Sunday, January 31, 2010

14 בני-אדם נהרגו בפקיסטן

פקיסטן: 14 בני-אדם נהרגו בפקיסטן ב-30 בינואר 2010 בעקבות פיצוץ של מכונית תופת. פקיסטן מתמודדת עם פגועי תופת ומתאבדים הגורמים למאות הרוגים מידי חודש וזאת בעקבות המאבק הפקיסטני בארגוני טרור טליבאניסטים וארגון אל-קאעידה הפועלים באזור ווזיריסטן. 25-בני-אדם נוספים נפצעו בפעולת הטרור הזו. ב-30 בינואר נהרגו 9 בני-אדם מסיכול-ממוקד אמריקאי שהתבצע באזור ווזיריסטן. מאז 2007 נהרגו למעלה מ-3,000 בני-אדם בפגועים שהתבצעו בידי טרוריסטים מארגון הטליבאן ואל-קאעידה. כמו כן נהרגו כ-1,000 בני-אדם רק בסיכולים ממוקדים אמריקאים שנערכו באזור פקיסטן מאז תחילת 2009.

ישראל: כנופיות ערביות ניפצו מצבות של קברים במושב ניר-צבי השוכן ליד העיר לוד. מהלך השנים האחרונות המושב סובל מהתנכלויות של כנופיות ערביות המשחיתות יבול וגונבות ציוד חקלאי. כנופיות ערביות כאלה פועלות בכל רחבי הארץ כחלק מהפעילות הלאומנית הרדיקלית שלהם נגד תושבי ישראל. כנופיות ערביות פורצות לקיבוצים, מושבים וישובים קטנים. למעלה מ-60 אחוזים מהפעילות העבריינית בישראל נעשית בידי הכנופיות הערביות הפעולות בישראל שחלקן אוספות כלי-נשק וסוחרות בכלי-נשק עם חוליות טרור ערביות ביהודה ושומרון.

סומליה: נשיא סומליה, שייח' שאריף שייח' אחמד, נשבע להילחם עד חורמה בארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בעת טכס לציון שנה לכניסתו תפקיד, פצצות מרגמה נורו לעבר ארמון הנשיאות שגרמו לפציעתם של 10 בני-אדם. ב-29 בינואר 2010 נהרגו 19 בני-אדם בקרבות שהתפתחו בין ארגונים אסלאמיים התומכים בממשלה לבין ארגון הטרור "אל-שבאב". כמו כן התקפות טרוריסטיות נגד נוצרים גברו מאוד בעת האחרונה בסומליה.

אפגניסטן: כוח צבאי משותף אמריקאי-אפגני טעה בזיהוי והרג 4 חיילים אפגנים. המקרה התרחש ב-30 בינואר 2010. כמו כן, 3 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן ב-29 בינואר 2010, כך מסר דובר צבאי באפגניסטן. החיילים נהרגו בידי מתורגמן אפגני שביקש למחות על "תנאי העסקתו". בחודש ינואר 2010 נהרגו לפחות 30 חיילים אמריקאים באפגניסטן, וזאת בהשוואה ל-14 חיילים הרוגים בחודש בינואר 2009.

איראן: עיתון רוסי פרסם ידיעה שהובאה על-ידי מקור טורקי אנונימי על כך ישראל מפעילה מתקן ריגול על אדמת טורקיה כדי לעקוב אחרי הפעילות הצבאית של איראן וסוריה. על-פי הידיעה, אנשי ממשל טורקים מנועים מלהיכנס למתקן. סיפורים כאלה מתפרסמים חדשות לבקרים בכול העולם-המוסלמי.

סוריה: מצב זכויות האדם בסוריה נחשב לאחד מהגרועים בעולם. כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים להתעמר באוכלוסייה הכורדית המונה כ-2 מיליון נפש - שהם כ-10 אחוז מתוך כלל האוכלוסייה הסורית. ממשלת סוריה ממשיכה לדחוף את הכורדים לעבר עיראק; היא מייצרת מחסור מלאכותי של מים בכפרי הכורדים; היא מגייסת "סייענים" כדי שיבריחו את בכורדים המדינה; לפחות 300,000 כורדים משוללים כל זכויות למרות שהם נולדו בסוריה ואבותיהם נולדו בסוריה. כמו כן, סוריה מעניקה מקלט לפעילי מפלגת אל-בעת' העיראקית, וכן היא מעניקה תמיכה והדרכה צבאית לפעילי טרור בדרכם לעיראק. בהצגה סורית טיפוסית שנערכה לעיני התקשורת, כוחות-הביטחון של סוריה עצרו שני פעילי טרור זוטרים בשל פעילותם בעיראק.

האיטי: אנחנו ממשיכים את מבצע ההתרמה למען תושבי האיטי: כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: