאגסטן (רפובליקה אסלאמית) מסר כי ב-2009 נהרגו 235 שוטרים וחיילים בסדרה של פיגועים וקרבות שפרצו עם פעילי טרור אסלאמיים.

סוריה-לבנון: נמסר שארה"ב הודיעה באורח רשמי לבשאר אל-אסד שהיא מתכוונת לשלוח שגריר אמריקאי חדש לסוריה למרות פעילותה הטרוריסטית של סוריה בעיראק ובלבנון. סוריה מקבלת ביטחון מהצעד האמריקאי והיא משגרת איומי מלחמה לעבר ישראל. יו"ר הטריבונל בינלאומי לחקירת רצח רפיק אל-חרירי הגיע ללבנון לביקור רשמי ב-1 בפברואר 2010. הסיכוי למצוא ראיות נגד בכירים סורים קלוש ביותר. מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את הכורדים מהמדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק.

האיטי: תושבי האיטי עדיין זקוקים לעזרתכם: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: