Wednesday, January 20, 2010

300 הרוגים בניגריה בעימותים בין מוסלמים לנוצרים


האיטי: ארגון "מגן דוד אדום" בישראל מאוכזב מאוד מסכום הכסף שנאסף עד כה - ובצדק. התקשורת הישראלית היא היחידה בעולם שלא קראה לציבור להתגייס למען נפגעי הרעש בהאיטי מייד עם הגעת הידיעות על הנעשה במדינה זו. כרגיל, התקשורת הישראלית הייתה עסוקה ברכילות פוליטית, ולא בדברים החשובים באמת. אין להתפלא על כך שערוץ מסוים אחד בישראל ממשיך להתבדח על גבם וסבלם של תושבי האיטי. בית החולים הישראלי בהאיטי ממשיך לקצור הצלחות ותשבחות מכל עבר. מדינת-ישראל חייבת לקבל החלטה חיובית על הקמת בית-יתומים במימון ישראלי למען ילדי האיטי. צרפת וארה"ב מתקוטטות בענייני יוקרה בשאלת הסיוע להאיטי ולהובלתו.


כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים". לתרומות בכרטיס אשראי ל"מגן דוד אדום תרומות לקריביים" במספר הטלפון 03-6300272.


טורקיה: טורקיה חסמה 3,700 אתרי אינטרנט מסיבות פוליטיות. טורקיה היא חברה בנאט"ו ובארגון ה-OECD. ראש אמ"ן: "טורקיה כבר לא צריכה את קרבתה של ישראל". זאת אחת מהטענות שכתבנו כאן, במגזין המזרח-התיכון, בנוגע למדיניות הטורקית כלפי ישראל במהלך השנתיים האחרונות.


פקיסטן-ווזיריסטן: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו על סיכול-ממקוד אמריקאי נוסף בדרום-ווזיריסטן ב-19 בינואר 2010. בסיכול נהרגו 6 בני-אדם. עיתון פקיסטני בשפה האנגלית פרסם כי מתוך 44 סיכולים ממוקדים שנעשו בידי האמריקאים בשנת 2009, נהרגו רק 5 פעילי טרור, אולם נהרגו כ-700 בני-אדם חפים-משפע.


עיראק: 13 הרוגים ברחבי עיראק בעשרות תקריות שהתרחשו בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מארגונים שונים בתאריכים 18-19 בינואר 2010.


קשמיר-הודו: כוחות-הביטחון של הודו הצליחו להרוג את עבדוללה סאני, אחד מבכירי ארגון הטרור "צבא מוחמד" הפועל בקשמיר. עבדוללה סאני פעל כ-10 שנים מאזור פקיסטן ושילח חוליות טרור לאזור קשמיר ההודית. חיילים הודים הרגו חייל פקיסטני בגבול המשותף ב-19 בינואר 2010. כמו כן נודע על 7 שוטרים הודים שנפצעו בתקריות אחדות שאירעו בקשמיר. מאז 1989 נהרגו 47,000 בני-אדם מפעולות טרור של חוליות אסלאמיות המגיעות מפקיסטן ומקשמיר. ארגון הטליבאן מאיים להתערב בנעשה בקשמיר לטובת המוסלמים ונגד הנוכחות ההודית בחבל.


ניגריה: ממשלת ניגריה הטיל עוצר על העיירות ג'וז ובוקורו לאחר מהומות דמים בין מוסלמים לנוצרים שגרמו להריגתם של 150 בני-אדם לפחות ולמאות פצועים. המהומות פרצו לאחר שמוסלמים העלו באש כנסייה נוצרית על יושביה. מרוקות אחרים מדברים על כ-300 הרוגים רק ביומיים האחרונים.


ישראל: מזכ"ל ה-OECD, אנחל גורייה המקיים ביקור עבודה בישראל, מסר כי ישראל תצטרף עוד השנה לארגון. על-פי הערכות אחדות ההחלטה תתקבל במאי 2010 לאחר שימוע קפדני שיערך במרס 2010. על-מנת להצטרף לארגון, כל ה-31 החברות חייבות להצביע פה-אחד בעד ההחלטה על צירופה של ישראל. אחת מהמחלוקות בין ישראל לבין הארגון נוגע ליתרות מטבע החוץ של ישראל העומד על כ-62 מיליארד דולר. ראשי הארגון טוענים כי הסכום גבוה מידי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: