Friday, January 15, 2010

25 הרוגים בפיגועי התאבדות בעיראק

האיטי: תושבי האיטי זקוקים לעזרתכם. הצלב-האדום הודיע על כ-50,000 הרוגים ועוד 3 מיליון תושבים חסרי-בית. השכר הממוצע ליום בהאיטי הוא 2 דולר ליום. כל תרומה יכולה להציל משפחות רבות. משלחת סיוע ישראלית מתוכננת להגיש עזרה לתושבים. ערוצי התקשורת בישראל הם היחידים בעולם שלא קראו לצופיהם להירתם למען תושבי האיטי. שגריר ישראל ברפובליקה הדומיניקנית עמוס רדיאן, נמצא כעת בפורט-או-פרינס ופועל לתיאום הגעת המשלחת מול הרשויות המקומיות וגורמי הסיוע הבינלאומיים. כל המעוניין לתרום לסיוע ההומניטארי הישראלי להאיטי, מוזמן לבצע העברה בנקאית לחברה ממשלתית הכפופה למשרד-החוץ בשם "איגוד להעברת טכנולוגיה", חשבון בנק מספר 50909 בסניף 690 של בנק הפועלים. כמו כן, יצוין כי התרומה אינה מוכרת כהוצאה. אל תגידו "עניי עירך קודמים", משום שהאיטי באמת מדינה ענייה ומוכת-גורל. תרומות באמצעות מד"א ניתן להעביר לחשבון 17926 בבנק דיסקונט, סניף 151 יד אליהו תל-אביב. שם החשבון "מגן דוד אדום תרומות לקריביים".

פקיסטן: בפיגוע התאבדות שהתרחש בעיר אורוזגן, ב-14 בינואר, שבמרכז פקיסטן נהרגו 20 בני-אדם. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי המחבל המתאבד התכוון לפוצץ את עצמו במהלך פגישה ביטחונית של בכירי נאט"ו עם עמיתיהם הפקיסטנים.

עיראק: שלושה פיגועי התאבדות התרחשו בעיר נג'ף שבעיראק. מקורות משטרתיים בעיראק מסרו על 25 הרוגים וכ-75 פצועים. נג'ף (نجف) היא אחת מהערים הקדושות של העדה השיעית כולה, והיא מהווה מטרה עיקרית לארגוני הטרור הסונים.

פקיסטן: סיכול ממוקד נוסף נעשה בידי האמריקאים בווזיריסטן ב-14 בינואר 2010. המטרה של האמריקאים הייתה לחסל את מנהיג הטליבאן באזור חיכמוללה מחסוד. 12 בני-אדם נהרגו, אולם מחסוד עצמו לא נהרג או נפצע.

ירדן: מטען חבלה הופעל, ב-14 בינואר, נגד שיירת של דיפלומטים ישראלים שהייתה בדרכה לישראל. לא היו נפגעים. ירדן מהווה מרכז נוסף של הג'יהאד העולמי.

עיראק: גזר-דין מוות בתלייה הוטל על 11 טרוריסטים בעיראק שהואשמו ברצח של כ-100 בני-אדם בסדרת פיגועים שהתרחשה בבגדאד.

תימן: ממשלת תימן הכריזה על "מלחמה פתוחה" נגד אל-קאעידה. המשמעות היא שהכללים הבינלאומיים בעת לחימה לא יחולו על אנשי אל-קאעידה בעימותים הצבאיים עם כוחות-הביטחון של תימן.

סומליה: הקרבות בין הארגונים האסלאמיים הנתמכים בידי ממשלת סומליה לבין ארגון אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה, נמשכים זה היום הרביעי. דוברים מארגוני הסיוע מסרו על עשרות הורגים במרכז מוגדישו. מאז 2007 נהרגו 19,000 בני-אדם בשל אלימות צבאית הדדית בין הארגונים השונים.

אפגניסטן: חייל אמריקאי נוסף נהרג ב-14 בינואר 2010 בדרום אפגניסטן מפיצוץ של מטען חבלה. 15 חיילים אמריקאים נהרגו באפגניסטן רק מאז תחילת חודש ינואר 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: