Tuesday, January 26, 2010

37 הרוגים בעיראק בסדרת פיגועים

תקשורת ישראלית: עשרות הרוגים בעיראק ו-90 הרוגים מהתרסקות מטוס מעל לבנון, אבל מה שפותח את החדשות בישראל זו הרכילות הזולה בנוגע לעובדת הניקיון של משפחת ראש-הממשלה. אל תגידו שאין בעיה רצינית בתקשורת הישראלית שהפכה לעיתונות רכילאית ומטופשת.

עיראק: בסדרת פיצוצים במרכז בגדאד (ב-25 בינואר 2010) באזור המלונות של העיר, נהרגו 37 בני-אדם ועוד עשרות נוספים נפצעו. בחודש מרס 2010 יתקיימו הבחירות בעיראק, והחשש הוא כי כל ארגוני הטרור יגבירו את מאמצעיהם להוציא-לפועל אירועי טרור המוניים כדי להכשיל את הבחירות. דיונים נרחבים על כך נערכו במסגרת ההיערכות הממשלתית לקראת הבחירות הארציות.

עיראק: עלי חסן אל-מג'יד (עלי הכימי) הוצא להורג בעיראק ב-25 בינואר 2010. אל-מג'יד היה אחראי למות של עשרות לפי בני-אדם בעיראק - כורדים, שיעים וסונים תקופתו של סדאם חוסיין שהוצא להורג ב-30 בינואר 2006.

אפגניסטן: כוחות נאט"ו בראשות הכוחות הצבאיים הבריטים עורכים מתקפה רחבה בדרום-אפגניסטן נגד כוחות הטליבאן. עד ל-25 בינואר 2010 נהרגו באפגניסטן 251 חיילים בריטים.

נורבגיה-אפגניסטן: חייל נורבגי המשרת באפגניסטן נהרג ב-25 בינואר 2010 ממטען חבלה בצפון אפגניסטן. 2 חיילים נורבגים נוספים נפצעו באירוע. 585 חיילים נורבגים משרתים באפגניסטן. כמו כן נמסר על חיילים בולגרים המשרתים באפגניסטן שנפצעו מירי של מרגמות ב-25 בינואר 2010.

פקיסטן: בהפצצה אווירית של חיל-האוויר הפקיסטני על מעוזי הטליבאן על גבול אפגניסטן נהרגו למעלה מ-12 בני-אדם "החשודים בפעילות טרוריסטית".

סודאן: ממשלת סודאן הודיעה כי היא מקציבה חודשיים לכול היותר למסגרת השיחות המתקיימות בין הקבוצות היריבות באזור דארפור. כנראה שזה יהיה עוד סיבוב שיחות בדומה לסבבים אחרים שהתקימו בנשים האחרונות. מאז 2003 נהרגו באזור דאפור למעלה מ-300,000 בני-אדם.

גרמניה: נשיא המדינה, מר שמעון פרס, הגיע לביקור ממלכתי בגרמניה. כולי תקווה שהוא יתקן את הרושם שהותירו שם נציגי הממשלה בעת הביקור שנערך בגרמניה ב-18 בינואר 2010. כשפניתי לגורמים ממשלתיים אחדים בנוגע לכך, לא התקבלה כל תגובה עניינית בנוגע להתנהגותם המבישה של נציגי הממשלה בעת הדיון המשותף עם נציגי ממשלת גרמניה. גם התקשורת הישראלית לא יוצאת טוב מכל הסיפור הזה.

סעודיה-תימן: ארגון הטרור השיעי במחוז סעדה הנתמך על-ידי איראן, הציע לממשלת סעודיה הפסקת אש. מאז ה-5 בינואר 2009, נהרגו מאות רבות של בני-אדם – סעודים, תימנים ושיעים חברי ארגון הטרור "אל-חוט'יין". בתימן נהרג שוטר בחילופי אש עם פעילי ארגון הטרור אל-קאעידה.

סוריה: כוחות-הביטחון של סוריה ממשיכים לעצור פעילים כורדים ולגרש תושבים מהכפרים הכורדיים הנמצאים על גבול עיראק.

האיטי: בית-החולים הישראלי בהאיטי מסיים את תפקידו לאחר שהצוות העניק טיפול ל-1,100 פצועים. הצוות ביצע 314 ניתוחים, 13 לידות, ושלוש בניתוח קיסרי. כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272. עד כה נאספו "הבטחות" מרחבי העולם בסכום של מיליארד דולר.

חיפה-ישראל: בימים אלה מוצגת במוזיאון העיר חיפה התערוכה: "חיפה העות'מאנית: מבט על העיר". התערוכה מציגה 400 שנות שלטון טורקי בחיפה ובארץ ישראל והשפעתן על התפתחותה וצמיחתה של העיר חיפה, מעיירה קטנה למטרופולין של הצפון. התערוכה כוללת מאות מפות, תחריטים, חרבות וכלי נשק, תכשיטים, בגדים, גלויות וצילומים מרגשים מראשית ימי הצילום, המנציחים את העיר חיפה. בעקבות התערוכה במוזיאון, יתקיים יום עיון שיוקדש לנושא ב-30 בינואר 2010 בשעה 09:00.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: